Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Tessan »

Varenda en ska knalla hesa efter DIF-seger på tisdag. DIF mot rubbet!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Man vill bara att det ska ta slut... men ändå inte.

Oavsett hur det slutar får man leva med en besvikelse ÄNNU en sommar.

Bröder, systrar - redan 11 år var för mycket...

Har drömt gång efter gång hur vilt Globen skulle vara efter ett SM-guld. Att vi toppar trycket från final 6. Har undrat om det ens är möjligt.

Får jag ett SM-guld kan jag dö i frid. Så känns det.
Hur svårt ska det behöva vara, DIF Hockey?
En dödlig sjukdom skulle kännas lindrigare om man kände att vi hade seriös chans på guld.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_Soldier skrev:Man vill bara att det ska ta slut... men ändå inte.

Oavsett hur det slutar får man leva med en besvikelse ÄNNU en sommar.

Bröder, systrar - redan 11 år var för mycket...

Har drömt gång efter gång hur vilt Globen skulle vara efter ett SM-guld. Att vi toppar trycket från final 6. Har undrat om det ens är möjligt.

Får jag ett SM-guld kan jag dö i frid. Så känns det.
Hur svårt ska det behöva vara, DIF Hockey?
En dödlig sjukdom skulle kännas lindrigare om man kände att vi hade seriös chans på guld.

Känner igen mig i det du skriver.

Jag har under de år jag följt hockeyn fått uppleva hela 5 Sm-guld. Något säger mig att det sjätte skulle kännas som det största efter alla motgångar under 00-talet och framåt.

Fan vad jag ska fira nästa gång. Undra hur gammal man då hunnit bli?
Rullstolsrace på något äldreboende?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Försöker sammanfatta läget med fyra omgångar kvar. Målsättning: slutspel.

Utgångspunkten är blandad. Vi har mindre poäng och sämre ms än modo, men vi har en nytändning på gång och en Wesslau i toppform. Vi behöver givetvis ta full pott, fyra omgångar kvar (lhc h, timrå b, modo h, hv b).

Detta ger oss 79p.

Modo får då maximalt (pg a bättre ms) ta 6p. 3p tappar de automatiskt mot oss. Så de behöver förlora en match av tre. Har inte koll på deras schema, spelar de mot saik som är i form så känns det ändå ganska hoppfullt!

Sen kan ju aik också klappa ihop men det känns mer som en long shot.

Alla till hovet! Nu börjar till och med jag tända till!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

sensei skrev:Försöker sammanfatta läget med fyra omgångar kvar. Målsättning: slutspel.

Utgångspunkten är blandad. Vi har mindre poäng och sämre ms än modo, men vi har en nytändning på gång och en Wesslau i toppform. Vi behöver givetvis ta full pott, fyra omgångar kvar (lhc h, timrå b, modo h, hv b).

Detta ger oss 79p.

Modo får då maximalt (pg a bättre ms) ta 6p. 3p tappar de automatiskt mot oss. Så de behöver förlora en match av tre. Har inte koll på deras schema, spelar de mot saik som är i form så känns det ändå ganska hoppfullt!

Sen kan ju aik också klappa ihop men det känns mer som en long shot.

Alla till hovet! Nu börjar till och med jag tända till!
Jag skulle iofs ta det lugnt med att kalla det nytändning, efter matchen mot plastköping om vi nu vinner den så kanske.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jag tycker man helt och hållet ska släppa slutspelsdrömmar och bara fokusera på att vi har allt i egna händer att undvika kvalserie. Vi har LHC hemma imorgon, omgången efter har vi timrå borta medans lhc tar sig an skellefteå. Här har vi alltså en underbart trevlig chans att dra iväg hela 6 poäng från det nedre strecket. Sen återstår två omgångar där egentligen allt kan hända eftersom vi båda möter samma motståndare i modo och hv71.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

seppuko skrev:Jag tycker man helt och hållet ska släppa slutspelsdrömmar och bara fokusera på att vi har allt i egna händer att undvika kvalserie. Vi har LHC hemma imorgon, omgången efter har vi timrå borta medans lhc tar sig an skellefteå. Här har vi alltså en underbart trevlig chans att dra iväg hela 6 poäng från det nedre strecket. Sen återstår två omgångar där egentligen allt kan hända eftersom vi båda möter samma motståndare i modo och hv71.
De laget som har helt klart svårast utgångsläge är Växjö, och då menar jag klart där vid streckstriden. Växjö har 3 bortamatcher, varav 2 utav dom är Frölunda och Luleå, ettan och tvåan för tillfället. Den 3:e är Färjestad. Den hemmamatch dom har är mot Gnhet.

MODO har tre hemmamatcher utav dom 4 sista. Och då är det mot lag som Frölunda,Brynäs och Linköping. Den bortamatch dom har är mot Djurgården.

LinKÖPing har 2 hemmamatcher och 2 bortamatcher. Snacka om viktig match för oss att vi piskar dom imorgon. Sedan har dom Skellefteå hemmaplan, och Hv. Sista match bortamatch mot Modo.

Måste ändå säga att Djurgården har väl ett hyfsat utgångsläge, då vi själva kan vara med och påverka vart vi hamnar. Då vi har Lhc imorgon självklart, men också Modo på hemmaplan. Även bortamatch mot Timrå där vi bara SKA vinna. Sista match mot Hv, jag är övertygad om att det kommer bli en rejäl nagelbitare.

Jag är faktiskt hoppfull inom de kommande sista matcherna, och jag hatar det. Vill inte klättra för högt upp för repet för att sedan fallet ska bli tyngre... Men, större mirakel har hänt.

Alla till Hovet imorgon!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Att Modo bara har en bortamatch kvar är positivt, då bara TIK presterat sämre i hemmaspelet än vad Modo gjort.
Sedan att deras enda bortamatch är just mot oss känns väl så där, Modo är klart vassare på bortais.

Man kan verkligen få fram alla scenarion, nyckeln är såklart morgondagens match mot Plopp-HC.
Mardrömmen vore förstås om Modo går som tåget, dvs man vinner mot frölunda, BIF & DIF.
Då möter ett slutspelsklart modo lhc i sista omgången.

Kom med fasa ihåg förra gången DIF:s öde låg i ett omotiverat Modos händer i omgång 55 säsongen 2006/2007.
Modo-Mora 1-3

-Den som har en lever får se
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tror faktiskt Växjö fortfarande kan bli vår räddning om det går åt helvete mot LHC på tisdag, VLH's spelschema är som sagt ruskigt svårt.

Blir galen av det här...efter FBK matchen kändes det liksom som "what the heck, vi är redan i kvalserien" men nu har man fått det där läskiga hoppet tillbaka.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Modo vinner vi över... Danielsson/Tellqvist vill inte sänka sin gamla klubb...

Timrå vinner vi över.. Ridderwall/Linkan vill inte sänka sin gamla klubb

Är ju fan att man ska tro gott om andra alltid :lol:
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

I och med Modos seger över Frölunda ikväll blev våra slutspelschanser riktigt små.

Visst, i första hand gäller det att hålla sig undan kvalserien. Men med en vinst imorgon hade det kunnat skilja endast 2 p upp till slutspel.
Nu krävs istället att Modo torskar resten. Om inte behöver vi vinna alla återstående matcher.

Blev genast tråkigare att spekulera och knåpa ihop olika scenarier för framtida matcher. Inte lika kul att endast kunna nå 9-10:e platserna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Sant, nu dog förhoppningarna om slutspel..Vilket antiklimax.

Klart man ska vara glad om vi lyckas undvika kvalserien, men mår illa av tanken att behöva vänta hela mars till september för att få se DIF-hockey igen.. :(
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Äh, sanningen är att vi inte hade haft något att hämta i en slutspelsserie över 7 matcher ändå med det här laget. Det skulle faktiskt vara årtiondets skämt och ett fruktansvärt underbetyg till ES om vi med det icke-spel vi presterat efter nyår skulle kravla oss till slutspel... Nu mobiliserar vi och fokuserar för att undvika det där hemskt pissiga kvalet.

Matchen imorgon är så sjukt viktig så jag knappt finner ord.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Slutspel? Jag skiter fullständigt i slutspel, jag vill bara överleva utan att hamna i kvalserien. Vi har NOLL chans att vinna ett SM-guld, NOLL.

KÄMPA mot Linköping nu grabbar så överlever vi.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman

Säsongen 2011/2012

Inlägg av minalman »

Raus skrev:Sant, nu dog förhoppningarna om slutspel..Vilket antiklimax.

Klart man ska vara glad om vi lyckas undvika kvalserien, men mår illa av tanken att behöva vänta hela mars till september för att få se DIF-hockey igen.. :(
Ärligt talat så behövs det minst ett halvår för att renovera fuskbygget från grunden. Men man måste börja från toppen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar