Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Enkel logik; kan inte DIF ge Wesslau den lön han förtjänar har han naturligtvis all rätt i världen att gå till vilken klubb han vill.

Men Djurgården gör det största misstaget i modern historia om man släpper honom till en annan ES-klubb.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:Jag skulle vilja se hur en ny sportchef skulle reagera om han kom till DIF och gick in och trodde att han skulle få bestämma som sportchefer får i andra klubbar.
Vad har Järlan i lön?
Är det då inte bättre att säga upp han då. Leta jobb och lägenheter kan ju Tommy få göra.
Vi har snackat om unga curlade spelare som behöver uppmärksamhet och aktiv coaching för att utvecklas - vad fan är då inte det här?

Först och främst, har man pengar är det enklaste saken i världen att hitta en bostad i Stockholm. Hockeyspelare har pengar och de vet antagligen om de premierar sjöutsikt, nära till jobbet etc.
Tar 5min att googla fram en lya och ytterligare 1min att boka in en visning.

Sen undrar jag vad är det för brudar som våra lirare har hittat om de inte kan skaffa ett jobb själva.
Har man utbildning och/eller erfarenhet sen tidigare hittar man jobb i Stockholm. Kanske inte inom en vecka men jag tror ingen man eller kvinna tackar nej till att vara ledig någon månad när man flyttat till ett nytt ställe (pengar ska ju inte här vara något problem)

Vi borde ha en sportchef som har bra kontakter, håller ihop och planerar sportsliga övergripande beslut tillsammans med tränarna och kanske i viss mån inkluderar lagkapten/spelarråd men inte sån här skit.
Avslutningsvis borde vi ha en scout, helt otroligt att Djurgårdens IF Hockey - mesta mästarna inte har en så vital funktion..
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Rätt kul att Lassia vart mycket bättre när han byte lag. Nått måste vara fel i DIF.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:Rätt kul att Lassia vart mycket bättre när han byte lag. Nått måste vara fel i DIF.
Nu var det visserligen fem säsonger sedan han var i Djurgården (endast två säsonger) och han var en bra målvakt hos oss. Men klart han utvecklats under fem år. Konstigt vore det väl annars. Målvakter är oftast bättre i äldre ålder och hos oss var han väldigt ung om man snackar om "målvaktsålder".
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:Rätt kul att Lassia vart mycket bättre när han byte lag. Nått måste vara fel i DIF.
Nu var det visserligen fem säsonger sedan han var i Djurgården (endast två säsonger) och han var en bra målvakt hos oss. Men klart han utvecklats under fem år. Konstigt vore det väl annars. Målvakter är oftast bättre i äldre ålder och hos oss var han väldigt ung om man snackar om "målvaktsålder".
Fast Markström och Lehner skulle ju dominera i Es fast dom bara är 21 och 22.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev: Om ryktena stämmer gällande hur tokuselt Djurgården är skött från högsta hönset ner till den dagliga verksamheten så är det väl knappast märkligt om någon söker sig bort?
Nej, men som jag upprepat flera gånger, varför då hålla på att snacka om "Sveriges finaste förening"? Plus-poäng hos fansen för att sedan tokhugga oss i ryggen?
Finns ingen anledning att ta åt sig när en spelare hyllar sin egen klubb, alla påstår ju att dom spelar i världens bästa klubb och har världens bästa fans oavsett om dom tycker det eller ej lika väl som att man säger till sin sambo att hon är världens bästa tjej tills den dag man gör slut
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Lee Harvey Oswald skrev:Wesslau får spela vart han vill, jag kommer aldrig ha nåt behov att "pissa" på honom
(tufft snack förresten).
Flera av Sverige "modigaste" pojkar huserar på detta forum

Klart man kan tycka att DIF är finaste föreningen, betyder inte nödvändigtvis att man därför avsäger sig alla möjligheten att vinna några titlar.
Oerhört svårt att göra det i DIF med dagens förutsättningar.

Jag kommer alltid minnas Wesslau som
-Mannen som ensam kunde rädda ett soplag från undergång
Precis som Bremberg för alltid är
-Mannen som kunde trolla med knäna

Håller fullt och helt med.
Wesslau har verkligen räddat oss från undergång och i min bok har han all respekt för detta!

//Henke
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Stavhoppet skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Wesslau får spela vart han vill, jag kommer aldrig ha nåt behov att "pissa" på honom
(tufft snack förresten).
Flera av Sverige "modigaste" pojkar huserar på detta forum

Klart man kan tycka att DIF är finaste föreningen, betyder inte nödvändigtvis att man därför avsäger sig alla möjligheten att vinna några titlar.
Oerhört svårt att göra det i DIF med dagens förutsättningar.

Jag kommer alltid minnas Wesslau som
-Mannen som ensam kunde rädda ett soplag från undergång
Precis som Bremberg för alltid är
-Mannen som kunde trolla med knäna

Håller fullt och helt med.
Wesslau har verkligen räddat oss från undergång och i min bok har han all respekt för detta!

//Henke
Japp, bra skrivet LHO. Wesslau kommer för alltid vara oerhört stor i mitt hjärta. Och vem kan klandra honom om HV slänger upp dubbelt så mycket pengar som DIF gör?

Krokodiltårar kommer fällas dock.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tror inte att DIF släpper Wesslau till en annan ES-klubb, jag har faktiskt rätt svårt att se det...t.om Järlan & Co måste inse att han varit vårt allt den här säsongen.

Det enda jag kan tänka mig är om man inte erbjuder ett långtidskontrakt och det är just ett sådant Gustaf själv vill skriva...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Apropå "alla kan köpas". Jag ser fram emot att någon rival försöker köpa klacken, Sveriges bästa och en extra spelare på isen. Då har det verkligen gått för långt. Gratis trummor och handklappor räcker nog inte.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Om vi håller oss kvar och Järlan sitter kvar likaså, vet jag precis vem han kommer att göra allt för att locka hit till hösten... Och inte som utfyllnadsspelare, utan som ny målkung!

Själv hoppas jag bara så innerligt att vi håller oss kvar, så att vi kan göra oss av med Carlsson, Tjärna Jr. och Almtorp. Skulle föredra om Nilson stack utan kompensation också, men det kan vi nog glömma. Sedan är det bara hoppas på att vi kan få ihop laget.

Av junisarna är Norman och Brodin givna IMO.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Metal Machine skrev:Om vi håller oss kvar och Järlan sitter kvar likaså, vet jag precis vem han kommer att göra allt för att locka hit till hösten... Och inte som utfyllnadsspelare, utan som ny målkung!

Själv hoppas jag bara så innerligt att vi håller oss kvar, så att vi kan göra oss av med Carlsson, Tjärna Jr. och Almtorp. Skulle föredra om Nilson stack utan kompensation också, men det kan vi nog glömma. Sedan är det bara hoppas på att vi kan få ihop laget.

Angående Brodin så tycker jag att han har varit riktigt bra på slutet.

Förstår inte experternas resonemang kring honom.

" Endast 2 mål från Brodins sida bla bla bla "

2 mål är mycket möjligt alldeles för lite men samtidigt så är han ju en energispelare och ingen målskytt. Men alltid när han kommer på tal i C+ så är det målskörden som diskuteras.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Harold Camping skrev:
Metal Machine skrev:Om vi håller oss kvar och Järlan sitter kvar likaså, vet jag precis vem han kommer att göra allt för att locka hit till hösten... Och inte som utfyllnadsspelare, utan som ny målkung!

Angående Brodin så tycker jag att han har varit riktigt bra på slutet.

Förstår inte experternas resonemang kring honom.

" Endast 2 mål från Brodins sida bla bla bla "

2 mål är mycket möjligt alldeles för lite men samtidigt så är han ju en energispelare och ingen målskytt. Men alltid när han kommer på tal i C+ så är det målskörden som diskuteras.
Lika många mål som Scott Gomez . Som har 7 miljoner dollar i lön.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Vem är det han ska locka hit?
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av pulverapa »

Bjurre skrev:
Vem är det han ska locka hit?
Niklas Anger.
Låst