Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 23/2 2012.
Kom till Hovet och sjung fram Djurgårdens IF Hockey!
Tid: 19.00
Biljetter: Här får du info om biljetter
KÄMPA DIF!!!
Tid: 19.00
Biljetter: Här får du info om biljetter
KÄMPA DIF!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 23/2 2012.
Vi välkomnar nästa landsortsgäng till hovet för rejält köra över vårt "stolta" hockeylag..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
4-2 Lakers. Som har fått igång Kallio igen.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Fy fan va dum man är egentligen. Har intalat mig själv att laget tryckte på znoose knappen för sista gången innan fbk matchen! Försöker tänka positivt och intalar mig själv att det är nu det vänder!
Hoppet är det sista som överger dåren - och jag är en dåre!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hoppet är det sista som överger dåren - och jag är en dåre!
Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Fyfan vad underbart härligt med hockey igen!
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Känns inte så värst viktigt längre, även om vi skulle snubbla oss till en vinst imorgon så får vi rådäng på lördag. LHC spelar mot TIK och tar naturligtvis 3 pinnar imorgon och möter väl Frölunda på hemmaplan i omgången efter.
Är vi inte totalt avsågade efter morgondagen blir vi det på lördag.
Är vi inte totalt avsågade efter morgondagen blir vi det på lördag.
-
Nu är det dags att strunta i tabellen och andra lags matcher.
Man skall på nytt lära sig att vinna hockeymatcher, att göra det till något normalt att göra mål och vinna och se de sista omgångarna som gyllene tillfällen att få in den rätta känslan. Det är livsviktigt oavsett var man hamnar efter sista omgången.
Till kvalserien har lagen från Allsvenskan kommit för att de gjort det till en vana att vinna matcher. DIF hamnar där för att de gjort till en vana att förlora.
Man skall på nytt lära sig att vinna hockeymatcher, att göra det till något normalt att göra mål och vinna och se de sista omgångarna som gyllene tillfällen att få in den rätta känslan. Det är livsviktigt oavsett var man hamnar efter sista omgången.
Till kvalserien har lagen från Allsvenskan kommit för att de gjort det till en vana att vinna matcher. DIF hamnar där för att de gjort till en vana att förlora.
1-7
Lakers leder med 3-0 efter första 10. Ses på hovet
Lakers leder med 3-0 efter första 10. Ses på hovet

Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Den enda räddning som finns kvar för DIF är :
Halleluljah!! Bort med Järlan!! Hallelujah!! Bort med Järlan !! Halleluljah!!
Halleluljah!! Bort med Järlan!! Hallelujah!! Bort med Järlan !! Halleluljah!!
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Eftersom laget har gått framåt lite på senaste så tror jag på 3 säkra poäng här.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- -daniel-
Nu vet jag inte om du är ironisk, om du inte är det undrar jag vad du tittat på för matcher? Gårdagens spektakel var det sämsta jag sett Djurgården Hockey prestera i en viktig match sen jag började följa laget.Stulle skrev:Eftersom laget har gått framåt lite på senaste så tror jag på 3 säkra poäng här.
Jo jag var ironisk, just nu känns det som att ironi är det enda som får en att klara sig igenom lidelsen, tyvärr.-daniel- skrev:Nu vet jag inte om du är ironisk, om du inte är det undrar jag vad du tittat på för matcher? Gårdagens spektakel var det sämsta jag sett Djurgården Hockey prestera i en viktig match sen jag började följa laget.Stulle skrev:Eftersom laget har gått framåt lite på senaste så tror jag på 3 säkra poäng här.

Jag är inte arg, och inte besviken.
- minalman
Hade jag läst detta på Växjös supporterforum hade jag hållit med.Stulle skrev:Eftersom laget har gått framåt lite på senaste så tror jag på 3 säkra poäng här.
Edit: Men jag tror ändå likafullt på Djurgården i morgon!
Senast redigerad av minalman den 2012-02-22 16:56:48, redigerad totalt 2 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vinst, lätt, 4-1 till oss! Det lossnar för slö-mackan som hänger in 2, sen gör nog Brodin och Kyle var sitt också! Ibland är det enkelt, hoppas vi kan ta med oss detta spel till lördagsmatchen.
Ska sitta lugn och fin på A21 och inte skrika ett enda könsord denna matchen, jag lovar!
Ska sitta lugn och fin på A21 och inte skrika ett enda könsord denna matchen, jag lovar!
- minalman
Nu kommer inte vändningen, för nu kommer fortsättningen! Senast vi var på Hovet mötte vi Brynäs. Någon som minns? Sedan dess bara tuffa bortamatcher och ett tyst och tråkigt Globen.
Nu blir det en fortsättning på Brynäsmatchen när vi kör över Emils bröder med sina importfruar.
Nu blir det en fortsättning på Brynäsmatchen när vi kör över Emils bröder med sina importfruar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)