Mitt inlägg hade inget med ditt att göra först och främst, om det hade varit ett svar på ditt så hade jag quotat dig. Mitt inlägg handlade heller inte specifikt om Kyle utan en backs offensiv i största allmänhet. Min åsikt gällande Kyles defensiva spel är ungefär som alla andras på detta forum, om det nu är av intresse. Att större backar är att föredra framför mindre rent defensivt är väl ganska uppenbart, därför valde jag att inte lägga större vikt vid det. Comprende?Metal Machine skrev:Mitt inlägg återknöt ungefär lika mycket till ditt föregående inlägg som ditt gjorde till mitt dessförinnan. Nej, storlek är inte vidare relevant när det gäller att bedöma en backs offensiva potential, men väl den defensiva. Capisce?Stulle skrev:Visst har jag det. Men som du såg så skrev jag inget om det, vilket framgick ganska tydligt, tycker du inte?Metal Machine skrev:Så du har inget att anmärka på när det gäller Kyles defensiv? Kom med i matchen!Stulle skrev:Rent offensivt spelar det ju ingen roll hur pass stor eller liten en back är, eller hur hårt eller löst denne skjuter om skotten aldrig går på mål. Jag föredrar en back som skjuter på mål och har fel skridsko på fel fot än en som missar 4/5 skott.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jag är inte arg, och inte besviken.
Med risk att dra all vrede över mig har jag funderat på Stefan Ridderwall. Alltså att värva tillbaka honom som jätteuttalad andramålvakt. Är skeptisk själv, men tror i alla fall att han skulle kunna hålla en högre nivå än Sandberg. Kliva in och göra några matcher för att avlasta Wesslan (om denne är kvar). Han har ändå stått i en SM-final, så lite rutin finns det där.
Dessutom vill han säkert tillbaka till Djurgården. Frågan är hur han ser på sig själv. Han kanske vill vara förstamålvakt i ett allsvenskt lag och hoppas på en utvecklingskurva. Vill han vara kvar i Elitserien är han då ett andramålvaktsalternativ?
Notera att jag är skeptisk, bara en fundering. Är kapitlet Ridderwall helt avslutat?
Dessutom vill han säkert tillbaka till Djurgården. Frågan är hur han ser på sig själv. Han kanske vill vara förstamålvakt i ett allsvenskt lag och hoppas på en utvecklingskurva. Vill han vara kvar i Elitserien är han då ett andramålvaktsalternativ?
Notera att jag är skeptisk, bara en fundering. Är kapitlet Ridderwall helt avslutat?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror aldrig det kommer gå. Ur ett ekonomiskt perspektiv. Sist han var här låg han enligt Expressen på över 150k i månaden som uttalad förstamålvakt. Nu ligger Sandberg på 20-25k. Jag tror inte vi "slösar" bort en sån stor lönepost på en andramålvakt.Mattebo skrev:Med risk att dra all vrede över mig har jag funderat på Stefan Ridderwall. Alltså att värva tillbaka honom som jätteuttalad andramålvakt. Är skeptisk själv, men tror i alla fall att han skulle kunna hålla en högre nivå än Sandberg. Kliva in och göra några matcher för att avlasta Wesslan (om denne är kvar). Han har ändå stått i en SM-final, så lite rutin finns det där.
Expert.
Jag har inte jättekoll på hur Riddarn har spelat under denna säsong, likaså med hans kollegor i kassen, men jag får intrycket av att han presterar bättre om han har en bra konkurent att mäta sig emot vilket kanske inte har varit fallet i Timrå.Mattebo skrev:Med risk att dra all vrede över mig har jag funderat på Stefan Ridderwall. Alltså att värva tillbaka honom som jätteuttalad andramålvakt. Är skeptisk själv, men tror i alla fall att han skulle kunna hålla en högre nivå än Sandberg. Kliva in och göra några matcher för att avlasta Wesslan (om denne är kvar). Han har ändå stått i en SM-final, så lite rutin finns det där.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Får ju ingen hjälp i Timrå alls. Ligger statistiskt på ungefär samma som han gjorde i Djurgården.Stulle skrev:Jag har inte jättekoll på hur Riddarn har spelat under denna säsong, likaså med hans kollegor i kassen, men jag får intrycket av att han presterar bättre om han har en bra konkurent att mäta sig emot vilket kanske inte har varit fallet i Timrå.
Stor poäng där SirDIFalot. Han skulle i så fall vilja ha en helt okej lön för att kunna leva i Stockholm. Det är om han gick ned i lön till runt 100k i Timrå och kan tänka sig något runt 50 i Djurgården. Att dubbla lönen från Sandberg kan ju vara tänkbart om han står upp till en tio matcher. Låter osannolikt nu när jag skriver det.SirDIFalot skrev:Jag tror aldrig det kommer gå. Ur ett ekonomiskt perspektiv. Sist han var här låg han enligt Expressen på över 150k i månaden som uttalad förstamålvakt. Nu ligger Sandberg på 20-25k. Jag tror inte vi "slösar" bort en sån stor lönepost på en andramålvakt.
Någon som har koll på Djurgårdens juniormålvakter? Due-Boje? Är det någon som är på g?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur ligger det egentligen till kring den här Mats Bäcklin?
På hemsidan har man bekräftat att Challe och Tony står i båset även nästa säsong, men inte något kring Bäcklin va?
På hemsidan har man bekräftat att Challe och Tony står i båset även nästa säsong, men inte något kring Bäcklin va?
Nej, men det är säkert redan klart. Båda parter vill vänta tills att säsongen är över innan det blir officiellt.Harold Camping skrev:Hur ligger det egentligen till kring den här Mats Bäcklin?
- Jim Morrison
Fan. Nu när Linkan har fått en jobbig hjärnskakning och med tanke på hans ålder så känns han inte lika intressant till nästa säsong faktiskt. Tyvärr måste jag säga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Äh han vill inte spela mot DIF det är därför.Jim Morrison skrev:Fan. Nu när Linkan har fått en jobbig hjärnskakning och med tanke på hans ålder så känns han inte lika intressant till nästa säsong faktiskt. Tyvärr måste jag säga.

"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Om vi hänger kvar i Es.
Ut
Tjärna jr
Carlsson
Almtorp
Kyle
Claesson
Honken
Zibbe
Norman
Tveksamma
Mackan
Sillen
Brodin
Gör en Förlunda.
Ut
Tjärna jr
Carlsson
Almtorp
Kyle
Claesson
Honken
Zibbe
Norman
Tveksamma
Mackan
Sillen
Brodin
Gör en Förlunda.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror inte man kommer göra sig av med spelare som Claesson och Norman. De är väldigt unga och har visat talang. Är övertygad om att båda dessa skulle göra succé på annat håll. Sedan är det ju såklart att båda ser "mediokra" ut i ett väldigt dåligt lag. Men det är givetvis inga killar vi ska dumpa bara sådär.Bjurre skrev:Om vi hänger kvar i Es.
Ut
Tjärna jr
Carlsson
Almtorp
Kyle
Claesson
Honken
Zibbe
Norman
Tveksamma
Mackan
Sillen
Brodin
Gör en Förlunda.
Zibbe kommer spela i NHL. Och jag tycker inte på något sätt att han gjort en dålig säsong. Det är inte hans fel att Djurgårdens ledning la så väldigt mycket på hans axlar.
Sedan gäller det ju att ta hänsyn lite till vilka som har kontrakt och inte. Vissa kontrakt är helt enkelt för dyra för att bryta.
Expert.
Skrev inte med Mika för att han ska dumpas. Utan för att han drar helt enkelt.SirDIFalot skrev:Jag tror inte man kommer göra sig av med spelare som Claesson och Norman. De är väldigt unga och har visat talang. Är övertygad om att båda dessa skulle göra succé på annat håll. Sedan är det ju såklart att båda ser "mediokra" ut i ett väldigt dåligt lag. Men det är givetvis inga killar vi ska dumpa bara sådär.Bjurre skrev:Om vi hänger kvar i Es.
Ut
Tjärna jr
Carlsson
Almtorp
Kyle
Claesson
Honken
Zibbe
Norman
Tveksamma
Mackan
Sillen
Brodin
Gör en Förlunda.
Zibbe kommer spela i NHL. Och jag tycker inte på något sätt att han gjort en dålig säsong. Det är inte hans fel att Djurgårdens ledning la så väldigt mycket på hans axlar.
Sedan gäller det ju att ta hänsyn lite till vilka som har kontrakt och inte. Vissa kontrakt är helt enkelt för dyra för att bryta.
Norman och Claesson för gärna lånas ut.
Carlssons kontrakt ska rivas kosta vad det kosta vill.
Skrattretande att du vill ha iväg Norman men är tveksam till Cehlin o Brodin. Otroligt underskattad spelare.
Håller med. Norman tycker jag har visat framfötterna sista halvan av säsongen. Välförtjänt fötroende av Zabel i förstalinan.Henkos skrev:Skrattretande att du vill ha iväg Norman men är tveksam till Cehlin o Brodin. Otroligt underskattad spelare.
I Cehlin-gate har jag svängt helt. Grabben har fortfarande potential, men vi måste bygga om totalt och då är det lika bra att släppa honom. Han har sjukt dålig balans.
Brodin känns det bara onödigt att bryta med. Han har ju fortfarande fart och ger alltid 100% i närkamperna. Det är inte direkt hans roll att göra massa poäng.
Tycker det är svårt med Brodin o Cehlin, riktigt kluven där. De har ju potential som du sager och man ska väl inte döma de för hårt denna säsong då vårt lag är helt felbyggt. Inte så lätt att prestera då. Båda har ju dessutom varit lite skadade.
Cehlin kanske skulle må bra av ett miljöombyte och komma ifrån Sthlm? Han får gärna komma tillbaka efter en lyckad säsong i en annan klubb.
Som du säger kan man inte ha samma krav på Brodin vad det gäller att producera poäng. Dock tycker jag inte han lyckats i sin roll som en jobbig jävel heller riktigt.
Claesson tycker jag är värd en säsong till. Andra året är alltid tuffast och han är ung.
Cehlin kanske skulle må bra av ett miljöombyte och komma ifrån Sthlm? Han får gärna komma tillbaka efter en lyckad säsong i en annan klubb.
Som du säger kan man inte ha samma krav på Brodin vad det gäller att producera poäng. Dock tycker jag inte han lyckats i sin roll som en jobbig jävel heller riktigt.
Claesson tycker jag är värd en säsong till. Andra året är alltid tuffast och han är ung.