Vem coachar DIF i kvalserien?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Zabel / Montén / Falk
10
26%
Challe Berglund / Zabel / Montén
11
29%
Säcken / Zabel / Montén
16
42%
Annan (inte Kofi)
1
3%

Antal röster: 38

Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Ja, hur tror ni tränarsituationen ser ut i KS?
Staten

Re: Vem coachar DIF i kvalserien?

Inlägg av Staten »

Jag röstade på det jag hoppas på, det alternativet som innehöll Särkijärvi. Bryr mig inte så mycket om vilka som får stå vid hans sida. Helt enkelt uppenbart att Zabel inte är det vi behöver just nu, funkar bra i J20. Naiv som man var valde man att blunda för det faktum.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

För mig är det tämligen uppenbart att tanken med Säckens intåg i J20 var att man skulle komma att nyttja hans tjänster i en eventuell kvalserie. Ge han tid på sig dock...vill inte se ett byte 1 vecka innan kvalserien drar igång.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Av alla usla alternativ hoppas jag man går på rutin och plockar in Säcken, Han vet vad det handlar om.

Montén kan ju få gå redan nu enligt mig.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Vi kan väl lika gärna göra förändringen nu? Vi har en jävligt lång förlustsvit och slutspel är kört, lika bra att ta in någon nu som kan bedöma spelare och få in sitt spel till kvalserien, har vi flyt tar vi tillräckligt med poäng sista 6 för att slippa kvala dock.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om vi tar in Säcken måste väl LHC godkänna det först? Men annars är det nog den bästa lösningen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:Om vi tar in Säcken måste väl LHC godkänna det först? Men annars är det nog den bästa lösningen.
Jag förstår inte, varför? Han har väl fått sparken från LHC. Dvs kontraktet har brutits...varför skulle det finnas något sådant avtal skrivet?
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Hoppas att man puttar in Säcken nu med detsamma. VI behöver honom i en kvalserie, han har varit i kniviga situationer förut med DIF så han kommer bara göra gott. Iofs hade han Linkan som bar laget på den tiden , nu får han Carlsson.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

ludde- skrev:Vi kan väl lika gärna göra förändringen nu? Vi har en jävligt lång förlustsvit och slutspel är kört, lika bra att ta in någon nu som kan bedöma spelare och få in sitt spel till kvalserien, har vi flyt tar vi tillräckligt med poäng sista 6 för att slippa kvala dock.
Håller med, varför låta parodin fortsätta. Om nu DIF ens funderar på ett tränarbyte inför KS, gör det omgående.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
minalman skrev:Om vi tar in Säcken måste väl LHC godkänna det först? Men annars är det nog den bästa lösningen.
Jag förstår inte, varför? Han har väl fått sparken från LHC. Dvs kontraktet har brutits...varför skulle det finnas något sådant avtal skrivet?
Läste om att LHC måste sälja sin fastighet för att ha råd med dubbla tränarlöner. Antar att Säcken inte får jobba för oss så länge de betalar hans lön.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

minalman skrev:
-daniel- skrev:
Läste om att LHC måste sälja sin fastighet för att ha råd med dubbla tränarlöner. Antar att Säcken inte får jobba för oss så länge de betalar hans lön.
Han jobbar ju för oss nu... I J20
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Som sagt, får vi ta in Säcken så ska vi göra det!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:
-daniel- skrev:
Jag skulle tro att de menar att man betalat av en del (eller hela) av lönen till honom på ett bräde.

Men jag är inte säker... han jobbar ju i J20, ifall han fortfarande var under kontrakt med LHC tror jag inte ens han skulle få göra det.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4411540.ab

Det verkar som ni som trodde Säcken inte kunde ta över hade rätt, jag ger mig fan på att det kom som en nyhet äver för styrelsen...

Låter ju dock som att Challe tar över inom en snar framtid, det är iaf vad jag tror.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4411540.ab

Det verkar som ni som trodde Säcken inte kunde ta över hade rätt, jag ger mig fan på att det kom som en nyhet äver för styrelsen...

Låter ju dock som att Challe tar över inom en snar framtid, det är iaf vad jag tror.
Då lär han ha betalt. Jag hade lagt ev pengar som finns någon annan stans, t ex att sparka de fem sämsta spelarna och be dem dra åt helvete.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar