Är dock övertygad att ifall vi håller samma nivå och intensitet som mot Skellefteå borta så tar vi iallafall minst poäng mot resterande lag. Framförallt mot Lhc och Timrå.Jim Morrison skrev:Slutspel? Jag skiter fullständigt i slutspel, jag vill bara överleva utan att hamna i kvalserien. Vi har NOLL chans att vinna ett SM-guld, NOLL.
KÄMPA mot Linköping nu grabbar så överlever vi.
Säsongen 2011/2012
-
Re: Säsongen 2011/2012
Nja Tik har väl noll chans vi här ändå 1-2.Jim Morrison skrev:Slutspel? Jag skiter fullständigt i slutspel, jag vill bara överleva utan att hamna i kvalserien. Vi har NOLL chans att vinna ett SM-guld, NOLL.
KÄMPA mot Linköping nu grabbar så överlever vi.

"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
''- Det gick bra. Både Ottosson och Mathias Tjärnqvist är spelare som håller yttersta klass och är väldigt duktiga.''
Patrick Cehlin
Årets citat?
Patrick Cehlin
Årets citat?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Kom igen. Vad ska han säga?Mäklaren skrev:''- Det gick bra. Både Ottosson och Mathias Tjärnqvist är spelare som håller yttersta klass och är väldigt duktiga.''
Patrick Cehlin
Årets citat?
"Tjärnqvist har ju varit jävligt fet och trött i år men han kanske kan komma igång"
Klart att man står bakom sina lagkamrater och tränare i media.
Detsamma gäller ju alla Järlans citat om att han tror på laget. Även om det såklart sticker i ögonen är laget är skit.
Det är ju jävligt oprofessionellt att pissa på sina spelare eller lagkamrater i media. Allt sånt sköts internt. Där ska det dock vara jävligt högt i tak.
Expert.
Kom igen. Jag tycker det är ett roligt citat bara. Ber om ursäkt.SirDIFalot skrev:Kom igen. Vad ska han säga?Mäklaren skrev:''- Det gick bra. Både Ottosson och Mathias Tjärnqvist är spelare som håller yttersta klass och är väldigt duktiga.''
Patrick Cehlin
Årets citat?
"Tjärnqvist har ju varit jävligt fet och trött i år men han kanske kan komma igång"
Klart att man står bakom sina lagkamrater och tränare i media.
Detsamma gäller ju alla Järlans citat om att han tror på laget. Även om det såklart sticker i ögonen är laget är skit.
Det är ju jävligt oprofessionellt att pissa på sina spelare eller lagkamrater i media. Allt sånt sköts internt. Där ska det dock vara jävligt högt i tak.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Bigge skrev:Modo vinner vi över... Danielsson/Tellqvist vill inte sänka sin gamla klubb...
Timrå vinner vi över.. Ridderwall/Linkan vill inte sänka sin gamla klubb
Är ju fan att man ska tro gott om andra alltid
Där tar du fel. Tellan är en vinnarskalle och kommer göra allt för att sänka oss. som han själv sagt han håller på det laget han spelar i och struntar fullständigt i vem som är motståndare. tror han spikar igen helt mot oss med ett brett leende på läpparna.
Danielsson gissningsvis vill han visa hur bra han är och gör några mål mot oss.
Riddarn vill nog inget hellre än sänka oss och Linkan har betalt för att sänka oss, Inget han dock vill göra men kommer göra om det blir aktuellt och han har chansen.
Min gissning skull vara förlust mot modo men vinst mot timrå.
Mäklaren skrev:''- Det gick bra. Både Ottosson och Mathias Tjärnqvist är spelare som håller yttersta klass och är väldigt duktiga.''
Patrick Cehlin
Årets citat?
Ottosson är ju våran bästa utespelare så där tycker jag han har rätt! Men att han säger så om Matte Tjärna är ju lite pinsamnt men som sagt vad ska han säga liksom?
Kan ingen djävel stänga igen brödkaveln på den där mäklaren...
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Nope. Han befinner sig under gränsvärdet för stängning av "brödkaveln."Donkels skrev:Kan ingen djävel stänga igen brödkaveln på den där mäklaren...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag är rädd att pendeln slår över igen. Har en gnagande känsla av att det är lättare i ett utsatt läge att jaga än att jagas. När DIF låg 4 pinnar bakom LHC släppte alla på tyglarna och bara tokkörde...det var liksom ändå kört (var den allmänna känslan). Frågan är om det blir ett liknande scenario för LHC nu.
De vinner mot SAIK hemma, får luft under vingarna och slår ett HV helt ur form. Medan vi fipplar bort 3 pinnar mot Timrå och förlorar på lördag mot Modo.
Känns verkligen hemskt det här.
De vinner mot SAIK hemma, får luft under vingarna och slår ett HV helt ur form. Medan vi fipplar bort 3 pinnar mot Timrå och förlorar på lördag mot Modo.
Donkels skrev:Kan ingen djävel stänga igen brödkaveln på den där mäklaren...
Mäklaren är ju kung här inne på forumet, han ger såna där små små skratt i mörkret =).
Dock tror jag att Zabel försöker få alla att jaga slutspelsplatsen istället för att säga åt dem att hålla undan lhc? Har en bra känsla över det här (men det är då det går åt helvete..)!-daniel- skrev:Jag är rädd att pendeln slår över igen. Har en gnagande känsla av att det är lättare i ett utsatt läge att jaga än att jagas. När DIF låg 4 pinnar bakom LHC släppte alla på tyglarna och bara tokkörde...det var liksom ändå kört (var den allmänna känslan). Frågan är om det blir ett liknande scenario för LHC nu.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
-daniel- skrev:Jag är rädd att pendeln slår över igen. Har en gnagande känsla av att det är lättare i ett utsatt läge att jaga än att jagas. När DIF låg 4 pinnar bakom LHC släppte alla på tyglarna och bara tokkörde...det var liksom ändå kört (var den allmänna känslan). Frågan är om det blir ett liknande scenario för LHC nu.
Vill inte vara en sådan pessimist men tänker ibland i samma banor, för att skydda mig själv. Trodde att detta var kört för tre omgångar sedan och allt annat vore till glädje. Nu blev det glädje, men jag vill fortsätta vara en pessimist för att inte bli så otroligt besviken om det inte går vägen. Timrå borta är inte lätt, det går inte att ställa in skridskorna. Jag vill till Timrå, men nattåget går 21:07 och tar 8-9 timmar...
Men tänk tänk TÄNK om vi vinner och Linköping torskar, då kan vi avgöra genom att vinna hemma mot Modo på lördag (ingen lätt match, Modo slåss för en plats i slutspel) och den läskiga sista matchen mot HåVe blir betydelselös. Tänk om...
Detta är så läskigt och inför straffläggningen igår på Hovet ville jag kräkas.
Tack till alla medsystrar- och bröder som var på Hovet igår. Tack! Att hesa sjunga "Vi e inte AIK" utanför arenan var magiskt!
- -daniel-
Japp, det där stämmer in precis på hur jag tänker också. Det är några slags skygglappar som man trycker på sig, enkom för att slippa bli förkrossat besviken.Tessan skrev:-daniel- skrev:Jag är rädd att pendeln slår över igen. Har en gnagande känsla av att det är lättare i ett utsatt läge att jaga än att jagas. När DIF låg 4 pinnar bakom LHC släppte alla på tyglarna och bara tokkörde...det var liksom ändå kört (var den allmänna känslan). Frågan är om det blir ett liknande scenario för LHC nu.
Vill inte vara en sådan pessimist men tänker ibland i samma banor, för att skydda mig själv. Trodde att detta var kört för tre omgångar sedan och allt annat vore till glädje. Nu blev det glädje, men jag vill fortsätta vara en pessimist för att inte bli så otroligt besviken om det inte går vägen.
Men vi har åtminstone satt oss i en OK sits (om man jämför med för 3-4 omgångar sedan...) och har således ett gyllene läge att klara av den här fruktansvärda terrorn. KÄMPA DJURGÅRDEN.
- SkönaDjurgårn
Det här lagets största problem är psyket. Jag har sagt det förr och tänker på det hela tiden. Så fort vi t.ex. hamnar i underläge, som igår....då vi inte har något att förlora längre. Då släpper vi alla tyglar och bara kör och spelar därmed riktigt bra hockey (om än i brist på offensiv kompetens).
Men när vi har så lite som 0-0 i en match så spelar vi som ett gäng fega, handlingsförlamade idioter. Vågar inte göra ett skit.
Jag vill se att man släpper loss mer och bara öser på! Jaga nästa mål vad än ställningen är typ. Man behöver inte vänta in ett 0-1-mål för att börja satsa ordentligt. Det är en jävligt tråkig grundinställning.
Tror faktiskt Zabel är med mig här med tanke på hans senaste intervju på Canal+ inte minst. Han vill att grabbarna kör.
Men när vi har så lite som 0-0 i en match så spelar vi som ett gäng fega, handlingsförlamade idioter. Vågar inte göra ett skit.
Jag vill se att man släpper loss mer och bara öser på! Jaga nästa mål vad än ställningen är typ. Man behöver inte vänta in ett 0-1-mål för att börja satsa ordentligt. Det är en jävligt tråkig grundinställning.
Tror faktiskt Zabel är med mig här med tanke på hans senaste intervju på Canal+ inte minst. Han vill att grabbarna kör.