Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Metal Machine

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Metal Machine »

-daniel- skrev:Plante kanske kan skaffa dubbelpass, då kan det bli åtminstone teoretiskt intressant - annars går han definitivt bort i resonemanget enbart pga den anledningen.
Detta håller jag definitivt med om. Det är totalt onödigt att låta en andrekeeper uppta en av två platser för nordamerikaner. Speciellt om vi ska ge Kyle chansen att fullfölja sitt kontrakt, något som även jag har börjat bli skeptisk till.

För att få lite mer perpektiv på Kyle vill jag dock be er tänka efter vad ni tror hade hänt om Ryan Gunderson hade kommit hit istället för Kyle. Det tog några omgångar för honom att acklimatisera sig till elitserien, men sedan dess har han gjort dundersuccé i Brynäs. De flesta skulle nog därför vilja hävda att Ryan hade varit en bättre värvning. Men tänk efter. En back som är ännu tunnare, ännu svagare och ännu sämre i det fysiska spelet än Kyle, men som i övrigt har ungefär samma egenskaper: välriktat, om än ganska löst, skott, puckskicklig, kylig med pucken, duktig på att sköta uppspel, etc. Tror ni han hade fått ut något av detta i årets upplaga av DIF? Nej, jag tänkte väl det... I ett skickligt Brynäs däremot.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Rent offensivt spelar det ju ingen roll hur pass stor eller liten en back är, eller hur hårt eller löst denne skjuter om skotten aldrig går på mål. Jag föredrar en back som skjuter på mål och har fel skridsko på fel fot än en som missar 4/5 skott.
Jag är inte arg, och inte besviken.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jag är ganska säker på att Kyle kommer vara bra om resten runt honom är bra.

Han är ingen spelare som höjer lägstanivån utan besitter istället spets. Det behövs därför spelare som kan ta vid där hans kompetens avtar, vilket vi inte har i dagsläget. Vilket leder till att hans spets blir lidande.

Tror det här gäller för många spelare i vårt lag. Laget är helt enkelt felkomponerat. Spelarna kompletterar varandra för dåligt.
i
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Kristian Huselius och Mikael Backlund kanske inte får förlängt i NHL?
Vore ju två riktigt bra värvningar. Kreativitet på Husse och bra centerspel i Backlund.
Tillsammans vore ju Engqvist och Backlund grymma centrar. Och sen Otto på det.

Visst, inte troligt - men inte heller helt orealistiskt.

Först och främst måste vi ju dock hänga kvar...
Senast redigerad av kaminor den 2012-02-29 17:49:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

kaminor skrev:Kristian Huselius och Mikael Backlund kanske inte får förlängt i NHL?
Vore ju två riktigt bra värvningar. Kreativitet på Husse och bra centerspel i Backlund.

Ah jo... Om man rankar 0.000000000000000000000000000000000000000001% chans som "inte helt orealistiskt"
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:Kristian Huselius och Mikael Backlund kanske inte får förlängt i NHL?

Ah jo... Om man rankar 0.000000000000000000000000000000000000000001% chans som "inte helt orealistiskt"

Haha, jag vet att det inte är troligt. Men där överdrev du faktiskt med nollorna.

Edit: Siktar man mot stjärnorna kanske man når trädtopparna i alla fall. :wink:
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

kaminor skrev:
SirDIFalot skrev:

Haha, jag vet att det inte är troligt. Men där överdrev du faktiskt med nollorna.

Edit: Siktar man mot stjärnorna kanske man når trädtopparna i alla fall. :wink:
Precis, därför kommer det sluta med att vi landar Markus Ljungh :)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Huselius, ja tack. Säger åt min jobbkollega att ta ett snack med sin gamla klasskamrat så han kommer hit :lol:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Ska vi förnya kontrakten med Honken? Tycker inte han gjort en jättebra säsong men han kanske behöver bättre spelare runt omkring.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Jim Morrison skrev:Huselius, ja tack. Säger åt min jobbkollega att ta ett snack med sin gamla klasskamrat så han kommer hit :lol:
Din polare till sportchef? 8)
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jo, Tyler har verkligen imponerat. Blir en utmärkt andramålis. Gillar hans attityd och skägg.
Kan säkert vara duktig i målet, men det spelar kanske mindre roll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Metal Machine

Stulle skrev:Rent offensivt spelar det ju ingen roll hur pass stor eller liten en back är, eller hur hårt eller löst denne skjuter om skotten aldrig går på mål. Jag föredrar en back som skjuter på mål och har fel skridsko på fel fot än en som missar 4/5 skott.
Så du har inget att anmärka på när det gäller Kyles defensiv? Kom med i matchen!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Metal Machine skrev:
Stulle skrev:Rent offensivt spelar det ju ingen roll hur pass stor eller liten en back är, eller hur hårt eller löst denne skjuter om skotten aldrig går på mål. Jag föredrar en back som skjuter på mål och har fel skridsko på fel fot än en som missar 4/5 skott.
Så du har inget att anmärka på när det gäller Kyles defensiv? Kom med i matchen!
Visst har jag det. Men som du såg så skrev jag inget om det, vilket framgick ganska tydligt, tycker du inte?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bjurre skrev:
Jim Morrison skrev:Huselius, ja tack. Säger åt min jobbkollega att ta ett snack med sin gamla klasskamrat så han kommer hit :lol:
Din polare till sportchef? 8)
Då skulle det nog bara bli massa Bajen Fans-lirare i truppen, tyvärr ;)

För övrigt vill jag ha tillbaka Ante Engqvist till nästa säsong. Det ser jag som en stor möjlighet också, då hans kontrakt löper ut och han har inte tagit chansen i Montreal i NHL (inte AHL). Dessutom märkte man i chatten här tidigare med Challe att han verkligen tycker om honom och vill ha in honom till nästa säsong. Han och Nicky D verkade han tycka om.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Metal Machine

Stulle skrev:
Metal Machine skrev:
Visst har jag det. Men som du såg så skrev jag inget om det, vilket framgick ganska tydligt, tycker du inte?
Mitt inlägg återknöt ungefär lika mycket till ditt föregående inlägg som ditt gjorde till mitt dessförinnan. Nej, storlek är inte vidare relevant när det gäller att bedöma en backs offensiva potential, men väl den defensiva. Capisce?
Låst