Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Bjurre »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:First of all. Vi har ingen aning om det stämmer.

Om det stämmer. Det kan ju vara så att HV bara anmält sitt intresse för Wesslau (och 3-4 målvakter till förmodligen). Wesslau själv är kanske inte ens intresserad?

Men det är väl knappast konstigt om han skulle hålla en sådan dörr öppen när vi i omgång 55 i ens är klara för spel i Elitserien nästa år?

Sedan kanske DIF helt enkelt inte kan erbjuda Wesslau vad han vill i lön. Eller antal år? DIF vill kanske jobba med 1-2 årskontrakt på målvakter. HV kanske kommit med ett 4-5 års kontrakt som Wesslau föredrar.

Men som sagt, vi vet inte ens om ryktet stämmer, om Wesslau ens är intresserad eller någonting...
Anledningen till att han går till HV71 kan vara vilken den vill, men om Djurgården spelar i elitserien nästa säsong och Wesslau i HV71, då vet jag fan inte var den här jävla sporten har tagit vägen. Tomma ord. Pengar.

Om vi går till allsvenskan så spelar det ingen roll, då har han all rätt att spela i elitserien.
Lika med Fernholm han gick ju till en klubb som han skulle vinna. Gick ju inte så bra där. :lol:
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Alla lag som DIF möte ri serien är rivaler. Vi slåss om samma poäng och om samma spelare och om samma SM-pokal. De är våra rivaler.

Sedan har vi Ärkerivalerna: AIK, FBK och för vissa Luelå.

Nu är det säkert agenterna runt om i Svedala som börjat se sig om efter nya $$-källor och Gustaf vet säkert inte ens om detaljerna, det är min gissning.

Skulle Wesslau gå till HV skulle jag bli besviken och må lite dåligt över det hela. Det har jag blivit förr och det går över. Life is full of disappointments. I sportens värld verkar just besvikelserna ha överhanden för oss Djurgårdare idag. Det vänder.

Nu hoppas jag att vi lyckas tvåla till HV71 på tisdag och att vi sedan kan påbörja ett lagbygge inför nästa säsong på ett vettigt sätt.

Det ska tilläggas att jag tror det är ruskigt svårt att bygga lag idag. Spelare som är tillgängliga har med stor sannolikhet inte svenska ES-klubbar som mål i karriären utan ser hellre att de får kontrakt i NHL (nähä?!) eller i KHL. Då blir de rika på kort tid och det är ju en dröm för många antar jag. Detta gör att det säkert är gruvligt svårt att få till ett bygge. Ska man satsa på spelare som man VET är bra och lägga stora resurser på dessa eller ska man gå efter lite mer osäkra kort som man TROR är på väg att blomma ut?!

Jag är då fan inte avundsjuk på JJs jobb.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:First of all. Vi har ingen aning om det stämmer.

Om det stämmer. Det kan ju vara så att HV bara anmält sitt intresse för Wesslau (och 3-4 målvakter till förmodligen). Wesslau själv är kanske inte ens intresserad?

Men det är väl knappast konstigt om han skulle hålla en sådan dörr öppen när vi i omgång 55 i ens är klara för spel i Elitserien nästa år?

Sedan kanske DIF helt enkelt inte kan erbjuda Wesslau vad han vill i lön. Eller antal år? DIF vill kanske jobba med 1-2 årskontrakt på målvakter. HV kanske kommit med ett 4-5 års kontrakt som Wesslau föredrar.

Men som sagt, vi vet inte ens om ryktet stämmer, om Wesslau ens är intresserad eller någonting...
Anledningen till att han går till HV71 kan vara vilken den vill, men om Djurgården spelar i elitserien nästa säsong och Wesslau i HV71, då vet jag fan inte var den här jävla sporten har tagit vägen. Tomma ord. Pengar.

Om vi går till allsvenskan så spelar det ingen roll, då har han all rätt att spela i elitserien.
Om ryktena stämmer gällande hur tokuselt Djurgården är skött från högsta hönset ner till den dagliga verksamheten så är det väl knappast märkligt om någon söker sig bort?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:Alla lag som DIF möte ri serien är rivaler. Vi slåss om samma poäng och om samma spelare och om samma SM-pokal. De är våra rivaler.

Sedan har vi Ärkerivalerna: AIK, FBK och för vissa Luelå.

Nu är det säkert agenterna runt om i Svedala som börjat se sig om efter nya $$-källor och Gustaf vet säkert inte ens om detaljerna, det är min gissning.

Skulle Wesslau gå till HV skulle jag bli besviken och må lite dåligt över det hela. Det har jag blivit förr och det går över. Life is full of disappointments. I sportens värld verkar just besvikelserna ha överhanden för oss Djurgårdare idag. Det vänder.

Nu hoppas jag att vi lyckas tvåla till HV71 på tisdag och att vi sedan kan påbörja ett lagbygge inför nästa säsong på ett vettigt sätt.

Det ska tilläggas att jag tror det är ruskigt svårt att bygga lag idag. Spelare som är tillgängliga har med stor sannolikhet inte svenska ES-klubbar som mål i karriären utan ser hellre att de får kontrakt i NHL (nähä?!) eller i KHL. Då blir de rika på kort tid och det är ju en dröm för många antar jag. Detta gör att det säkert är gruvligt svårt att få till ett bygge. Ska man satsa på spelare som man VET är bra och lägga stora resurser på dessa eller ska man gå efter lite mer osäkra kort som man TROR är på väg att blomma ut?!

Jag är då fan inte avundsjuk på JJs jobb.
Jag tror du får skilja på rivaler och konkurrenter. För mig är Aik och FBK rivaler medan övriga lag är konkurrenter i serien och mellan dessa måste det ändå vara okej med övergångar. Alla som är i Djurgården kan ju inte vara brända för ES-spel i fortsättningen liksom.. Såklart tråkigt om Wesslau går till HV men skulle kunna finnas massvis med anledningar som rättfärdigar det.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev: Om ryktena stämmer gällande hur tokuselt Djurgården är skött från högsta hönset ner till den dagliga verksamheten så är det väl knappast märkligt om någon söker sig bort?
Nej, men som jag upprepat flera gånger, varför då hålla på att snacka om "Sveriges finaste förening"? Plus-poäng hos fansen för att sedan tokhugga oss i ryggen?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Boork försvarade Järlan i studion innan match igår.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bjurre skrev:Boork försvarade Järlan i studion innan match igår.
Vad sa han? I stora drag?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev: Om ryktena stämmer gällande hur tokuselt Djurgården är skött från högsta hönset ner till den dagliga verksamheten så är det väl knappast märkligt om någon söker sig bort?
Nej, men som jag upprepat flera gånger, varför då hålla på att snacka om "Sveriges finaste förening"? Plus-poäng hos fansen för att sedan tokhugga oss i ryggen?
Han kanske tycker det?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Han kanske tycker det?
Skitsnack. Skulle han tycka det skulle han inte lämna till HV71 - laget som raderade hans och Djurgårdens gulddrömmar.

Rent jävla skitsnack.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Jim Morrison skrev:
Sa typ att Järlan fått vara med för lite att Hardy hade valt ut spelare och sånt.
Styrelsen var med och la sig i för mycket med.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Han kanske tycker det?
Skitsnack. Skulle han tycka det skulle han inte lämna till HV71 - laget som raderade hans och Djurgårdens gulddrömmar.

Rent jävla skitsnack.
Again... Vi har ingen aning om det ens stämmer.

Bara för att han tycker att Djurgården är Sveriges finaste förening betyder väl inte att han kommer vilja spela där till varje pris? Klart han vill höra sig om för andra alternativ också. Det vill väl alla. För att pressa upp sin lön lite.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:
Jim Morrison skrev:
Sa typ att Järlan fått vara med för lite att Hardy hade valt ut spelare och sånt.
Det där sägs ju vara ett jävla problem i DIF. Den där sportkommitéen och styrelsen som ska peta i varje värvning och Järlan får mest leta jobb åt spelarfruar och fixa lägenheter.

Jag skulle vilja se hur en ny sportchef skulle reagera om han kom till DIF och gick in och trodde att han skulle få bestämma som sportchefer får i andra klubbar.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bjurre skrev:
Jim Morrison skrev:
Ja, det går väl inte att förneka det heller. Men vad i helvete gör Järlefelt i den rollen då om han inte vågar ta beslut? Låter Hardy köra över honom? Dessutom har Janne haft chans att värva spelare under hela säsongen när han, förhoppningsvis, sett att det sett skitdåligt ut rent ut sagt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev: Again... Vi har ingen aning om det ens stämmer.

Bara för att han tycker att Djurgården är Sveriges finaste förening betyder väl inte att han kommer vilja spela där till varje pris? Klart han vill höra sig om för andra alternativ också. Det vill väl alla. För att pressa upp sin lön lite.
Jo. Aja, skitsamma, vi ser helt enkelt olika på saken och jag orkar inte bråka om det. At the end of the day vill nog ingen av oss att Wesslau lämnar DIF, och det är väl det som räknas.

Vi får se vad som händer under sommaren.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-03-04 18:24:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:Jag skulle vilja se hur en ny sportchef skulle reagera om han kom till DIF och gick in och trodde att han skulle få bestämma som sportchefer får i andra klubbar.
Vad har Järlan i lön?
Är det då inte bättre att säga upp han då. Leta jobb och lägenheter kan ju Tommy få göra.
Låst