DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Robban Nilsson, Emil Bergström, Simon Mitman, Marcus Sörensen, DANIEL FERNHOLM var några av de som öppet hejade på DIF på twitter under matchen.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... t-slumpen/

Bombom säger helt enkelt att kraven i DIF var mer eller mindre obefintliga. Någon som är förvånad? Jag skall lyssna på inspelade intervjun från Canal+ sen.
Användarvisningsbild
minalman

DIF i Media

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... t-slumpen/

Bombom säger helt enkelt att kraven i DIF var mer eller mindre obefintliga. Någon som är förvånad? Jag skall lyssna på inspelade intervjun från Canal+ sen.
Intressant att han också säger att det inte känts roligt att spela hockey medan han var i DIF. Bra att få det bekräftat, för så har det sett ut på hela laget under säsongen. Först nu sista veckorna med Zabel de verkar ha kul igen. Men det syns inte pga oron för KS. Det där med roligt måste Challe och Zabel göra något åt sfsm. Laget brukar ju åka och hälsa på på barnsjukhus och där brukar de oxå ha clowner som roar barnen. Kanske plocka in lite röda näsor på laget i stället för röda tröjor. Vilket svammel. Jag ber om ursäkt. Men läs början av inlägget. Där var jag seriös.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag tror på honom när han säger att det saknats direktiv. Det är ju den känslan man fått hela säsongen. Att ta för givet att en spelare jela tiden vet vad han ska göra på isen är ingen självklarhet, även om onödiga utvisningar och puck-outs kanske inte står med i kollegieblocket.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

-daniel- skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... t-slumpen/

Lägg gärna upp om du har möjlighet, är väldigt nyfiken på att höra vad Bom-Bom säger..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stulle skrev:Jag tror på honom när han säger att det saknats direktiv. Det är ju den känslan man fått hela säsongen. Att ta för givet att en spelare jela tiden vet vad han ska göra på isen är ingen självklarhet, även om onödiga utvisningar och puck-outs kanske inte står med i kollegieblocket.
Tror inte bara han menar på isen, tror kritiken riktar sig mot Djurgården som förening. Det har helt enkelt inte ställts några krav...gällande träning, kost osv osv. Allt sånt som är så sjukt jävla viktigt.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Intervjun med BomBom

Hockey -Förre Djurgårdsstjärnan kritisk till den otydliga ledningen - Canal+

http://www.tv4play.se/sport/hockey?titl ... id=2164483
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

-daniel- skrev:
Stulle skrev:Jag tror på honom när han säger att det saknats direktiv. Det är ju den känslan man fått hela säsongen. Att ta för givet att en spelare jela tiden vet vad han ska göra på isen är ingen självklarhet, även om onödiga utvisningar och puck-outs kanske inte står med i kollegieblocket.
Tror inte bara han menar på isen, tror kritiken riktar sig mot Djurgården som förening. Det har helt enkelt inte ställts några krav...gällande träning, kost osv osv. Allt sånt som är så sjukt jävla viktigt.
Du har säkert rätt. Jag såg intervjun och stängde av matchen efter det och spelade in resten. Efter matchen var slut så kollade jag resultatet och sitter nu och ska titta på tredje. :D

Avdelning nervvrak.

Det enda jag kom ihåg från intervjun va ordet direktiv :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mathias Tjärnqvist http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4446858.ab
Vad säger du om din säsong?

– Det har varit katastrof för egen del. Men man får göra det bästa av det och avsluta bra i stället.

– Det är nog den sämsta jag har gjort hittills i min karriär.
Jo, tack...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Det är ju bra att han fattar det själv i alla fall.

Nu fattas det bara att Järlan går ut och säger samma sak. :wink:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det som är så konstigt med MT är att han inte utnyttjar sina perfekta mått i sin roll.

90 Kg på 1.85 är väl det som alla drömmer om som vill göra en hockeykarriär. Varför utnyttjar han inte denna tyngd i sitt fysiska spel? Varför är han så försiktig i närkamper? En sådan som Tim kan jag förstå, och det är inte hans grej heller att försöka tacklas. Men Tjärnqvist har inga skäl att hålla tillbaks, ett mysterium helt enkelt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ändå rätt intressant att Josef kallar Mackan för Elitseriens bästa lagkapten. Jag tror inte han ljuger där. Däremot är det ju rätt tydligt att han bara berömmer Hardy som person, och inte som tränare...
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Ändå rätt intressant att Josef kallar Mackan för Elitseriens bästa lagkapten. Jag tror inte han ljuger där. Däremot är det ju rätt tydligt att han bara berömmer Hardy som person, och inte som tränare...
Och hur ska Boumedienne veta hur de andra lagens lagkaptener är? Mig veterligen så har han inte spelat ''under'' någon av ES andra kaptener. Jag tror att Josef så för att han och Nilson är bra polare.

Elitseriens bästa lagkapten kan dessutom prata, göra sig i media samt uppskatta fansen. Det kan inte Nilson.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:Ändå rätt intressant att Josef kallar Mackan för Elitseriens bästa lagkapten. Jag tror inte han ljuger där. Däremot är det ju rätt tydligt att han bara berömmer Hardy som person, och inte som tränare...
Och hur ska Boumedienne veta hur de andra lagens lagkaptener är? Mig veterligen så har han inte spelat ''under'' någon av ES andra kaptener. Jag tror att Josef så för att han och Nilson är bra polare.

Elitseriens bästa lagkapten kan dessutom prata, göra sig i media samt uppskatta fansen. Det kan inte Nilson.
Jag håller med dig här.

Är dock inte så kritisk till Nilsons säsong som du är, tycker han var skaplig totalt sett men han ÄR ingen lagkapten som gör några större intryck...

Bombom är väldigt mån om att prata gott om alla lagkompisar i klubbar han spelat i förövrigt, så har han alltid agerat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:

Jag håller med dig här.

Är dock inte så kritisk till Nilsons säsong som du är, tycker han var skaplig totalt sett men han ÄR ingen lagkapten som gör några större intryck...

Bombom är väldigt mån om att prata gott om alla lagkompisar i klubbar han spelat i förövrigt, så har han alltid agerat.
För mig ska inte heller finliraren vara lagkapten. Och det är såklart inte bra att Mackan inte gör sig bra alls i media. Ölvestad är ju egentligen urtypen av en lagkapten. Det är synd att han inte vill själv. Oavsett så tror jag att Mackan är viktig i omklädningsrummet och så, som en av de ledande spelarna han är.
Expert.
Skriv svar