Detta håller jag definitivt med om. Det är totalt onödigt att låta en andrekeeper uppta en av två platser för nordamerikaner. Speciellt om vi ska ge Kyle chansen att fullfölja sitt kontrakt, något som även jag har börjat bli skeptisk till.-daniel- skrev:Plante kanske kan skaffa dubbelpass, då kan det bli åtminstone teoretiskt intressant - annars går han definitivt bort i resonemanget enbart pga den anledningen.
För att få lite mer perpektiv på Kyle vill jag dock be er tänka efter vad ni tror hade hänt om Ryan Gunderson hade kommit hit istället för Kyle. Det tog några omgångar för honom att acklimatisera sig till elitserien, men sedan dess har han gjort dundersuccé i Brynäs. De flesta skulle nog därför vilja hävda att Ryan hade varit en bättre värvning. Men tänk efter. En back som är ännu tunnare, ännu svagare och ännu sämre i det fysiska spelet än Kyle, men som i övrigt har ungefär samma egenskaper: välriktat, om än ganska löst, skott, puckskicklig, kylig med pucken, duktig på att sköta uppspel, etc. Tror ni han hade fått ut något av detta i årets upplaga av DIF? Nej, jag tänkte väl det... I ett skickligt Brynäs däremot.