Speciellt efter allt jävla snack om att han är "målvakt i Sveriges finaste förening" för att sedan dra till HV71 av alla jävla lagen. Fy fan, hemska tankeNummer19 skrev:Respekten man har för honom skulle ju helt klart försvinna om han skulle dra till hv. Visst, ett litet äventyr till Ryssland kan jag köpa, men inte om han skulle dra till en annan ES klubb...
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Sanning. Har alltid varit emot klubbyten internt i samma liga (så tillvida det inte är NHL). Sällan ger det den effekten man antagligen hoppas på, förutom då eventuellt lite mer i kuvertet.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Tråkigt att så få nu för tiden vill identifiera sig med en klubb utan man är villig att dra land och rike runt för att söka pengarna. Wesslau har ju världens läge här att bli en riktig djurgårdshjälte. Dra inte till HV, Wesslau, för fan!
Alltså, angående förstainlägget. Plante/Sandberg kan väl inte ses som "klara" transfers säsongen 2012/2013? Det är väl bara sluttampen av 2011/2012.
Om DIF åker ur Elitserien hyser jag inget agg mot Wesslau om han går till hiv. Det är förståeligt.
Om DIF däremot håller sig kvar och Wesslau ändå väljer HV blir man ju putt, minst sagt. Ändå kan jag ha förståelse för att han inte vill vara kvar i en förening som verkar gravt misskött från ledningshåll, och där han dessutom fått minimalt med hjälp från sina utespelare under i stort sett hela säsongen.
Om DIF åker ur Elitserien hyser jag inget agg mot Wesslau om han går till hiv. Det är förståeligt.
Om DIF däremot håller sig kvar och Wesslau ändå väljer HV blir man ju putt, minst sagt. Ändå kan jag ha förståelse för att han inte vill vara kvar i en förening som verkar gravt misskött från ledningshåll, och där han dessutom fått minimalt med hjälp från sina utespelare under i stort sett hela säsongen.
Senast redigerad av kaminor den 2012-03-04 17:24:44, redigerad totalt 3 gång.
- Lee Harvey Oswald
Wesslau får spela vart han vill, jag kommer aldrig ha nåt behov att "pissa" på honom
(tufft snack förresten).
Flera av Sverige "modigaste" pojkar huserar på detta forum
Klart man kan tycka att DIF är finaste föreningen, betyder inte nödvändigtvis att man därför avsäger sig alla möjligheten att vinna några titlar.
Oerhört svårt att göra det i DIF med dagens förutsättningar.
Jag kommer alltid minnas Wesslau som
-Mannen som ensam kunde rädda ett soplag från undergång
Precis som Bremberg för alltid är
-Mannen som kunde trolla med knäna
(tufft snack förresten).
Klart man kan tycka att DIF är finaste föreningen, betyder inte nödvändigtvis att man därför avsäger sig alla möjligheten att vinna några titlar.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Håller Järlan på med i trade här? Larsson till DIF Wesslau till hv?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Sannolikt inte. Men om nu Wesslau lämnar skulle ju D. Larsson vara ett klart tänkbart alternativ.Bjurre skrev:Håller Järlan på med i trade här? Larsson till DIF Wesslau till hv?
- Jim Morrison
Ärligt talat. Klart som fan att man blir besviken om han går till HV71 om vi håller oss kvar i elitserien. Speciellt efter snacket om "Sveriges finaste förening". Ska han byta klubb kan han väl lika gärna hålla käften om sådant? Han bygger upp någon slags bild om sig själv som om han var Jimmie Ölvestad eller något. Men nu är det bara ett rykte, som sagt.Lee Harvey Oswald skrev:Wesslau får spela vart han vill, jag kommer aldrig ha nåt behov att "pissa" på honom
(tufft snack förresten).
Och sluta lek "holier-than-thou" och prata om "modiga pojkar". Nej, jag kommer inte pissa på honom, men jag kommer bli gränslöst besviken.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lee Harvey Oswald
Mmmh, jag vet kanske några till.Jim Morrison skrev:[
Ärligt talat. Klart som fan att man blir besviken om han går till HV71 om vi håller oss kvar i elitserien. Speciellt efter snacket om "Sveriges finaste förening". Ska han byta klubb kan han väl lika gärna hålla käften om sådant? Han bygger upp någon slags bild om sig själv som om han var Jimmie Ölvestad eller något. Men nu är det bara ett rykte, som sagt.
Och sluta lek "holier-than-thou" och prata om "modiga pojkar".
Nej, jag kommer inte pissa på honom, men jag kommer bli gränslöst besviken
Tror Wesslau själv kommer bli gränslöst besviken om ha stannar kvar i en förening med sån skev självbild som DIF har.
Neej, ta chansen & vinn något Gustaf om det känns lockande, dvs byt klubbadress...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jim Morrison
Absolut, men då vill jag inte höra något snack om "Sveriges finaste förening" och annat dylikt. Man säger inte sådant för att sedan lämna till en "rival". I alla fall inte i min bok.Lee Harvey Oswald skrev:Mmmh, jag vet kanske några till.Jim Morrison skrev:[
Ärligt talat. Klart som fan att man blir besviken om han går till HV71 om vi håller oss kvar i elitserien. Speciellt efter snacket om "Sveriges finaste förening". Ska han byta klubb kan han väl lika gärna hålla käften om sådant? Han bygger upp någon slags bild om sig själv som om han var Jimmie Ölvestad eller något. Men nu är det bara ett rykte, som sagt.
Tror Wesslau själv kommer bli gränslöst besviken om ha stannar kvar i en förening med sån skev självbild som DIF har.
Neej, ta chansen & vinn något Gustaf om det känns lockande, dvs byt klubbadress...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
First of all. Vi har ingen aning om det stämmer.
Om det stämmer. Det kan ju vara så att HV bara anmält sitt intresse för Wesslau (och 3-4 målvakter till förmodligen). Wesslau själv är kanske inte ens intresserad?
Men det är väl knappast konstigt om han skulle hålla en sådan dörr öppen när vi i omgång 55 i ens är klara för spel i Elitserien nästa år?
Sedan kanske DIF helt enkelt inte kan erbjuda Wesslau vad han vill i lön. Eller antal år? DIF vill kanske jobba med 1-2 årskontrakt på målvakter. HV kanske kommit med ett 4-5 års kontrakt som Wesslau föredrar.
Men som sagt, vi vet inte ens om ryktet stämmer, om Wesslau ens är intresserad eller någonting...
Om det stämmer. Det kan ju vara så att HV bara anmält sitt intresse för Wesslau (och 3-4 målvakter till förmodligen). Wesslau själv är kanske inte ens intresserad?
Men det är väl knappast konstigt om han skulle hålla en sådan dörr öppen när vi i omgång 55 i ens är klara för spel i Elitserien nästa år?
Sedan kanske DIF helt enkelt inte kan erbjuda Wesslau vad han vill i lön. Eller antal år? DIF vill kanske jobba med 1-2 årskontrakt på målvakter. HV kanske kommit med ett 4-5 års kontrakt som Wesslau föredrar.
Men som sagt, vi vet inte ens om ryktet stämmer, om Wesslau ens är intresserad eller någonting...
Expert.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Skulle HV vara en av våra rivaler? Kom igen. Aik allra högst. FBK tvåa. Man bara för att vi möt Luleå, HV och Linköping och såna lag i slutspelen senaste åren betyder ju inte att de är våra rivaler. Det vore jävligt larvigt att påstå att HV är någon rival till oss.Jim Morrison skrev:Absolut, men då vill jag inte höra något snack om "Sveriges finaste förening" och annat dylikt. Man säger inte sådant för att sedan lämna till en "rival". I alla fall inte i min bok.Lee Harvey Oswald skrev:Mmmh, jag vet kanske några till.Jim Morrison skrev:[
Expert.
Hade inte Järlan ta in Almtorp och Carlsson på 400 000 mån tillsammans med 2års kontrakt hade det inte vart nått problem. Jävla Janne.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Jim Morrison
Anledningen till att han går till HV71 kan vara vilken den vill, men om Djurgården spelar i elitserien nästa säsong och Wesslau i HV71, då vet jag fan inte var den här jävla sporten har tagit vägen. Tomma ord. Pengar.SirDIFalot skrev:First of all. Vi har ingen aning om det stämmer.
Om vi går till allsvenskan så spelar det ingen roll, då har han all rätt att spela i elitserien.
- Jim Morrison
Därav citationstecken. Jag har i alla fall hyst något slags agg mot HV71 på sistone med tanke på våra senaste bataljer. Speciellt finalserien 09/10 - och man kan ju hoppas att Wesslau känner samma.SirDIFalot skrev:Skulle HV vara en av våra rivaler? Kom igen. Aik allra högst. FBK tvåa. Man bara för att vi möt Luleå, HV och Linköping och såna lag i slutspelen senaste åren betyder ju inte att de är våra rivaler. Det vore jävligt larvigt att påstå att HV är någon rival till oss.Jim Morrison skrev:Absolut, men då vill jag inte höra något snack om "Sveriges finaste förening" och annat dylikt. Man säger inte sådant för att sedan lämna till en "rival". I alla fall inte i min bok.Lee Harvey Oswald skrev:Mmmh, jag vet kanske några till.Jim Morrison skrev:[