Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av sensei »

Fiskmaesen skrev:Nu är det så att vi varit skit hela säsongen, men något säger mig att det som slutligen skiljer oss från MoDo till slutspel är det där skitmålet i fjällräven C men mindre än 1 jävla sek kvar av matchen.
Har också tänkt den tanken.

Vi får hoppas att modo förlorar idag, då kan det börja bli spännande på riktigt.

Utgår helt ifrån att DIF kör över Timrå idag, överväger tom att titta på modo-matchen istället.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BaronVonDif »

sensei skrev:
Fiskmaesen skrev:Nu är det så att vi varit skit hela säsongen, men något säger mig att det som slutligen skiljer oss från MoDo till slutspel är det där skitmålet i fjällräven C men mindre än 1 jävla sek kvar av matchen.
Har också tänkt den tanken.

Vi får hoppas att modo förlorar idag, då kan det börja bli spännande på riktigt.

Utgår helt ifrån att DIF kör över Timrå idag, överväger tom att titta på modo-matchen istället.
Timrå lär knappast vika ner sig som i föregående matcher mot en möjlig kvalserie konkurrent, dom lär vilja banka in respekt hos DIF. Hoppas dom är så värdelösa som tabellen intygar dock.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tja, så kan man ju se det. Eller så kan man säga att det beror på ett 40-tal uselt genomförda matcher sett över hela säsongen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Tja, så kan man ju se det. Eller så kan man säga att det beror på ett 40-tal uselt genomförda matcher sett över hela säsongen.
Jo jag vet, jag säger att vi vart skit hela säsongen, beror absolut inte på en match, men det målet har ändå fastnat som signifikativt för denna piss-säsong...

Nåväl, nu blev det torsk mot Timrå och livet känns hopplöst igen.

Godnatt.
Användarvisningsbild
18DIF91
Säsongskort: Ja

Inlägg av 18DIF91 »

HELVETE!
Alltid Oavsett.
rollestolz_2

Inlägg av rollestolz_2 »

Det mest otroliga måste ju ändå vara att vi precis innan deadline värva en målvakt ,kunde ju värvat precis vad fan som helst men inte en målvakt ha ha ha ah .Kommer ju gå till historien :lol:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

rollestolz_2 skrev:Det mest otroliga måste ju ändå vara att vi precis innan deadline värva en målvakt ,kunde ju värvat precis vad fan som helst men inte en målvakt ha ha ha ah .Kommer ju gå till historien :lol:
Folk ville ha in en målvakt också. Bara det inte blev på bekostnad av en center/back/målskytt.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fiskmaesen skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jo jag vet, jag säger att vi vart skit hela säsongen, beror absolut inte på en match, men det målet har ändå fastnat som signifikativt för denna piss-säsong...

Nåväl, nu blev det torsk mot Timrå och livet känns hopplöst igen.

Godnatt.
Mm, tyvärr ser det riktigt dåligt ut.

Nu MÅSTE vi slå ett heltaggat Modo och sedan hoppas på att Lhc förlorar.

Om det slår in ligger sedan vårt öde i Modos händer. Tack vare Växjös vinst ikväll så måste Modo vinna sista matchen hemma mot Lhc för att vara säkra på slutspel.

Jag kan lova er att vi inte tar en endaste poäng borta mot Hv.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kan någon bara tala om för mig att allt kommer ordna sig? Att vi klarar en kvaalserie?

Usch....
Säg den glädje som varar
diffanss

Inlägg av diffanss »

DIF_Soldier skrev:Kan någon bara tala om för mig att allt kommer ordna sig? Att vi klarar en kvaalserie?

Usch....
Grejen är den att jag personligen inte tror att om vi i en kvalserie inte kommer fixa det dels för att vi är ibland är helt sanslöst virriga i egen zon och sen det största problemet! Vi gör alldeles för få mål
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag är ledsen, men eftersom en kvalserie är till 99% ett mentalt spel, och våra spelare gång på gång bevisat att de inte pallar trycket så kan ni ju själva räkna ut hur det kommer sluta... Har trott det hela tiden; det lag av DIF / LHC som hamnar i KS kommer ramla ur. Timrå klarar sig kvar.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:Jag är ledsen, men eftersom en kvalserie är till 99% ett mentalt spel, och våra spelare gång på gång bevisat att de inte pallar trycket så kan ni ju själva räkna ut hur det kommer sluta... Har trott det hela tiden; det lag av DIF / LHC som hamnar i KS kommer ramla ur. Timrå klarar sig kvar.
Ja, så snabbt rök DIFs chanser.

Edit; kanske kan Järlan & grabbarna chocka motståndet med helt oväntade matchställ från match till match?
Användarvisningsbild
minalman

Säsongen 2011/2012

Inlägg av minalman »

En konsekvens för alla ES-lag är att de inser nu att Djurgårdsmodellen med att släppa fram junisar, som alla hyllade, inte alls var så djävla smart. Det var ett ovanligt tillfälle när talanger som Josefsson, Krüger, m.fl. visade vilja och klass.

"Sent from my Brain XXL (HD)"
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

minalman skrev:En konsekvens för alla ES-lag är att de inser nu att Djurgårdsmodellen med att släppa fram junisar, som alla hyllade, inte alls var så djävla smart. Det var ett ovanligt tillfälle när talanger som Josefsson, Krüger, m.fl. visade vilja och klass.

Ja, det gäller ju att hitta en bra mix och balans i ett lag. Det har tyvärr inte Järlan och company gjort.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

minalman skrev:En konsekvens för alla ES-lag är att de inser nu att Djurgårdsmodellen med att släppa fram junisar, som alla hyllade, inte alls var så djävla smart. Det var ett ovanligt tillfälle när talanger som Josefsson, Krüger, m.fl. visade vilja och klass.

Ajk hade ju också en stor juniorsatsning mest av ekonomiska skäl när de åkte ur elitserien, lagom är bäst.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Skriv svar