Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av diftobbe89 »

Harold Camping skrev:
Jim Morrison skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Ottosson ska såklart spela en säsong till, men som sagt: inte som förstecenter utan i t.ex. en andralina. Tycker att han liksom är spindeln i nätet bland våra utespelare. Skulle bryta ihop om han t.ex. blev sjuk ikväll.

Vad det gäller alla andra kontrakt så får vi nog avvakta och se vilken serie vi spelar i till att börja med. Sen hoppas jag att Challe får stort inflytande i att bestämma vilka spelare som ska genomföra hans spelidé. Mr Järlefeldt ska inte ha så mycket som ett lillfinger med i den processen...
Ser det hellre så här;
NY toppcenter (Aucoin, Hensick)
Engqvist
Ottosson

Tycker att detta ska vara vår centeruppställning nästa säsong.

Hur ska vi ha råd med det där tänkte du?
Speciellt nu om vi hamnar mellan slutspel och kvalserien.

Plockar vi hem Engqvist blir han med största sannolikhet förstacenter, sen Ottosson.

Lite realistiskt tänkande skulle ju inte skada på det här drömuppställningarna alla postar.
Ja precis, skulle man få hem Engqvist hade nästan bara det i sig varit en dröm!
Samtidigt som man förlänger med Otto och Norman. Då har vi våra topp 3 centrar.

Vill inte behålla både Honken och Kyle iår igen, och eftersom den sistnämnda sitter på kontrakt såå....aaa, tyvärr Honken. Som inte heller haft en kanon säsong precis.

Printz ska givetvis få förlängt.
Vi har redan Gustafsson och Holm.
Claesson väck.

Tim,Kempe känns svårt för mig men Kempe hoppas jag ändå bli kvar.

MT måste bort.

Almtork och Carlsson måste vi försöka bryta med!

Aja, nu håller vi tummarna för kvällen så blir det förhoppningsvis ännu roligare att spekulera i sillyn om sisådär 6h..... :roll:
Spela fult
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Jim Morrison skrev:
Harold Camping skrev: Engqvist går ruggigt bra i AHL och har fått spela ett tiotal matcher i NHL. Han kommer garanterat få bra erbjudande både från Nordamerika och KHL.

Nu tror jag dock att Ante väljer DIF om han går till Europa, men då är vi såklart tvingade att erbjuda han en riktigt bra lön.

Det är ingen jävla Mads Hansen vi pratar om, det är en före detta VM-center som är bra åt båda håll med NHL-meriter. 200 000/månaden tror jag lätt.

Lika mycket får du betala en sådan spelare som Aucoin och Hensick som du verkar ha scoutat väldigt bra. Kommer bli fullständigt korsdrag i Järlans plånbok. Enligt mig är det iaf jävligt otänkbart.
NHL-meriter.... Hur jävla fattiga är Djurgården egentligen? Vi måste vara ett av dom mest fattiga lagen i Elitserien, eller hur? Jävligt trist när t.ex HV71 ställer upp med den här centeruppställningen;

Davidsson
Krog
Falk

Haha, vilken skillnad.
Kom inte och jämför med HV som fullkomligt skiter pengar.
Som det ser ut nu som hamnar vi i ingemansland vilket betyder ekonomiska förluster och eventuella minusresultat.

Vi kommer troligen ha ännu mindre pengar att lägga på löner nästa säsong.

Men som du säger, jag VET inte men försöker tänka realistiskt och inte sväva iväg likt dig och Peter Pan.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
Harold Camping skrev: Engqvist går ruggigt bra i AHL och har fått spela ett tiotal matcher i NHL. Han kommer garanterat få bra erbjudande både från Nordamerika och KHL.

Nu tror jag dock att Ante väljer DIF om han går till Europa, men då är vi såklart tvingade att erbjuda han en riktigt bra lön.

Det är ingen jävla Mads Hansen vi pratar om, det är en före detta VM-center som är bra åt båda håll med NHL-meriter. 200 000/månaden tror jag lätt.

Lika mycket får du betala en sådan spelare som Aucoin och Hensick som du verkar ha scoutat väldigt bra. Kommer bli fullständigt korsdrag i Järlans plånbok. Enligt mig är det iaf jävligt otänkbart.
NHL-meriter.... Hur jävla fattiga är Djurgården egentligen? Vi måste vara ett av dom mest fattiga lagen i Elitserien, eller hur? Jävligt trist när t.ex HV71 ställer upp med den här centeruppställningen;

Davidsson
Krog
Falk

Haha, vilken skillnad.
Men herregud, det är klart att det är skillnad mellan HV & DIF. Det är väl rätt uppenbart att de har enormt mycket bättre ekonomiska förutsättningar...

Sen kan man - med de medel man har i Djurgården - göra saker & ting förbannat mycket bättre.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jim, vi får väl hoppas på att man rensar ordentligt i truppen. Bryter med Carlsson, Almtorp och MT osv...då kanske det finns pengar till din centeruppställning och jag skulle gärna köpa den isåfall!
Harold Camping

SkönaDjurgårn skrev:Jim, vi får väl hoppas på att man rensar ordentligt i truppen. Bryter med Carlsson, Almtorp och MT osv...då kanske det finns pengar till din centeruppställning och jag skulle gärna köpa den isåfall!

Ja för att bryta deras kontrakt ger oss säkert väldigt mycket pengar.

Vi ska alltså ha råd att bryta 3 toppkontrakt och samtidigt ha råd med denna centeruppställning?

Denna tråd spårar ur mer och mer för varje post....
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Gustaf Wesslau
Pontus Sjögren

Daniel Tjärnqvist-Kyle Klubertanz
Daniel Fernholm-Erik Gustafsson
Jonas Ahnelöv-David Printz
Philip Holm

Fredrik Bremberg-Andreas Engqvist-Pontus Åberg
Marcus Nilson-Kristofer Ottosson-Jimmie Ölvestad
Mattias Carlsson-John Norman-Fredrik Weigel
Tim Eriksson-Christian Eklund-Daniel Brodin

Det är mitt lag nästa säsong, om vi spelar i Elitserien. En mycket stabilare backsida, där defensiven sätts i första rummet. Stora, fysiskt starka backar med rätt inställning och mentalitet. Också en helt annan åldersstruktur där spelare i åldern 25-30 är dominanta. Daniel Tjärnqvist leder backsidan. Fredrik Claesson får helt naturligt stryka på foten, för mer lovande Erik Gustafsson och stabilare Philip Holm. Kyle gör en mycket bättre säsong, med Daniel som håller honom i handen. Honken har bränt sina skepp.

Ahnelöv och Fernholm är mycket realistiska värvningar.

Framåt kommer vi att bli ett mer spelskickligt, lugnare spelande, men ändå mer skridskostarkt lag. Linkan får chansen att göra ett riktigt bra avslut i klubben han älskar, och inför fansen som älskar honom. Han styr upp vårt PP och Åberg gör minst 15 kassar bredvid honom. Engqvist har fått hemlängtan och blir vår helt naturliga förstacenter. Han täcker upp för Linkan och Åberg, samtidigt som han producerar minst 30 poäng. Andrakedjan blir en av seriens bästa andraformationer.

Spelare som får lämna är Patrick Cehlin (ECHL/AHL), Mario Kempe (Modo), Mathias Tjärnqvist (Rögle), Jonas Almtorp (Brynäs), Fredrik Claesson (ECHL/AHL), Mika Zibanejad (AHL), Tim Sandberg (Mora), Andreas Holmqvist (LHC).

Ett, enligt mig, mycket realistiskt lagbygge. Ett lag för topp fyra som dessutom kryllar av Djurgårdare. Möjligt att jag eventuellt vill ha in en utländsk spetsspelare, men detta får vara grundtruppen. Almtorp bryter sitt kontrakt och går till Brynäs. Carlsson får mindre press på sig och gör 10+10 i en tredjekedja.

Kommentarer önskas.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-03-06 15:58:25, redigerad totalt 3 gång.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Vet inte hur man går till väga under försäsongen men jag förutsätter att man har personliga samtal med samtliga spelare inför en säsong där man går igenom personliga samt gemensamma mål för att sedan utvärdera efter en viss tid.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag tycker Ludwig Blomstrand ser betydligt mer intressant ut än Weigel. Blomstrand har bra skridskoåkning, flyter på nästan lika fint som Josefson. Weigel verkar mest bredbent och slö på skridskorna.
Harold Camping

Mäklaren skrev:Gustaf Wesslau
Pontus Sjögren

Philip Holm

Det är mitt lag nästa säsong, om vi spelar i Elitserien. En mycket stabilare backsida, där defensiven sätts i första rummet. Stora, fysiskt starka backar med rätt inställning och mentalitet. Också en helt annan åldersstruktur där spelare i åldern 25-30 är dominanta. Daniel Tjärnqvist leder backsidan. Fredrik Claesson får helt naturligt stryka på foten, för mer lovande Erik Gustafsson och stabilare Philip Holm. Kyle gör en mycket bättre säsong, med Daniel som håller honom i handen. Honken har bränt sina skepp.

Framåt kommer vi att bli ett mer spelskickligt, lugnare spelande, men ändå mer skridskostarkt lag. Linkan får chansen att göra ett riktigt bra avslut i klubben han älskar, och inför fansen som älskar honom. Han styr upp vårt PP och Åberg gör minst 15 kassar bredvid honom. Engqvist har fått hemlängtan och blir vår helt naturliga förstacenter. Han täcker upp för Linkan och Åberg, samtidigt som han producerar minst 30 poäng. Andrakedjan blir en av seriens bästa andraformationer.

Spelare som får lämna är Patrick Cehlin (ECHL/AHL), Mario Kempe (Modo), Mathias Tjärnqvist (Rögle), Jonas Almtorp (Brynäs), Fredrik Claesson (ECHL/AHL), Mika Zibanejad (AHL), Tim Sandberg (Mora), Andreas Holmqvist (LHC).

Ett, enligt mig, mycket realistiskt lagbygge. Ett lag för topp fyra som dessutom kryllar av Djurgårdare. Möjligt att jag eventuellt vill ha in en utländsk spetsspelare, men detta får vara grundtruppen. Almtorp bryter sitt kontrakt och går till Brynäs. Carlsson får mindre press på sig och gör 10+10 i en tredjeline.
Ser bra ut tycker jag. Ett realistiskt lag om sportledningen väl vill.

Ställer mig dock frågande till Bremberg pga av ålder och skador.

Men en hel Bremberg levelerar garanterat i Djurgården tror jag. Ett långskott vore Robert Nilsson om Bremberg slutar eller dylikt.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Harold Camping skrev:
Mäklaren skrev:Gustaf Wesslau
Pontus Sjögren

Philip Holm

Ett, enligt mig, mycket realistiskt lagbygge. Ett lag för topp fyra som dessutom kryllar av Djurgårdare. Möjligt att jag eventuellt vill ha in en utländsk spetsspelare, men detta får vara grundtruppen. Almtorp bryter sitt kontrakt och går till Brynäs. Carlsson får mindre press på sig och gör 10+10 i en tredjeline.
Ser bra ut tycker jag. Ett realistiskt lag om sportledningen väl vill.

Ställer mig dock frågande till Bremberg pga av ålder och skador.

Men en hel Bremberg levelerar garanterat i Djurgården tror jag. Ett långskott vore Robert Nilsson om Bremberg slutar eller dylikt.
Grejen med Linkan är att han inte kommer att vara direkt glödhet på marknaden, vilket kommer medföra att hans löneanspråk ej lär vara speciellt höga. Tror vi kan gå honom för 150 000 i månaden. Dessutom så märker man att han fortfarande har spelet i sig, speciellt om han får vara där han absolut vill.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Om Wesslan stannar så är ju Hadelöv perfekt till backup.
Utgående med Saik.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Mäklaren skrev:Grejen med Linkan är att han inte kommer att vara direkt glödhet på marknaden, vilket kommer medföra att hans löneanspråk ej lär vara speciellt höga. Tror vi kan gå honom för 150 000 i månaden. Dessutom så märker man att han fortfarande har spelet i sig, speciellt om han får vara där han absolut vill.
Han har ju trots allt gjort 10 pinnar på 23 matcher i ett iskallt Timrå, så nåt rätt gör han ju uppenbarligen, och med tanke på det självförtroendet han måste ha haft efter tiden i HV så är det inte illa pinkat.
Senast redigerad av Stulle den 2012-03-06 16:07:43, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Nej tack till Carlsson, Tim & Fimpen,
Ja tack till Staffan Kronwall.
Harold Camping

Bjurre skrev:Om Wesslan stannar så är ju Hadelöv perfekt till backup.
Utgående med Saik.
Hadelöv vore helt perfekt tycker jag.

En målvakt som verkligen KAN avlasta Wesslau.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Harold Camping skrev:
Bjurre skrev:Om Wesslan stannar så är ju Hadelöv perfekt till backup.
Utgående med Saik.
Hadelöv vore helt perfekt tycker jag.

En målvakt som verkligen KAN avlasta Wesslau.
Det är väl de om Saik tänker samma. Som backup till Jocke.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Låst