Djurgårdens IF - Linköpings HockeyClub. 28/2.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HockeyClub. 28/2.

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Tolsa?

Men om du menar glada känslor så finns det ett par rejäla måljubel ja.
Gah, han visar naturligtvis känslor så men jag menar lite mer åt måljubel hållet, fast framförallt efter match. Ser aldrig han vara framme och direkt tacka publiken efter en match (han åker lite lojt med spelarna längst bak exempelvis). Eller har jag helt fel här?

Kanske är så att Marcus aldrig någonsin är nöjd och att han inte anser det vara värt att fira när man egentligen inte vunnit något. Han är väl en riktig vinnarskalle, något annat har jag inte påstått.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:

Gah, han visar naturligtvis känslor så men jag menar lite mer åt måljubel hållet, fast framförallt efter match. Ser aldrig han vara framme och direkt tacka publiken efter en match (han åker lite lojt med spelarna längst bak exempelvis). Eller har jag helt fel här?

Kanske är så att Marcus aldrig någonsin är nöjd och att han inte anser det vara värt att fira när man egentligen inte vunnit något. Han är väl en riktig vinnarskalle, något annat har jag inte påstått.
Njae, det tror jag du inbillar dig. Alltså inte mindre än någon annan. Han har ju hetsat mot publik efter flera mål och sånt. Vart han befinner sig i klungan när spelarna tackar publiken vet jag dock inte.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Njae, det tror jag du inbillar dig. Alltså inte mindre än någon annan. Han har ju hetsat mot publik efter flera mål och sånt. Vart han befinner sig i klungan när spelarna tackar publiken vet jag dock inte.
Kan inbilla mig, fast jag tror inte det....Har aldrig själv lagt märke till Mackan vara framme och skutta mot plexit, eller slå med klubban. Han höjer klubban lite lojt (eller än hellre står borta och skakar hand med domarna i sin roll som lagkapten så han slipper möta publiken). Är det kullerbytta så tycker han hela grejen är fånig och rullar runt lite. "Den som inte hoppar" (dvs allas vår favorit) så småskuttar han väl lite halvlojt så där, om ens det. Lite ungefär "Jaha åh nej, måste jag vara med i de här fånerierna".

Alltså jag tror att Herr Nilson har sjukt höga krav på sig själv och anser att han inte är värd att firas om han inte gör 5+5 en match.

Det här har naturligtvis inte ett dyft med vad man tycker om honom som spelare men det är en lite intressant diskussion. Roligt om någon fler skjuter in och endera skriver att det är total inbillning eller medhåll. :wink:
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tim har förutom ett riktigt bra spelsinne och teknik, även förmågan att skjuta smarta skott. Han skjuter väldigt ofta på målvaktens bortre benskydd, vilket ger en riktigt farlig retur. Sågs senast igår två-tre gånger med öppet mål för hyperfarliga Mackan som resultat.

Mackan som för övrigt fick pucken innanför blå (av Tim), hade tokläge att lossa stora bössan, men lägger istället ner en flipp i hörnet och glider sakta till båset.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Tycker vi har två gigantiska fel när vi spelar.

1. På tok för osynkade byten.
2. Vi synkar bågningarna i uppspelen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Håller med om att Mackan känns lite avmätt sådär. Men tänk på att han är gubbe också, jag kan förstå att han inte står och hoppar som en galning till "Den som inte hoppar..." Tycker inte att just det ska sänka hans status liksom. Men jag står fast vid att han är ett kasst val som lagkapten, vad än Bombom säger... ;)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Tim gjorde en grym match i går, inget snack om den saken. Det enda felet han gör är att han vänder tillbaka i vissa lägen istället för att ta skott eller komma djupare ner i zon. Fast detta är ändå klart bättre än att kasta bort pucken och skapa kontringsläge för motståndarna. Ottosson var också grym i går, att kasta skit på honom i det här läget tyder på djup okunskap eller bristfälligt bedömningsunderlag.

Håller också med om att Kyle såg bra mycket bättre ut. Visst tog han några felbeslut i går också, men anledningen till att han får skäll i dessa dagar är för att han har blivit fansens nya hackkyckling. Om det är någon av våra backar som ska ha skäll efter gårdagens insats, så är det Erik och David. Från min synvinkel var Kyle vår bästa back i går efter Tjärna.

LHO: Ptja, om Modo kammar noll mot Brynäs i morgon samtidigt som vi tar tre pinnar mot Timrå, har vi möjligheten att sätta ordentlig press på dem i helgen. Det är inget orimligt scenario och skulle vi mot all förmodan ta tre pinnar även på lördag kommer nog Modo att darra lite i sista omgången. Men vägen dit är lång, som sagt...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ottosson var kung igår, slet som ett j-la djur! <3

Synd att han chokade i 3-mot-1-läget.
Metal Machine

Gud, vad dåliga domarna var i går förresten. Flera solklara trippingar som de blundade för - åt båda hållen. Värst av allt var dock när VI fick lira 6 mot 5 i säkert 5-6, 7 sekunder! Fyfan, vad tur vi hade där! Någon mer som noterade detta?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Metal Machine skrev:Gud, vad dåliga domarna var i går förresten. Flera solklara trippingar som de blundade för - åt båda hållen. Värst av allt var dock när VI fick lira 6 mot 5 i säkert 5-6, 7 sekunder! Fyfan, vad tur vi hade där! Någon mer som noterade detta?
Min vän märkte det, inte jag.

Har dock rätt stor förståelse för att domarna gärna håller fingrarna borta ifrån en sådan här "40-miljonerkronorsmatch". Så länge vi inte har datorer som dömer kommer det se ut på det här sättet.

Gudarna ska veta att jag inte gillar kuben, men just denna match tycker jag han gjorde rätt faktiskt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Metal Machine

Jag kan hålla med om att det är rätt att ha högt i tak i matcher av den här kalibern, men det får inte gå till överdrift. Att vi inte åkte ut i just den situationen är en j-a skandal egentligen. Likaså när LHC:arna trippade oss då vi var på väg fram i bra lägen. De ska dock ha all heder för att de höll samma nivå under hela matchen.
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

SirDIFalot skrev:Shit vilken patetisk nivå mot vissa spelare den här tråden innehöll. Framför allt Marcus Nilson. Riktigt överdrivet och det känns som vissa bara hänger med i stormen utan att kunna något om hockey. Mackan gjorde knappast någon tokusel insats igår. Det verkar bara några lokalt här på DIFhockeyforumet tycka.

Jag tycker verkligen att Mackan såg extremt slö och hängig ut.. Visst, han hade sina stunder och jag kan erkänna att jag var lite väl hård. Men har man ett C på bröstet vill jag inte se något såsande och hängande. I 3:e VAR våran lagkapten mycket trött....

edit: kan bara hålla med i mycket som sagt om Nilson tidigare. Det är något som saknas helt enkelt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BobTheBlob skrev:
SirDIFalot skrev:Shit vilken patetisk nivå mot vissa spelare den här tråden innehöll. Framför allt Marcus Nilson. Riktigt överdrivet och det känns som vissa bara hänger med i stormen utan att kunna något om hockey. Mackan gjorde knappast någon tokusel insats igår. Det verkar bara några lokalt här på DIFhockeyforumet tycka.

Jag tycker verkligen att Mackan såg extremt slö och hängig ut.. Visst, han hade sina stunder och jag kan erkänna att jag var lite väl hård. Men har man ett C på bröstet vill jag inte se något såsande och hängande. I 3:e VAR våran lagkapten mycket trött....

edit: kan bara hålla med i mycket som sagt om Nilson tidigare. Det är något som saknas helt enkelt.
Han känns slut som artist. Hoppas kan jag inte längre göra - det har ju sett ut så här i 2 år nu.

Däremot finns det potential i andra pjäser fortfarande.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

sensei skrev:
Metal Machine skrev:Gud, vad dåliga domarna var i går förresten. Flera solklara trippingar som de blundade för - åt båda hållen. Värst av allt var dock när VI fick lira 6 mot 5 i säkert 5-6, 7 sekunder! Fyfan, vad tur vi hade där! Någon mer som noterade detta?
Min vän märkte det, inte jag.

Har dock rätt stor förståelse för att domarna gärna håller fingrarna borta ifrån en sådan här "40-miljonerkronorsmatch". Så länge vi inte har datorer som dömer kommer det se ut på det här sättet.

Gudarna ska veta att jag inte gillar kuben, men just denna match tycker jag han gjorde rätt faktiskt.

En annan grej som dom totalt missade var att pucken var uppe i nätet bakom Wesslau i situationen sekunderna innan Majesky blev utvisad........ Så den gången hade vi tur också! För en gångs skull gick domsluten vår väg får man nog säga..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Efter att ha sett Canal Plus sändningen så förstår jag varför gnället på Mackan var rätt extremt. I vanliga fall brukar de ju göra Kyle till sin hackkyckling och lyfte fram statistik på hur dålig han är. Mot Linköping var det Mackan. "Inga poäng på fem matcher" och bla bla. Vägra nämna att han är poängbäst i hela laget...

Synd att folk påverkas så extremt mycket på vad Canal Plus säger och fokuserar på. Istället för att se efter själva vad som händer.
Expert.
Skriv svar