Nils Ekman och Vasaloppet - Stöd Strokefonden
Nils Ekman och Vasaloppet - Stöd Strokefonden
Jag tycker detta är värt en egen tråd.
Jag är våldsamt imponerad av och stolt över Vår Nisse Ekman. Det han gör är så starkt.
Kämpa Nisse, du är tamejfan bäst.
Vinnare - Man kan vinna en tävling på många sätt. En man och en kvinna kommer att vinna Vasaloppet genom att vara snabbast över 90km och vara först över mållinjen. Andra vinner genom att stå upp för något större än individen. Nils Ekman vinner idag genom att stå upp för Strokefonden och för tanken att Vi Aldrig Ska Ge Upp. Jag är full av beundran, vördnad och stolthet.
Jag är våldsamt imponerad av och stolt över Vår Nisse Ekman. Det han gör är så starkt.
Kämpa Nisse, du är tamejfan bäst.
Vinnare - Man kan vinna en tävling på många sätt. En man och en kvinna kommer att vinna Vasaloppet genom att vara snabbast över 90km och vara först över mållinjen. Andra vinner genom att stå upp för något större än individen. Nils Ekman vinner idag genom att stå upp för Strokefonden och för tanken att Vi Aldrig Ska Ge Upp. Jag är full av beundran, vördnad och stolthet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Nils Ekman och Vasaloppet
Är totalt ointresserad av Vasaloppet men nu har jag följt det benhårt och när det vart intervju med Nisse blev jag sådär varm inombords, tror tjejen min börjar undra...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
08:56:00, Härligt jobbat Nisse!!!
En riktig Järnkamin!!
En riktig Järnkamin!!
Verkar ha gått i mål nu. Ett par minuter före beräknad tid så han tog nog i där på slutet. Otroligt starkt jobbat 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Finish 08:56:00 49:12 05:29 10.98seppuko skrev:Verkar ha gått i mål nu. Ett par minuter före beräknad tid så han tog nog i där på slutet. Otroligt starkt jobbat
Vilken jäkla bedrift! Killen fick en stroke för ett år sedan! Nu har han genomfört ett helt vasalopp. Inte illa.
Nisse Ekman är DIF.
Nisse Ekman är DIF.
Jävligt strongt gjort av Nisse!
Tack Magnutz för att du startade denna tråd. Jag har en mycket god vän som fick sin 3:e stroke för 2 år sedan. Han ser Nisse som en förebild och varje framsteg Nisse gör glädjer även min käre vän.
Helt underbart att se att Nisse kommer allt närmare en någorlunda normal tillvaro. Jag är full av beundran.
Helt underbart att se att Nisse kommer allt närmare en någorlunda normal tillvaro. Jag är full av beundran.
Ingen orsak.Nissehult skrev:Tack Magnutz för att du startade denna tråd. Jag har en mycket god vän som fick sin 3:e stroke för 2 år sedan. Han ser Nisse som en förebild och varje framsteg Nisse gör glädjer även min käre vän.
Vi kör en insamling också: Här är länken!
Tack Nisse för att du inspirerar och visar att det går med rätt inställning.
Tror att detta kan inspirera laget extra nu på tisdag.
Lycka till med fortsatt rehabilitering Nisse!
Tror att detta kan inspirera laget extra nu på tisdag.
Lycka till med fortsatt rehabilitering Nisse!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
ingen som vet några klipp med Nisse från vasaloppet såg honom bara en gång under loppets gång.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Om åtminstonde hälften av alla de chipsfetton vi har i laget hade visat spår av samma järnkaminsanda och jävlar anama som Nisse, hade vi fan inte legat där vi är nu.
Kung Ekman!
Kung Ekman!
Losing all hope was freedom.
Vi håller på att samla in pengar som ska skänkas till Strokefonden i Nisses namn. 4 bidrag så här långt, vill nån bidra med en tia eller så finns länken till PayPal här
http://www.difdokumentaren.se/dif/2012/ ... okefonden/
Det kändes rätt att göra något efter att ha sett Nisses prestation idag och hur sliten han var efteråt.
/M
520kr så långt.
http://www.difdokumentaren.se/dif/2012/ ... okefonden/
Det kändes rätt att göra något efter att ha sett Nisses prestation idag och hur sliten han var efteråt.
/M
520kr så långt.
http://svtplay.se/v/2731486/vasaloppet/ ... kampa_for_
Jag fattar inte hur mannen lyckas få en att börja gråta varje gång. Kung Nisse.
Jag fattar inte hur mannen lyckas få en att börja gråta varje gång. Kung Nisse.
Du är med oss överallt, Stefan.