Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jag tror att det blir en naturlig selektion av spelare. En del kommer ju lämna för annat spel, andra kanske slutar och de tredje gör en Oscar Eklund. Kvar står man med de som kan tänkas signa om och de bör man nog antagligen signa om med. Svårt att veta vart vi står ekonomiskt också. Om vi har det bra ställt tror jag att nya tränarstaben gör att det blir bättre värvningar nästa år än detta, samt att vi har en bra scout i Challe angående allsvenskan i alla fall. Sen tror jag inte att man ska hoppa allt för högt, finns väl en chans att mycket pengra bränts de senaste två säsongerna med tanke på finalspelet och vad man trodde sig kunna uppnå efter det.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jag vill ge Kyle en chans till. Vi vet att den offensiva kompetensen finns där.-daniel- skrev:Men herregud, Ottosson borde efter den här säsongen vara så självklar man kan bli. Norman tycker jag också borde vara självklar.sensei skrev:Vid förlängt kontrakt så vill jag gärna ha kvar de här spelarna:
Wesslan, Printz, Ölvestad, Fimpen, Gustafsson, DT, Blomstrand, Kyle, Kempe, Brodin, Nilson
De här känner jag varken eller för:
Cehlin, Åberg, Claesson, Otto
De här vill jag inte se i DIF nästa år
Tim E, Holmqvist, Norman, Almtorp, Carlsson, MT.
Sen finns det några ytterligare spelare som jag inte har någon bestämd uppfattning om.
Den röda tråden i ditt lag är:
* Tacklande spelare
* Spelare som "står upp för varandra" och kan tänkas slänga handskarna
Förvånar mig dock att veklingen Kyle platsar, är det för att han är translatlant?
Stämmer att den röda tråden är ett fysiskt Djurgården nästa år om jag får bestämma.
I dagens hockey håller det inte att spela ofysiskt, varken resultatmässigt eller när det gäller att attrahera publik.
Bra lag har en lagmaskin som maler ner motståndaren med obönhörligt checkande och fysiskt spel över hela banan tillsammans med skridskoåkning. Förra årets stanley cup manifesterar detta på ett utmärkt sätt. Inte ens lirare som sedins räckte till mot den tacklande lagmaskinen.
Vi ska komma ihåg att för varje spelare som är ofysisk, krävs ett kompenserande merjobb av en lagkamrat. Om en spelare skall vara ofysisk, så skall det alltså kompenseras av en annan synnerligen viktig egenskap. Men då ska det vara i klass med 50+ poäng per säsong.
Här ligger problemet med spelare som Otto och Norman. De är bra, men tyvärr inte tillräckligt bra för att "komma undan med" att vara ofysiska.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Du har glömt en viktig detalj, det här är inte NHL. I Sverige blir man utvisad för helt korrekt regelrätta tacklingar.sensei skrev:Jag vill ge Kyle en chans till. Vi vet att den offensiva kompetensen finns där.-daniel- skrev:Men herregud, Ottosson borde efter den här säsongen vara så självklar man kan bli. Norman tycker jag också borde vara självklar.sensei skrev:Vid förlängt kontrakt så vill jag gärna ha kvar de här spelarna:
Wesslan, Printz, Ölvestad, Fimpen, Gustafsson, DT, Blomstrand, Kyle, Kempe, Brodin, Nilson
Sen finns det några ytterligare spelare som jag inte har någon bestämd uppfattning om.
* Tacklande spelare
Förvånar mig dock att veklingen Kyle platsar, är det för att han är translatlant?
Stämmer att den röda tråden är ett fysiskt Djurgården nästa år om jag får bestämma.
I dagens hockey håller det inte att spela ofysiskt, varken resultatmässigt eller när det gäller att attrahera publik.
Bra lag har en lagmaskin som maler ner motståndaren med obönhörligt checkande och fysiskt spel över hela banan tillsammans med skridskoåkning. Förra årets stanley cup manifesterar detta på ett utmärkt sätt. Inte ens lirare som sedins räckte till mot den tacklande lagmaskinen.
Vi ska komma ihåg att för varje spelare som är ofysisk, krävs ett kompenserande merjobb av en lagkamrat. Om en spelare skall vara ofysisk, så skall det alltså kompenseras av en annan synnerligen viktig egenskap. Men då ska det vara i klass med 50+ poäng per säsong.
Här ligger problemet med spelare som Otto och Norman. De är bra, men tyvärr inte tillräckligt bra för att "komma undan med" att vara ofysiska.
Således kan man inte bygga ett lag med 95% tacklande fysmonster.
Haha, även om det vore så, så ser jag gärna att DIF går i bräschen för en bättre och mer attraktiv elithockey i sverige.-daniel- skrev:Du har glömt en viktig detalj, det här är inte NHL. I Sverige blir man utvisad för helt korrekt regelrätta tacklingar.sensei skrev:Jag vill ge Kyle en chans till. Vi vet att den offensiva kompetensen finns där.-daniel- skrev:Men herregud, Ottosson borde efter den här säsongen vara så självklar man kan bli. Norman tycker jag också borde vara självklar.sensei skrev:Vid förlängt kontrakt så vill jag gärna ha kvar de här spelarna:
* Tacklande spelare
Således kan man inte bygga ett lag med 95% tacklande fysmonster.
Sen har jag ju inkluderat spelare med handleder i Kempe. Grejjen är att Kempe går in i närkamper orädd -- därför är han med i mitt lag.
Kom gärna med seriösa invändningar mot mitt resonemang!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kempe skall definitvt bort enligt mig.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Otto ska vara kvar om han vill fortsätta! Han gör en rätt bra säsong och är en perfekt center för andrakedjan! Sen är det för guds skull Otto vi snackar om! Han ska få vara kvar så länge han vill!!!sensei skrev:Jag vill ge Kyle en chans till. Vi vet att den offensiva kompetensen finns där.-daniel- skrev:Men herregud, Ottosson borde efter den här säsongen vara så självklar man kan bli. Norman tycker jag också borde vara självklar.sensei skrev:Vid förlängt kontrakt så vill jag gärna ha kvar de här spelarna:
* Tacklande spelare
Däremot behövs en center för förstafemman vilket jag hoppas man vågar lägga mycket pengar på!
Norman ska också få förlängt. Han är fortfarande väldigt ung och kommer säkert utvecklas även fast han inte tagit de kliven alla hoppas på iår. Han kommer säkert kunna spela hos oss i många år framöver då jag har svårt att tro att han tar en plats i nhl och han är nog inte så dyr att förlänga med heller! Vi kommer ju inte direkt kunna välja och vraka på årets silly season och det är mest ett par spelare för en första femma jag tycker är aktuell att värva! Jimmie-Otto-Nilsson skulle vara en perfekt andra kedja men de börjar komma till åren och håller inte att bygga ett lag kring längre men viktigt med deras rutin och som kulturbärare!
MT ska absolut inte få förlängt, Mika försvinner och sen ska det väl gå lösa almtorp och carlsson. Även fast jag gillar Tim väldigt mycket så är jag lite osäker om han ska förlängt också. Går det få in en hel ny förstakedja kan det vara värt att offra Tim. Cehlin och Kempe tycker jag kan få förlängt med ett år också. De kan inte vara så dyra heller.
På backsidan ska givetvis Tjärnqvists option utnyttjas om den redan inte gjorts och Printz förlängas. Holmqvist tycker jag bara ska vara kvar om han går ner i lön. Claesson kan vi nog släppa. Kyle får man väl hoppas spelar upp sig nästa säsong iaf!
Sen MÅSTE Wesslau stanna!
Mao behöver vi en riktigt duktig playmaker/center till förstakedjan och en vapendragare till honom som kan göra riktigt mycket mål. Sen skulle jag gärna se två riktigt duktiga defensiva backar och en hyfsad andrakeeper som kan avlasta Wesslau!
Vad har Kempe gjort dig för ont? Verkar nästan vara nåt personligt!Mäklaren skrev:Kempe skall definitvt bort enligt mig.
- -daniel-
Ok, du väljer att ha kvar Nilson. Han spelar inte fysiskt längre för fem öre så förstår inte hur han passar in i ditt lag alls faktiskt? Du vill ha honom enkom för att du tycker han står upp för laget med sina vevningsförsök... Jag har inget emot Nilson men jag avskyr hans kroppspråk, och tycker han är under alla kritik som lagkapten.sensei skrev:
Kom gärna med seriösa invändningar mot mitt resonemang!
Ottosson, som är den som utan minsta tvekan är den som jobbar hårdast men kanske framförallt smartast av alla våra spelare väljer du att göra dig av med. Han gör dessutom sin bästa säsong på väldigt, väldigt lång tid även offensivt.
Norman är lite av en Otto-mini. Han är dock inte i närheten av Ottossons offensiv änsålänge men jag ser stor potential i John.
Försöker inte vara otrevlig men jag förstår verkligen inte hur du tänker. Vi måste vara några slags diametrala motsatser.
- -daniel-
Mäklaren är förbannad för att Mario kan försörja sig på sin hockey medan han själv misslyckas med det.mb81 skrev:Vad har Kempe gjort dig för ont? Verkar nästan vara nåt personligt!Mäklaren skrev:Kempe skall definitvt bort enligt mig.

Nä men ärligt talat så vet jag inte varför, tycker Kempe är betydligt bättre än förra säsongen.
mb81 skrev:Vad har Kempe gjort dig för ont? Verkar nästan vara nåt personligt!Mäklaren skrev:Kempe skall definitvt bort enligt mig.
Kanske för att han inte är så bra? det finns bättre.
Sen har du fel med Otto han ska inte vara kvar så länge han vill, Utan enbart så länge han är hyfsat bra, Det är pga såna som dig med ditt tankesätt som vi inte vinner nå längre. Är det inte guldet vi ska gå för inte nå jävla välgörenhet för veteraner som suger pengar ur DIF?? Oj otto då kan vi lika gärna signa challe osv som spelare igen kanske nord eller kennholt oxå?? Eller varför inte kasta in chipsätande falken oxå han e nog oxå i bra form idag=)
Jag med och han lär inte vara speciellt dyr heller! Vill inte ha så stor spelaromsättning även fast det gått skit iår! Ett par riktigt duktiga defensiva backar och 2 spelare(helst 3 men det har vi nog inte råd med) som kan vara en riktigt vass förstakedja som producerar 40+ poäng.-daniel- skrev:Mäklaren är förbannad för att Mario kan försörja sig på sin hockey medan han själv misslyckas med det.mb81 skrev:Vad har Kempe gjort dig för ont? Verkar nästan vara nåt personligt!Mäklaren skrev:Kempe skall definitvt bort enligt mig.
Nä men ärligt talat så vet jag inte varför, tycker Kempe är betydligt bättre än förra säsongen.
sensei skrev:Vid förlängt kontrakt så vill jag gärna ha kvar de här spelarna:
Hur fan kan man VILJA bli av med ->TIM E, NORMAN och HONKEN<-? Tittar folk på helt andra matcher eller har folk inget sinne alls för hockey? med rätt spelare omkring sig är alla dessa tre spelare LÄTT en BRA andrakedja
Ok jag kanske överdrev lite vad gäller Otto men så länge han presterar som han gör nu och sugen på fortsätta! Jag vill ju tex degradera honom till andracenter då jag inte tycker han håller som förstacenter längre. Vem kan du hitta som är så jävla mycket bättre ä Kempe som spelar i en fjärdekedja som vill gå till oss till en vettig peng då? Klart att Danielsson eller Jocke Lindström är bättre men måste vara realistiska också!vr6power skrev:mb81 skrev:Vad har Kempe gjort dig för ont? Verkar nästan vara nåt personligt!Mäklaren skrev:Kempe skall definitvt bort enligt mig.
Sen har du fel med Otto han ska inte vara kvar så länge han vill, Utan enbart så länge han är hyfsat bra, Det är pga såna som dig med ditt tankesätt som vi inte vinner nå längre. Är det inte guldet vi ska gå för inte nå jävla välgörenhet för veteraner som suger pengar ur DIF?? Oj otto då kan vi lika gärna signa challe osv som spelare igen kanske nord eller kennholt oxå?? Eller varför inte kasta in chipsätande falken oxå han e nog oxå i bra form idag=)
Honken har inte varit bra iår. Haft en del problem med skador som han kan skylla på. Ingen förlängning om han inte kan gå ner i lön!bennz skrev:sensei skrev:Vid förlängt kontrakt så vill jag gärna ha kvar de här spelarna:
Hur fan kan man VILJA bli av med ->TIM E, NORMAN och HONKEN<-? Tittar folk på helt andra matcher eller har folk inget sinne alls för hockey? med rätt spelare omkring sig är alla dessa tre spelare LÄTT en BRA andrakedja
-
Helt rätt. Men om man ser till över hela isen så är Otto överdrivet bäst över hela isen, på det sättet han täcker upp för sina lagkamrater och alltid ger 100% i precis i vartenda byte. Även är Otto en fullgod tekniker som har en riktigt bra skridskoåkning. Som både kan transportera puck eller spela sina medspelare fria, en klockren tvåvägscenter om du frågar mig. Fruktansvärt underskattad.vr6power skrev:mb81 skrev:Vad har Kempe gjort dig för ont? Verkar nästan vara nåt personligt!Mäklaren skrev:Kempe skall definitvt bort enligt mig.
Tycker också helt klart Norman ska stanna, säger som andra här inne ser stor potential i honom. Dessutom är han väl inte ens draftad?