Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rix

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rix »

En säsong i ES med lite nytt folk in och Challe in som tränare kan bli intressant som fan. Ett allsvenskan med en trupp som ingen egentligen vill ha kommer inte bli särskilt kul att föllja. Hoppas vi grejar oss kvar så att Challe får en bra chans att visa att han är en bra tränare och att DIF visar att vi kan faktiskt spela ishockey när vi har bra spelare på isen.

OBS vill bara påpeka att jag inte är medgångare utan kommer stå där i Allsvenskan också om så nu blir fallet. Lätt att skriva lite halvtokigt när man är bakfull :)
Muppen

Inlägg av Muppen »

Robban120 skrev:Vad talar för Tellqvist nästa säsong? Om vi nu håller oss kvar dvs annars lär vi väl plocka ngn från tyska andra ligan..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Inte ett skit, han stannar i Modo.
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nummer19 »

Muppen skrev:
Robban120 skrev:Vad talar för Tellqvist nästa säsong? Om vi nu håller oss kvar dvs annars lär vi väl plocka ngn från tyska andra ligan..

Varför skulle han stanna en säsong till i Modo? Han har öppet gått ut med att han är Djurgårdare, och om Wesslan drar så är jag nästan säker på att Tellan kommer hem till DIF!

Så ditt köpelag, Modo, får se er om och värva en ny keeper till nästa säsong!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Robban120

Inlägg av Robban120 »

Nummer19 skrev:
Muppen skrev:

Varför skulle han stanna en säsong till i Modo? Han har öppet gått ut med att han är Djurgårdare, och om Wesslan drar så är jag nästan säker på att Tellan kommer hem till DIF!

Så ditt köpelag, Modo, får se er om och värva en ny keeper till nästa säsong!
Vore kul om han kom hem till DIF , eftersom Wesslan sticker till 99%
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kanske för han har ett optionsår i sitt kontrakt, och eftersom bägge parterna lär vara nöjda så är det mycket sannolikt att Tellqvist stannar.

Dessutom så borde det vara hyfsat uppenbart att DIFs målvaktstränare inte är så sugen på att ha Tellan eftersom man valde Wesslau inför säsongen... jag tror dessutom knappast att det är 100% klart att Gustaf sticker från Djurgården. Men frågan är om DIF "har råd" att vänta på att han fattar ett beslut framåt sen vårkant...?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:Kanske för han har ett optionsår i sitt kontrakt, och eftersom bägge parterna lär vara nöjda så är det mycket sannolikt att Tellqvist stannar.

Dessutom så borde det vara hyfsat uppenbart att DIFs målvaktstränare inte är så sugen på att ha Tellan eftersom man valde Wesslau inför säsongen... jag tror dessutom knappast att det är 100% klart att Gustaf sticker från Djurgården. Men frågan är om DIF "har råd" att vänta på att han fattar ett beslut framåt sen vårkant...?
Jag tror att våra chanser att behålla Wesslau ökar markant om vi bara håller oss kvar i elitserien.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:Kanske för han har ett optionsår i sitt kontrakt, och eftersom bägge parterna lär vara nöjda så är det mycket sannolikt att Tellqvist stannar.

Jag tror att våra chanser att behålla Wesslau ökar markant om vi bara håller oss kvar i elitserien.
Att han skulle vilja spela i Hockeyallsvenskan är lika osannolikt som att någon av våra andra spelare skulle välja att göra det (med undantaget för kanske 3-4 stycken), så du har naturligtvis rätt i det...

Men jag tror han vill se över möjligheterna med andra ligor först, alldeles oavsett. Vilket gör att ett beslut kommer dröja....och det är just det jag inte är helt hundra på att DIF har råd att vänta med. Vi får inte stå där i juni/juli utan en uttalad förstakeeper, det låter bara för jobbigt.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Säg att han har ca 200 000 kr/mån i DIF så får han garanterat minst 800 000 kr/mån i KHL.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Första inlägget uppdaterat med det senaste ryktena om våra målvakter.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Wesslan i HV. Det där illamåendet kryper sig på.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hahahah, om Gustaf Wesslau går till HV71 kommer jag fan pissa på honom. KHL, visst, men HV71?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Vad är det som får er att tro att Wesslan kommer dra till hv? :o
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Nummer19 skrev:Vad är det som får er att tro att Wesslan kommer dra till hv? :o
För att Frasse säger det.

Det känns illa men faktiskt inte helt otänkbart. Alla som spelade i DIF 09/10 borde ju dock förakta HV och kräva revansch tycker man ju.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas det är och förblir ett rykte.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Respekten man har för honom skulle ju helt klart försvinna om han skulle dra till hv. Visst, ett litet äventyr till Ryssland kan jag köpa, men inte om han skulle dra till en annan ES klubb...
Låst