Trummor då?BOMBOM BOUCHARD skrev:Så det är vad du hoppas mest på? Herregud, om vi alla hade en sådan inställning skulle vi lika gärna kunna lägga ned DIF.Sline skrev:Klart vi kommer förlora, 1-2. Det jag hoppas mest på är att vi i publiken visar vårt missnöje med ledningen, tränarna och spelarna. AVGÅ ALLA!
Stötta i medgång och bua i motgång du.
Själv hoppas jag självklart på ett riktigt starkt stöd till laget när det behöver det som mest.
Visa alla att vi INTE är några medgångare.
Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 23/2 2012.
Re: Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 23/2 2012.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 23/2 2012.
SjälvklartMagnutz skrev:Trummor då?BOMBOM BOUCHARD skrev:Så det är vad du hoppas mest på? Herregud, om vi alla hade en sådan inställning skulle vi lika gärna kunna lägga ned DIF.Sline skrev:Klart vi kommer förlora, 1-2. Det jag hoppas mest på är att vi i publiken visar vårt missnöje med ledningen, tränarna och spelarna. AVGÅ ALLA!
Själv hoppas jag självklart på ett riktigt starkt stöd till laget när det behöver det som mest.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 23/2 2012.
Men det har vi väl visat precis hela säsongen, utan att det i praktiken hjälpt ett skit? Hovet har fyllts match efter match. Vi har ökat publiksnittet med 2-300 jämfört med förra säsongen.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jag säger inte att det är rätt att bua (finns folk runt om mig på AS som buat hela säsongen och gnällt för varenda litet pucktapp, är tröttsamt) men vill folk häva ur sig skit nu så låt de göra det. Vi betalar alla för en tämligen dyr produkt - utan att få något tillbaka mer än magsår, sömnsvårigheter och ett sjuhelsikes humör.
Naturligtvis hjälper det inte laget att gnälla men någonstans rinner den där berömda bägaren över. Att den inte redan gjort det är ren & skär Djurgårdsmagi.
Re: Re: Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 23/2 2012.
Måste köpa en. Blocket here I come. Söksträng: bongotrummaBOMBOM BOUCHARD skrev:SjälvklartMagnutz skrev:Trummor då?BOMBOM BOUCHARD skrev:Så det är vad du hoppas mest på? Herregud, om vi alla hade en sådan inställning skulle vi lika gärna kunna lägga ned DIF.Sline skrev:Klart vi kommer förlora, 1-2. Det jag hoppas mest på är att vi i publiken visar vårt missnöje med ledningen, tränarna och spelarna. AVGÅ ALLA!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Om någon tror att det på något sätt hjälper DIF att i detta nu bua ut laget och visa missnöje så kan inte jag hindra det. Alla gör vad som man vill. Jag är övertygad om att man bara skadar laget mer.-daniel- skrev:Men det har vi väl visat precis hela säsongen, utan att det i praktiken hjälpt ett skit? Hovet har fyllts match efter match. Vi har ökat publiksnittet med 2-300 jämfört med förra säsongen.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jag säger inte att det är rätt att bua (finns folk runt om mig på AS som buat hela säsongen och gnällt för varenda litet pucktapp, är tröttsamt) men vill folk häva ur sig skit nu så låt de göra det. Vi betalar alla för en tämligen dyr produkt - utan att få något tillbaka mer än magsår, sömnsvårigheter och ett sjuhelsikes humör.
Naturligtvis hjälper det inte laget att gnälla men någonstans rinner den där berömda bägaren över. Att den inte redan gjort det är ren & skär Djurgårdsmagi.
Jag fattar bara inte hur man tänker.
Att visa det efter säsongen är en helt annan sak.
Det finns ingen inom Djurgården som är nöjd med det läge vi är i nu. Att imorgon visa sin besvikelse på laget ger samma effekt som att gnälla på en blind att han ser dåligt.
Att stötta laget hjälper.
Inget svårt val om du frågar mig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lidingö DIF
Håller med. Stötta stenhårt från start även vid motgång. Slår det dock över i ointresserad Cipramil-hockey (vilket det gjort otäckt många gånger på senaste tiden) måste jag nog säga att en missnöjesyttring från publiken inte är obefogad.BOMBOM BOUCHARD skrev:
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
-
Tycker helt ärligt precis som någon sa att vi skulle sparka firma Mats Larsson/Järlefält/Zabel och i stället anställa Björn Ranelid som sportchef/ordförande. Det kan ju inte gå sämre.
Någon borde ringa honom och kolla om kan ta på sig det.
Någon borde ringa honom och kolla om kan ta på sig det.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
putt....putt...putt..putt....
Nu är det upp till spelarna att visa ryggrad. Om dom inte vill eller kan visa det för DIF så får dom
åtminstone visa det för sin egen heder. Dom har spelat hockey hela sina liv
och att då agera så förbannat oengagerat på isen är oförlåtligt.
Trea på pucken hela tiden, förlorar 70-80% av sargduellerna, undviker smälla på med ordentliga tacklingar, slänger iväg pucken till medspelare som har markering på sig, vågar inte grisa framför mål, snurrar runt i hörnen med ryggen mot slottet, planlös rörelse på isen, var och en för sig, lagmaskinen saknas, passningar som är två meter fel i sida, ingen ledarfigur a la Ragnarsson som agerar "pappa" i laget, Marcus Nilsson ser mest ledsen och uppgiven ut som lagkapten.
In och kör nu!!! Få fart på skridskorna och var etta på pucken, gnugga 100% och
se till att vinna alla 50/50 dueller --> mer puck att jobba med --> fler puckar på mål --> fler grismål.
...putt..putt..putt...putt..
Nu är det upp till spelarna att visa ryggrad. Om dom inte vill eller kan visa det för DIF så får dom
åtminstone visa det för sin egen heder. Dom har spelat hockey hela sina liv
och att då agera så förbannat oengagerat på isen är oförlåtligt.
Trea på pucken hela tiden, förlorar 70-80% av sargduellerna, undviker smälla på med ordentliga tacklingar, slänger iväg pucken till medspelare som har markering på sig, vågar inte grisa framför mål, snurrar runt i hörnen med ryggen mot slottet, planlös rörelse på isen, var och en för sig, lagmaskinen saknas, passningar som är två meter fel i sida, ingen ledarfigur a la Ragnarsson som agerar "pappa" i laget, Marcus Nilsson ser mest ledsen och uppgiven ut som lagkapten.
In och kör nu!!! Få fart på skridskorna och var etta på pucken, gnugga 100% och
se till att vinna alla 50/50 dueller --> mer puck att jobba med --> fler puckar på mål --> fler grismål.
...putt..putt..putt...putt..
- Jim Morrison
Stötta laget till max och ge det bästa jävla publikstöd någonsin visat. Då får spelarna skämmas ännu jävla mer när dom åker ut efter blivit nollade återigen.
För det är oundvikligt. Och ju större skammen desto bättre.
För det är oundvikligt. Och ju större skammen desto bättre.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Jag förstår hur du tänker, men det där för mig är lite som kristendomens "vända andra kinden till", eller "älska mig mest när jag som minst förtjänar det". Låter fint i teorin men är sällan lätt att efterleva i praktiken.BOMBOM BOUCHARD skrev:Om någon tror att det på något sätt hjälper DIF att i detta nu bua ut laget och visa missnöje så kan inte jag hindra det. Alla gör vad som man vill. Jag är övertygad om att man bara skadar laget mer.-daniel- skrev:Men det har vi väl visat precis hela säsongen, utan att det i praktiken hjälpt ett skit? Hovet har fyllts match efter match. Vi har ökat publiksnittet med 2-300 jämfört med förra säsongen.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jag fattar bara inte hur man tänker.
Att visa det efter säsongen är en helt annan sak.
Det finns ingen inom Djurgården som är nöjd med det läge vi är i nu. Att imorgon visa sin besvikelse på laget ger samma effekt som att gnälla på en blind att han ser dåligt.
Hoppas ju naturligtvis att spelarna faktiskt kommer förtjäna hyll & beröm och en sjuhelvetes stöttande publik, men den bistra sanningen är att varken föreningen som sådan eller spelarna förtjänar att ha någon publik överhuvudtaget på de kvarvarande matcherna om det ser lika viljelöst ut som i matchen senast mot Färjestad.
Kan förstå folk som buar, särskilt när spelet ser ut som mot färjestad. Kändes som alla åkte omkring och var på väg att gråta. Mika såg ut som en ledsen hundvalp i båset från stund till stund, Nilson verkar inte vara i fas med resten av laget. (Såg vid en timeout hur han typ fick knuffa undan folk för att kunna komma fram till sargen, och sen ställde sig utanför laget under resten av timeouten..) Till och med Ölvestad verkar ha tappat gnistan, även om han försöker, men det räcker lixom inte hela vägen.
Den enda som faktiskt verkar kämpa är Wesslau, men fan, han kan lika gärna sätta sig och vila nu så vi har han utvilad inför kvalserien, låt Plante värma upp sig lite istället då spelarna ändån inte vill vinna matcher.
Den enda som faktiskt verkar kämpa är Wesslau, men fan, han kan lika gärna sätta sig och vila nu så vi har han utvilad inför kvalserien, låt Plante värma upp sig lite istället då spelarna ändån inte vill vinna matcher.
Alltid Oavsett.
- Lee Harvey Oswald
Jahaa, & vem fan har sagt att det ska vara lätt nu då?!!-daniel- skrev:
Jag förstår hur du tänker, men det där för mig är lite som kristendomens "vända andra kinden till", eller "älska mig mest när jag som minst förtjänar det".
Låter fint i teorin men är sällan lätt att efterleva i praktiken.
.

Har praktiserat detta på fru & barn under många år .....och det funkar faktiskt
3 totalt osäkra poäng ikväll!
(sedan att det bara skjuter upp "avrättningen" tills på lördag är en annan sak)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Intressant. Älska mig som mest när jag mest förtjänar det låter mer logiskt.Lee Harvey Oswald skrev:Jahaa, & vem fan har sagt att det ska vara lätt nu då?!!-daniel- skrev:
Jag förstår hur du tänker, men det där för mig är lite som kristendomens "vända andra kinden till", eller "älska mig mest när jag som minst förtjänar det".
.![]()
Sen är jag inte övertygad om att man ska leva efter samma principer i familjelivet som när det gäller "relationen" till sitt hockeylag

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Ja....ett bevis så gott som något på att du är en toffel.Lee Harvey Oswald skrev:Jahaa, & vem fan har sagt att det ska vara lätt nu då?!!-daniel- skrev:
.![]()

Annars håller jag med, ikväll tar vi 3 pinnar och förlänger lidandet med falska förhoppningar tills på lördag.