Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Varför skulle vi inte ha råd med Aucoin/Hensick (d.v.s. inte båda två, om det nu är det ni tror) och Engqvist, samtidigt som vi behåller Otto? Tjärna lär ju ha 200k eller mer i månaden, och med tanke på den information som framkommit tidigare lär Carlsson också ligga där i krokarna. Almtorp har förmodligen runt 150k eller mer, men vi räknar att Carlsson+Tjärna+Almtorp=500k. Så om vi blir av med dessa tre bör vi kunna fördela deras löner på Engqvist och Hensick/Aucoin. Det ger dem 250k eller mer vardera. Ingen omöjlighet att de accepterar det budet. Men då ska de givetvis lira i SAMMA formation. Hellre EN bra kedja än två halvdana.
Det är för övrigt därför jag bara önskade att Mackan kunde säga upp kontraktet självmant. Han har nämligen 300k, men borde inte ha mer än 150 sett till prestation.
Hardy Nilsson hade också hög lön förresten. Nej, Challe kommer inte att jobba för kaffepengar, men det är korkat att tro att han kräver en Hardy-lön. Den som lever får se... Nu krossar vi Hv!
Det är för övrigt därför jag bara önskade att Mackan kunde säga upp kontraktet självmant. Han har nämligen 300k, men borde inte ha mer än 150 sett till prestation.
Hardy Nilsson hade också hög lön förresten. Nej, Challe kommer inte att jobba för kaffepengar, men det är korkat att tro att han kräver en Hardy-lön. Den som lever får se... Nu krossar vi Hv!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jo jag har försökt det ett tag nu..Bjurre skrev:SirDIFalot skrev:Jämför vad man tjänar i NHL med vad man tjänar som reservmålvakt i Elitserien.Bjurre skrev:VästerbottenSirDIFalot skrev:Får han ett "back up kontrakt" uppe i Norrland och Skellefteå där han bott i flera år så ser jag inte varför han skulle vilja öppna båsdörren i DIF. Jag tror han slutar med hockeyn efter i år. Det är knappast kul att vara förstamålvakt hela livet sedan gå ner kraftigt i lön för att öppna båsdörren för någon annan.Bjurre skrev:
Ja men nu snackar vi om nästa säsong. Han kanske inte ens får ett nytt kontrakt med Saik.![]()
Draper ville ju lägga av med hockey för ett antal år sen. Men var ju kvar varför skulle inte Anderas kunna göra samma?
Draper hade ju dessutom bott i Detroit sedan 1993. Så är inte fallet med Hadelöv som inte så fall måste FLYTTA till Stockholm.
Nåja, det är inte särskilt troligt. Men visst finns det väl någon procents chans att han spelar i DIF nästa år. Men det har jag mycket svårt att tro.
Vi kan väl lämna denna för nu va? Vi har en match att lägga fokus på istället.
Expert.
- SirDIFalot
Du glömmer att vi måste lösa ur Carlsson och Almtorp och det är inte gratis. Sedan blir alltid transatlanerna dyrare än vad som står "på pappret". I så fall får vi hoppas på ett artistkontrakt.Metal Machine skrev:Varför skulle vi inte ha råd med Aucoin/Hensick (d.v.s. inte båda två, om det nu är det ni tror) och Engqvist, samtidigt som vi behåller Otto? Tjärna lär ju ha 200k eller mer i månaden, och med tanke på den information som framkommit tidigare lär Carlsson också ligga där i krokarna. Almtorp har förmodligen runt 150k eller mer, men vi räknar att Carlsson+Tjärna+Almtorp=500k. Så om vi blir av med dessa tre bör vi kunna fördela deras löner på Engqvist och Hensick/Aucoin. Det ger dem 250k eller mer vardera. Ingen omöjlighet att de accepterar det budet. Men då ska de givetvis lira i SAMMA formation. Hellre EN bra kedja än två halvdana.
Jag tror Challe får exakt samma lön som Hardy fick.
Sedan får vi inte glömma att vi får en tightare budget nästa år med tanke på uteblivna slutspelsintäkter.
Expert.
Mäklaren skrev:Gustaf Wesslau
Pontus Sjögren
Daniel Tjärnqvist-Kyle Klubertanz
Daniel Fernholm-Erik Gustafsson
Jonas Ahnelöv-David Printz
Philip Holm
Fredrik Bremberg-Andreas Engqvist-Pontus Åberg
Marcus Nilson-Kristofer Ottosson-Jimmie Ölvestad
Mattias Carlsson-John Norman-Fredrik Weigel
Tim Eriksson-Christian Eklund-Daniel Brodin
Det är mitt lag nästa säsong, om vi spelar i Elitserien. En mycket stabilare backsida, där defensiven sätts i första rummet. Stora, fysiskt starka backar med rätt inställning och mentalitet. Också en helt annan åldersstruktur där spelare i åldern 25-30 är dominanta. Daniel Tjärnqvist leder backsidan. Fredrik Claesson får helt naturligt stryka på foten, för mer lovande Erik Gustafsson och stabilare Philip Holm. Kyle gör en mycket bättre säsong, med Daniel som håller honom i handen. Honken har bränt sina skepp.
Ahnelöv och Fernholm är mycket realistiska värvningar.
Framåt kommer vi att bli ett mer spelskickligt, lugnare spelande, men ändå mer skridskostarkt lag. Linkan får chansen att göra ett riktigt bra avslut i klubben han älskar, och inför fansen som älskar honom. Han styr upp vårt PP och Åberg gör minst 15 kassar bredvid honom. Engqvist har fått hemlängtan och blir vår helt naturliga förstacenter. Han täcker upp för Linkan och Åberg, samtidigt som han producerar minst 30 poäng. Andrakedjan blir en av seriens bästa andraformationer.
Spelare som får lämna är Patrick Cehlin (ECHL/AHL), Mario Kempe (Modo), Mathias Tjärnqvist (Rögle), Jonas Almtorp (Brynäs), Fredrik Claesson (ECHL/AHL), Mika Zibanejad (AHL), Tim Sandberg (Mora), Andreas Holmqvist (LHC).
Ett, enligt mig, mycket realistiskt lagbygge. Ett lag för topp fyra som dessutom kryllar av Djurgårdare. Möjligt att jag eventuellt vill ha in en utländsk spetsspelare, men detta får vara grundtruppen. Almtorp bryter sitt kontrakt och går till Brynäs. Carlsson får mindre press på sig och gör 10+10 i en tredjekedja.
Kommentarer önskas.
Mattias Carlsson? No chance in hell.
pulverapa skrev:Jag tycker Ludwig Blomstrand ser betydligt mer intressant ut än Weigel. Blomstrand har bra skridskoåkning, flyter på nästan lika fint som Josefson. Weigel verkar mest bredbent och slö på skridskorna.
Han bör vara given i fjärdelina kommande säsong. Fysisk, perfekt checkingline spelare.
Beror väl på om spelarna ifråga är med på att bryta kontraktet, likt Boumedienne. Men, jag har en sjukt hög feber och min hjärna består av mos just nu, så jag kan ha fel...SirDIFalot skrev:Du glömmer att vi måste lösa ur Carlsson och Almtorp och det är inte gratis.
-
Det stämmer, men folk vill hellre vara pessimister. Enligt vad jag har hört kommer inte ens Challe och Zabel TILLSAMMANS i närheten av Hardy lönemässigt.supreme skrev:Beror väl på om spelarna ifråga är med på att bryta kontraktet, likt Boumedienne. Men, jag har en sjukt hög feber och min hjärna består av mos just nu, så jag kan ha fel...SirDIFalot skrev:Du glömmer att vi måste lösa ur Carlsson och Almtorp och det är inte gratis.
På vilket sätt menar du att en transatlant blir dyrare?
- SirDIFalot
Var realist. Han har kontrakt.Mårten_ skrev:Mäklaren skrev:Gustaf Wesslau
Pontus Sjögren
Daniel Tjärnqvist-Kyle Klubertanz
Daniel Fernholm-Erik Gustafsson
Jonas Ahnelöv-David Printz
Philip Holm
Fredrik Bremberg-Andreas Engqvist-Pontus Åberg
Marcus Nilson-Kristofer Ottosson-Jimmie Ölvestad
Mattias Carlsson-John Norman-Fredrik Weigel
Tim Eriksson-Christian Eklund-Daniel Brodin
Det är mitt lag nästa säsong, om vi spelar i Elitserien. En mycket stabilare backsida, där defensiven sätts i första rummet. Stora, fysiskt starka backar med rätt inställning och mentalitet. Också en helt annan åldersstruktur där spelare i åldern 25-30 är dominanta. Daniel Tjärnqvist leder backsidan. Fredrik Claesson får helt naturligt stryka på foten, för mer lovande Erik Gustafsson och stabilare Philip Holm. Kyle gör en mycket bättre säsong, med Daniel som håller honom i handen. Honken har bränt sina skepp.
Ahnelöv och Fernholm är mycket realistiska värvningar.
Framåt kommer vi att bli ett mer spelskickligt, lugnare spelande, men ändå mer skridskostarkt lag. Linkan får chansen att göra ett riktigt bra avslut i klubben han älskar, och inför fansen som älskar honom. Han styr upp vårt PP och Åberg gör minst 15 kassar bredvid honom. Engqvist har fått hemlängtan och blir vår helt naturliga förstacenter. Han täcker upp för Linkan och Åberg, samtidigt som han producerar minst 30 poäng. Andrakedjan blir en av seriens bästa andraformationer.
Spelare som får lämna är Patrick Cehlin (ECHL/AHL), Mario Kempe (Modo), Mathias Tjärnqvist (Rögle), Jonas Almtorp (Brynäs), Fredrik Claesson (ECHL/AHL), Mika Zibanejad (AHL), Tim Sandberg (Mora), Andreas Holmqvist (LHC).
Ett, enligt mig, mycket realistiskt lagbygge. Ett lag för topp fyra som dessutom kryllar av Djurgårdare. Möjligt att jag eventuellt vill ha in en utländsk spetsspelare, men detta får vara grundtruppen. Almtorp bryter sitt kontrakt och går till Brynäs. Carlsson får mindre press på sig och gör 10+10 i en tredjekedja.
Kommentarer önskas.
Mattias Carlsson? No chance in hell.
Expert.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Dom tidigare sagts. Lägg allt krut på spets, välscoutat.
Tycker att mäklarens lag ser bra ut. Inget stort fan av ahnelöv, men han kan nog växa likt printz.
Föredrar även att ha kvar Kempe. Nyttig spelare.
Tycker att mäklarens lag ser bra ut. Inget stort fan av ahnelöv, men han kan nog växa likt printz.
Föredrar även att ha kvar Kempe. Nyttig spelare.
Född till sportchef.
Vad är det vi får betala om vi bryter ett kontrakt på, säg 200k? jag trodde det var så att vi betalar spelarens lön tills denna hittar ny klubbadress och när han väl signat så är vi "fria".
hur funkar det?
hur funkar det?
Troligtvis får du betala resterande lön tills kontraktet går ut. Samtidigt brukar spelaren inte få signa ny klubb då. Ofta görs nån kompromiss där både nya och gamla klubben betalar lönen.Jerka skrev:Vad är det vi får betala om vi bryter ett kontrakt på, säg 200k? jag trodde det var så att vi betalar spelarens lön tills denna hittar ny klubbadress och när han väl signat så är vi "fria".
hur funkar det?
i
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag vill ha William Karlsson från Västerås till nästa säsong, han är riktigt bra och borde vara hyfsat billig. Spelar vi i elitserien borde vi kunna vara ett naturligt kliv för honom.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Om vi nu klarar oss kvar, vilket jag faktiskt tror vi har stora möjligheter till, så har vi förlorat viktig tid för nyförvärv till kommande säsong. Lär ju knappast vara några spelare som väntar in oss så länge vi inte är klara för Elitserien.
Avdelningen strå salt i såren.......

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Förra året när vi var ute i god tid gick det ju väldigt bra...BOMBOM BOUCHARD skrev:Om vi nu klarar oss kvar, vilket jag faktiskt tror vi har stora möjligheter till, så har vi förlorat viktig tid för nyförvärv till kommande säsong. Lär ju knappast vara några spelare som väntar in oss så länge vi inte är klara för Elitserien.
- SkönaDjurgårn
Ska man alltså få se Wesslau i HV nästa säsong? Ännu en favorit i bibelbältet efter Daniel Larsson och Linkan? Usch, vilken tanke. Det kommer kännas sååå fel. Menmen...
Nu tycker väl många att det är ett nedbyte men om nu Wesslau drar (NÅT annat lag hittar han nog...), kan inte vi ta "hem" Daniel Larsson? Jag tycker att han var otroligt bra då han var här förut och skulle gärna ha honom mellan stolparna igen.
Samtidigt är det ju illlavarslande att han inte haft fullt förtroende i HV. Fattas det några procent på seriositetsskalan? Dog drömmen efter AHL-äventyret? Jag säger iaf: ja tack, till Daniel. Vad säger ni? (Nu antog jag att vi fortfarande spelar i högsta serien nästa år..)
Nu tycker väl många att det är ett nedbyte men om nu Wesslau drar (NÅT annat lag hittar han nog...), kan inte vi ta "hem" Daniel Larsson? Jag tycker att han var otroligt bra då han var här förut och skulle gärna ha honom mellan stolparna igen.
Samtidigt är det ju illlavarslande att han inte haft fullt förtroende i HV. Fattas det några procent på seriositetsskalan? Dog drömmen efter AHL-äventyret? Jag säger iaf: ja tack, till Daniel. Vad säger ni? (Nu antog jag att vi fortfarande spelar i högsta serien nästa år..)