DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:Ändå rätt intressant att Josef kallar Mackan för Elitseriens bästa lagkapten. Jag tror inte han ljuger där. Däremot är det ju rätt tydligt att han bara berömmer Hardy som person, och inte som tränare...
Och hur ska Boumedienne veta hur de andra lagens lagkaptener är? Mig veterligen så har han inte spelat ''under'' någon av ES andra kaptener. Jag tror att Josef så för att han och Nilson är bra polare.

Elitseriens bästa lagkapten kan dessutom prata, göra sig i media samt uppskatta fansen. Det kan inte Nilson.
Jag håller med dig här.

Är dock inte så kritisk till Nilsons säsong som du är, tycker han var skaplig totalt sett men han ÄR ingen lagkapten som gör några större intryck...

Bombom är väldigt mån om att prata gott om alla lagkompisar i klubbar han spelat i förövrigt, så har han alltid agerat.
För mig ska inte heller finliraren vara lagkapten. Och det är såklart inte bra att Mackan inte gör sig bra alls i media. Ölvestad är ju egentligen urtypen av en lagkapten. Det är synd att han inte vill själv. Oavsett så tror jag att Mackan är viktig i omklädningsrummet och så, som en av de ledande spelarna han är.
Nä just den där media biten stör jag mig på rätt rejält. Han ser bara besvärad och förbannad ut, det ger inga bra signaler till fans. Oavsett vad man tycker om honom som spelare.

Jo, Jimmie är urtypen för en riktigt bra lagkapten. Tycker dock att Jimpa sett rätt besvärad ut senaste månaderna i intervjuer också; känns inte riktigt som glädjen finns där för stunden. Tror att han faktiskt varit väldigt nere av att det gått så dåligt...dels på isen men även den öppna konflikten mellan ledningen och fansen, tror faktiskt han är en av få som verkligen bryr sig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev: För mig ska inte heller finliraren vara lagkapten. Och det är såklart inte bra att Mackan inte gör sig bra alls i media. Ölvestad är ju egentligen urtypen av en lagkapten. Det är synd att han inte vill själv. Oavsett så tror jag att Mackan är viktig i omklädningsrummet och så, som en av de ledande spelarna han är.
Nä just den där media biten stör jag mig på rätt rejält. Han ser bara besvärad och förbannad ut, det ger inga bra signaler till fans. Oavsett vad man tycker om honom som spelare.

Jo, Jimmie är urtypen för en riktigt bra lagkapten. Tycker dock att Jimpa sett rätt besvärad ut senaste månaderna i intervjuer också; känns inte riktigt som glädjen finns där för stunden. Tror att han faktiskt varit väldigt nere av att det gått så dåligt...dels på isen men även den öppna konflikten mellan ledningen och fansen, tror faktiskt han är en av få som verkligen bryr sig.
Jo, men så fort en spelare verkar någorlunda glad i en intervju med det stundade tabelläget så går folk bananas, cant have it both ways...
Expert.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Som många andra här skriver så ger inte mackan något riktigt intryck av att vara en prefekt lagkapten, men samtidigt så tycker jag att så länge han har spelarnas fulla förtroende och gör sitt jobb i omklädningsrummet och i båset som en lagkapten ska så anser jag att han mycket väl kan få vara det. Att en lagkapten inte presterar på isen som förväntat rent spelmässigt tycker jag inte är prio så länge dom andra kriterierna stämmer, mackan står i allafall upp för sina medspelare när det hettar till. Sen att han inte är bekväm i media med en fladdrande tunga ser jag som en lägre prioritet.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stulle skrev:Som många andra här skriver så ger inte mackan något riktigt intryck av att vara en prefekt lagkapten, men samtidigt så tycker jag att så länge han har spelarnas fulla förtroende och gör sitt jobb i omklädningsrummet och i båset som en lagkapten ska så anser jag att han mycket väl kan få vara det. Att en lagkapten inte presterar på isen som förväntat rent spelmässigt tycker jag inte är prio så länge dom andra kriterierna stämmer, mackan står i allafall upp för sina medspelare när det hettar till. Sen att han inte är bekväm i media med en fladdrande tunga ser jag som en lägre prioritet.
Problemet är att vi som fans inte får något förtroende för att han fungerar i båset / omklädningsrummet när karln knappt kan öppna sin käft vid intervjuer. Det enda man ser av honom på isen är frustration och svordomar & ett evigt muttrande för sig själv. Det ger inga bra signaler, sen handlar det inte om att man behöver stå och smajla i media som en viss Wallin eller äcklig Davidsson, men man måste kunna prata för sin sak. Det är en del av ämbetet, annars skall man inte ta på sig uppgiften.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Stulle skrev:Som många andra här skriver så ger inte mackan något riktigt intryck av att vara en prefekt lagkapten, men samtidigt så tycker jag att så länge han har spelarnas fulla förtroende och gör sitt jobb i omklädningsrummet och i båset som en lagkapten ska så anser jag att han mycket väl kan få vara det. Att en lagkapten inte presterar på isen som förväntat rent spelmässigt tycker jag inte är prio så länge dom andra kriterierna stämmer, mackan står i allafall upp för sina medspelare när det hettar till. Sen att han inte är bekväm i media med en fladdrande tunga ser jag som en lägre prioritet.
Problemet är att vi som fans inte får något förtroende för att han fungerar i båset / omklädningsrummet när karln knappt kan öppna sin käft vid intervjuer. Det enda man ser av honom på isen är frustration och svordomar & ett evigt muttrande för sig själv. Det ger inga bra signaler, sen handlar det inte om att man behöver stå och smajla i media som en viss Wallin eller äcklig Davidsson, men man måste kunna prata för sin sak. Det är en del av ämbetet, annars skall man inte ta på sig uppgiften.
Just ur den synpunkten skulle Boumedienne ha varit jävligt bra. Sa alltid rätt saker i media och verkade som ett superproffs. Sedan var han ju en renodlad legoknekt och sände fruktansvärt nonchalanta signaler på isen.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Just ur den synpunkten skulle Boumedienne ha varit jävligt bra. Sa alltid rätt saker i media och verkade som ett superproffs. Sedan var han ju en renodlad legoknekt och sände fruktansvärt nonchalanta signaler på isen.
Håller med, och tanken är inte så jävla fel. Alltså man märkte ju att Boumedienne växte enormt när han fick förtroende; när Tjärna var skadad tidigare så klev Josef fram i en hel del matcher i rad och var vår soklart bästa back. Han kanske hade blivit än bättre med en kaptensbindel?

Kan bara se framför mig det här forumets reaktion om han utsetts till C... :lol:
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Håller med, och tanken är inte så jävla fel. Alltså man märkte ju att Boumedienne växte enormt när han fick förtroende; när Tjärna var skadad tidigare så klev Josef fram i en hel del matcher i rad och var vår soklart bästa back. Han kanske hade blivit än bättre med en kaptensbindel?

Kan bara se framför mig det här forumets reaktion om han utsetts till C... :lol:

Det hade vi gillat :D
Bom-Bom verkar ju vara killen som gillar högt ställda krav (enligt intervjun) och att då ge han ett C skulle kunna ha varit det där som fått honom att resa sig och ställa högre krav på sig själv.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

-daniel- skrev:
Jag förstår vad du menar och hade kanske också tyckt att det hade varit roligare med en kapten som inte räds att stå framför en kamera och prata, men måste jag välja på en kapten som har supportrarnas förtroende eller spelarnas förtroende så tar jag det senare. En som behärskar båda delarna hade ju varit optimalt men man kanske måste kompromissa. Sen kan man ju dra parallellen att en spelare som inte är bekväm verbalt i media inte heller är det bakom kulisserna, men detta kan man bara spekulera i.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Nu så här 2 omgångar innan gruppspelet är slut kan Boork äntligen konstatera vem som hamnar i kvalserien, bra jobbat måste jag säga, vem behöver en spåkula när man har Boorken? Expressen
hocki

Inlägg av hocki »

Wesslan inför två sista omgångarna

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... ktigt.html
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

hocki skrev:Wesslan inför två sista omgångarna

Att kvalserien avgörs i hallar som betongbunkern Nobelhallen i Karlskoga där det är trångt, skitigt, hembränt på läktaren. Gick lite till överdrift där.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Re: DIF i Media

Inlägg av pulverapa »

Bjurre skrev:

Att kvalserien avgörs i hallar som betongbunkern Nobelhallen i Karlskoga där det är trångt, skitigt, hembränt på läktaren. Gick lite till överdrift där.
Låter lite som Hovet...
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

pulverapa skrev:
Bjurre skrev:

Låter lite som Hovet...
Håll i hästarna, de hade ju ställt fram träbänkarna senast..
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Dif: ”Vi har en plan för allsvenskan”

Djurgården och Linköping slåss om vilket lag som ska undvika kvalserien och i så fall riskera degradering till allsvenskan.

Här är de ödesdigra konsekvenserna en degradering skulle innebära för Linköping och Djurgården.
Och klubbarna har förberett sig.
– Vi har en plan för om vi skulle hamna i allsvenskan, säger Djurgårdens ordförande Mats Larsson.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4464909.ab
Magnutz

Re: Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

PNY skrev:Dif: ”Vi har en plan för allsvenskan”

Djurgården och Linköping slåss om vilket lag som ska undvika kvalserien och i så fall riskera degradering till allsvenskan.

Här är de ödesdigra konsekvenserna en degradering skulle innebära för Linköping och Djurgården.
Och klubbarna har förberett sig.
– Vi har en plan för om vi skulle hamna i allsvenskan, säger Djurgårdens ordförande Mats Larsson.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4464909.ab
Ja jävlar Sickan... Den planen skulle va kul att få ta del av. Herreghud.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar