Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Bjurre visar återigen sin kompetens. Likt när han föreslog Richard Gynge. Kan bara vara Göteborgs Rapé som ligger bakom denna osaliga själ.
Just därför det heter Silly Seson.Harold Camping skrev:När menade jag det?
Uppfattar det som att du tror att denna trupp är helt realistiskt eftersom du skriver den i denna tråd?
Sen ang Gynge.
Säg att Tim Thomas vill spela med oss nästa år. Skulle du säga nej då för han har spelat i Aik?
Samma med Gynge vill han till DIF varför ska vi säga nej till en spelare som är bättre än någon i våran nuvarande trupp?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Sannerligen. Det övergår mitt förstånd hur folk ens kan komma på tanken att ens fundera kring hans framtid i DIF. Nästan i klass med när nån nisse inte insåg att Krüger bar laget på sina axlar hela förra säsongen.SirDIFalot skrev:Norman är en riktigt klok tvåvägscenter och den spelartypen som Norman är brukar SÄLLAN vara så bra som han är i den åldern.sensei skrev:Håller med.Bjurre skrev:Norman vill ju inte ens vara kvar.
Brodin om han spelar sitt fysiska spel kan få vara kvar.
Sillen kan vi spola eller låna ut .
Helst ska ingen av dem vara kvar. Norman är för liten. Cehlin kan fixa frillan någon annan stans. Återstår Brodin som förvisso har bra mått och kan stundtals vara het. Möjligen han då.
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Han vill ju inte vara kvar ska vi då vara någon sista utväg för han?Henkos skrev:Sannerligen. Det övergår mitt förstånd hur folk ens kan komma på tanken att ens fundera kring hans framtid i DIF. Nästan i klass med när nån nisse inte insåg att Krüger bar laget på sina axlar hela förra säsongen.SirDIFalot skrev:Norman är en riktigt klok tvåvägscenter och den spelartypen som Norman är brukar SÄLLAN vara så bra som han är i den åldern.sensei skrev:Håller med.Bjurre skrev:Norman vill ju inte ens vara kvar.
Brodin om han spelar sitt fysiska spel kan få vara kvar.
Sillen kan vi spola eller låna ut .
Helst ska ingen av dem vara kvar. Norman är för liten. Cehlin kan fixa frillan någon annan stans. Återstår Brodin som förvisso har bra mått och kan stundtals vara het. Möjligen han då.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Var har du hört det?
Henkos skrev:Var har du hört det?
Skriv nu för fan inte att Frasse inte vet vad han snackar om.Frasse skrev:Djurgården vill förlänga med Norman som ej är intresserad av att teckna nytt kontrakt, iofs inte så konstigt kanske...
Uno Kronkvists järnkaminer.Bjurre skrev:Bjurres laguppställning.
DIF
Haha vore nåt det.fern skrev:Uno Kronkvists järnkaminer.Bjurre skrev:Bjurres laguppställning.

Lägg även till Jokers järnkaminer.
Joker håller även på DIF i rederiet.
Men seriöst jag skulle vara en Ken Holland som sportchef bara sa ni vet.
-
Så är Wesslau på väg bort oxå då.
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... obbar-dif/
Har har tydligen nobbat nytt kontraktsförslag. Lutar åt KHL så han verkar förlorad.
Förstår honom faktiskt. Med det backstöd han haft denna säsong. Han hade kunnat leda räddningsprocentligan i ES så bra som han varit. Men till slut är det alltid någon som lägger in en retur när backarna inte rensar.
Har har tydligen nobbat nytt kontraktsförslag. Lutar åt KHL så han verkar förlorad.
Förstår honom faktiskt. Med det backstöd han haft denna säsong. Han hade kunnat leda räddningsprocentligan i ES så bra som han varit. Men till slut är det alltid någon som lägger in en retur när backarna inte rensar.
-
Undrar om vi kan locka hem denna kille om vi räddar ES-plats? Det vore ju en dröm och hans kontrakt går ut med Modo.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=610
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=610
Supportern skrev:Så är Wesslau på väg bort oxå då.
Det blir man ju inte förvånad av, Tror inte han är sugen heller spela i allsvenskan om vi sku hamna där, Han är för bra för det och det vet han om.
såg i nå inlägg nån ville ha oscar eklund och dicken va fan ska vi med dom till?speciellt dicken? är ju som ta tibax bombommiss tappa pucken =/ samma med timmy p varför ska man ta sånt? ska man bygga nytt är det väl lika ta nytt friskt blod till laget om det finns möjlighet? sen för att fylla ut laget kan man ju fundera på halvdana spelare.
Vi ska väl ändå gå för guld inte nå jävla välgörenhet?
Är iaf min åsikt efter denna säsong och jag hoppas challe har samma tankegångar.
Senast redigerad av vr6power den 2012-03-03 09:57:23, redigerad totalt 1 gånger.
Klart Wesslau vill lämna. Han har fått dra ett mycket stort lass i år i brist på hans lagkamraters icke-prestationer. Dessutom är han alldeles för bra för Allsvenskan. I år får vi se en spelarflykt av aldrig förr skådat slag, på gott och ont. Hoppas, hoppas, hoppas på en styrelseflykt och sportchefsflykt också.
Håller vi oss kvar lär vi få se Tellan i kassen nästa säsong, åker vi ur lägger jag mina slantar på Nicklas Dahlberg
Annars vore ju Eddie Läck en väldigt bra värvning, men lär aldrig ske
Annars vore ju Eddie Läck en väldigt bra värvning, men lär aldrig ske
Det beror på. Egentligen är det meningslöst att diskutera detta nu då ingen vet förutsättningarna.-daniel- skrev:Vafan kamma er, självklart skall Norman få förlängt (om han nu själv vill)...
Om vi får förnyat kontrakt så är han långt ifrån självklar i "mitt lag", han är inte min spelartyp. Jag håller med om att han spelar klokt och säkert är ovanligt mogen för sin ålder. Men jag går inte på matcher för att se intellektuella spelare göra kloka och mogna överväganden, då går jag på föreläsningar och seminarier.
På en hockeyrink vill jag se DIF-spelare som river, sliter, tacklas, är rejäla och går på mål. Norman har inte visat att han vill göra detta arbete, tyvärr.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Frasse har haft fel förut, oavsett vad vissa här tror. Med största sannolikhet vill Norman bara vänta och se vart vi spelar nästa år.Bjurre skrev:Henkos skrev:Var har du hört det?Skriv nu för fan inte att Frasse inte vet vad han snackar om.Frasse skrev:Djurgården vill förlänga med Norman som ej är intresserad av att teckna nytt kontrakt, iofs inte så konstigt kanske...
Expert.