Timrå IK - Djurgårdens IF, 1/3 2012.
-
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 1/3 2012.
Jag förstår att många är oroliga över den här matchen - det är jag också - men vi kan inte komma ifrån att Timrå faktiskt är det enda laget i serien som är sämre än DIF på pappret. Timrås problem ligger i att deras trupp helt enkelt är för dåig. Med andra ord: Om vi gör vårt jobb vinner vi.
De sista fyra omgångarna (LHC inräknade) skulle kunna jämföras med ett JVM, där LHC = Schweiz, TIK = Lettland, Modo = Ryssland, Hv = USA och DIF = Sverige. USA och Ryssland är alltid tuffa, Schweiz har förmågan att skrälla i en match eller två, men Lettland ska vi ta alla dagar i veckan. Men även Lettland kan sno oss på poäng om vi inte gör det vi ska i 60 minuter.
De sista fyra omgångarna (LHC inräknade) skulle kunna jämföras med ett JVM, där LHC = Schweiz, TIK = Lettland, Modo = Ryssland, Hv = USA och DIF = Sverige. USA och Ryssland är alltid tuffa, Schweiz har förmågan att skrälla i en match eller två, men Lettland ska vi ta alla dagar i veckan. Men även Lettland kan sno oss på poäng om vi inte gör det vi ska i 60 minuter.
Hv är väl ändå Kanada Bäst av alla dessa lag.Metal Machine skrev:Jag förstår att många är oroliga över den här matchen - det är jag också - men vi kan inte komma ifrån att Timrå faktiskt är det enda laget i serien som är sämre än DIF på pappret. Timrås problem ligger i att deras trupp helt enkelt är för dåig. Med andra ord: Om vi gör vårt jobb vinner vi.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
-
Inte som de har spelat på slutet. USA brukar ju dessutom ha svårt för alla lag - utom Sverige. I JVM-sammanhang alltså. I senior-VM brukar vi köra över dem...
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
http://www.timraik.se/artikel/19015/
Att döma av denna artikel så kan Timrå - om det vill sig illa - sakna upp till 8(!) spelare till matchen mot DIF. Som uppdukat för seger, med andra ord...
Att döma av denna artikel så kan Timrå - om det vill sig illa - sakna upp till 8(!) spelare till matchen mot DIF. Som uppdukat för seger, med andra ord...

"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Jigsaw som tränare ju.Datsyuk_13 skrev:http://www.timraik.se/artikel/19015/
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
TVÅ lediga platser i en minibuss som ska upp imorgon. PMa mig om ni vill ha en plats.
DIF!
Orolig är bara förord för vad man är nu, men som vissa innan har nämnt, gör vi vårt jobb och krigar på i 60 min ska vi vinna med ett par mål. Nu gäller det att killarna tar fram det själv, för nu har de inte ett fullsatt hovet som hjälper till.
Tror vi vinner med 4-1
Tror vi vinner med 4-1
Timrå IK - Djurgårdens IF, 1/3 2012.
Kom igen!Daniel942 skrev:TVÅ lediga platser i en minibuss som ska upp imorgon. PMa mig om ni vill ha en plats.
Två till i bilen mot ödesmatchen. Det här vill ni inte missa

-
Undrar vad ni pröjsar för att åka med minibuss upp dit, vet ni? hur många blir ni?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- Daniel942
Just nu är vi 7. Två platser finns.Pogue Mahone skrev:Undrar vad ni pröjsar för att åka med minibuss upp dit, vet ni? hur många blir ni?
Priset om vi har full buss hamnar runt 300.
DIF!
Det blir vinst. Inget snack. Timråspelarna verkar halvt bakfulla varje match. DIF är för starka nu för att torska mot Timrå. Känner ingen oro.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
-
de har ju dock vunnit sina två senaste hemmamatcher.. tror inte det blir så enkelt, är rädd för torsk här då spelare kanske tänker som en del här inne, att detta det blir enkelt.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Tror på islossning i målskyttet, de spelare som Timrå saknar är alldeles för tongivande i ett i övrigt helt inkompetent lag. Om det stämmer att Hallin är borta så tror jag dom är duktigt körda.
Får vi gissa på 2-5 (Wesslau är inte lika taggad när han märker att utespelarna gör mål).
Kempe och MT gör 3p vardera, islossning var det
Får vi gissa på 2-5 (Wesslau är inte lika taggad när han märker att utespelarna gör mål).
Kempe och MT gör 3p vardera, islossning var det

- Lee Harvey Oswald
Helt logiskt kom dessa vinster också mot Växjö & Lhc.Pogue Mahone skrev: de har ju dock vunnit sina två senaste hemmamatcher.. tror inte det blir så enkelt, är rädd för torsk här då spelare kanske tänker som en del här inne, att detta det blir enkelt.
Så finns det minsta lilla tvekan hos DIF ikväll om att detta faktiskt kommer bli en tajt match, ja då får vi åka hem förnedrade med 0p & självförtroendet helt bortblåst inför nästa ödesmatch mot Modo
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Samtidigt har vi ju sett ganska många gånger hur skitnödigt och nervöst det sett ut när spelarna inte kan spela avslappnat. Går man in med inställningen att "denna match ska vi vinna" så kanske skruvstädet släpper lite, dock finns det ju en risk att det släpper för mycket naturligtvisPogue Mahone skrev:de har ju dock vunnit sina två senaste hemmamatcher.. tror inte det blir så enkelt, är rädd för torsk här då spelare kanske tänker som en del här inne, att detta det blir enkelt.

Jag är inte arg, och inte besviken.