Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Otroligt hur ägda vårt miniatyrlag har vart i år. Jag hoppas att denna säsong blev året då ledningen insåg att storlek har betydelse. Vill se ett betydligt tyngre DIF nästa år.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag hoppas mer på att det här var året då vi medlemmar insåg att ledningen inte kan fatta rationella beslut och att de således helt enkelt röstas bort.sensei skrev:Otroligt hur ägda vårt miniatyrlag har vart i år. Jag hoppas att denna säsong blev året då ledningen insåg att storlek har betydelse. Vill se ett betydligt tyngre DIF nästa år.
Mäklaren skrev:Det är skitsnack att Nilson är riktigt snabb i skallen. Han är en okej lirare, men inte mer. Otroligt mycket sämre än andra lags playmakers. Mackan ska vara en tufft spelande, elak sniper. Lirandet är han inte tillräckligt bra på.SirDIFalot skrev:Haha, han är minst lika snabb som Rosén. Han är makalöst trög på skridskorna. Riktigt snabb i skallen dock.Mäklaren skrev:Otroligt fel. Nilson hade inte hunnit med dem. Han är så makalöst seg.SirDIFalot skrev:Okej, det är väl nästan helt irrelevant eftersom Nilson ändå försvinner om vi åker ur. Men jag kan knappast tycka att det är prio ett att vår poängbästa spelare ska lämna. Allvarligt. Hur mycket mindre tror ni spelare som Almtorp, Carlsson och MT tjänar?
Nilson har också fått spela med Jimmie som gör sitt bästa men knappast någon som gör 25 mål. Samt en åldrande Otto som visserligen gjort en bra säsong. Hade Nilson spelat med Rosén och Gynge hos horungarna hade han gjort 50 poäng.
Han har gjort 30 poäng i år. Ska vi se till poäng sett till lön så är knappast Nilson den första som ska lämna.
Som jag skrev i Mackan tråden...
Marcus Nilson har alltid haft bra händer, bra speed, imponerande fysiskt spel, grym energi etc. Men ända sedan Brendan Morrow knätacklade Mackan 05/06 har han varit en helt annan spelare. Ja, han gör poäng. Men han är lat och extremt ofysisk. Jag förstår att han tappar lite speed efter en knäskada, men vad hände med det hårda jobbet och aggresiviteten? "Den gamla mackan" var min favorit spelare.
- SkönaDjurgårn
Vi saknar spelare som går i bräschen. Jag är så avundsjuk på t.ex. FBK som har Frögren, Sanny Lindström m.fl. Hur många gånger har man inte sett Frögren med blodet rinnande från ansiktet? Jag tror inte att de accepterar några glidarfasoner.
Säg EN spelare i vårt lag som besitter de egenskaperna? Nej just det, ingen.
Mackan är den sämsta sopan till kapten någonsin. Tjärna hade också varit det. Feg-Tjärna. Såg ni när han struntade i att gå in i en duell om pucken när den gled nedåt i vår zon? Lät FBK-spelaren åka före och smet lite snyggt in bakom. Fyfan vad irriterad jag blev. Jävla tjockis, kriga!
Avgå alla. Stående mening från mig, är så förbannad.
Säg EN spelare i vårt lag som besitter de egenskaperna? Nej just det, ingen.
Mackan är den sämsta sopan till kapten någonsin. Tjärna hade också varit det. Feg-Tjärna. Såg ni när han struntade i att gå in i en duell om pucken när den gled nedåt i vår zon? Lät FBK-spelaren åka före och smet lite snyggt in bakom. Fyfan vad irriterad jag blev. Jävla tjockis, kriga!
Avgå alla. Stående mening från mig, är så förbannad.
Omotiverat att våra bästa(/minst sämsta) spelare ska bort. Hur i hela friden resonerar du när du säger att Fimpen hänger löst? Enda killen med hjärta och järnvilja genom hela säsongen. Kempe och Timpa är ju två som faktiskt har gjort seriösa försök att fylla sina stora skridskor. Brodin har inte varit dum heller, om man jämför med laget som helhet.Metal Machine skrev:Nilson ska bort. Han är så dålig att jag inte vet vad jag ska ta mig till när jag ser honom på isen. Från nuvarande lag är dessa givna att få stanna:
Daniel Tjärnqvist
Erik Gustafsson
David Printz
Jimmie Ölvestad
Dessa ska definitivt bort:
Fredrik Claesson
Marcus Nilson
Patrick Cehlin
Mattias Carlsson
Jonas Almtorp
Mathias Tjärnqvist
Resten vette tusan vad vi ska göra av... Honken, Kyle, Otto, Fimpen, Kempe, Timpa, Brodin och Norman ligger alla riktigt pyrt till. Holm har väl inte gjort någon glad heller direkt.
Wesslau är svårbedömd och platsar således inte på någon lista.
Det är ärligt talat orättvist att bedöma individer utifrån ett ES-perspektiv, med tanke på att hela lagets moral har varit i botten mer än halva säsongen. Hardy var en hjälte, men fy fan vad han förstörde laget. Tänk dig själv att gå till jobbet och misslyckas och få skit från både chef och kunder i ETT HELT ÅR. Klart man blir moloken.
Lagbygget var fel från början, Mackan är en bra lirare men ingen kapten. Hardy hade passerat sitt bäst före-datum. Våra juiorer/nyblivna ES-lirare har hybris och huvudet inställt på NHL. Allt detta tillsammans med enorm press på resultat har sänkt hela laget. DÄRFÖR bör vi bara bedöma spelarna hur de presterar jämfört med sina lagkamrater, inte med övriga ES-spelare. Vi har egentligen inte ett så tokigt lag. Det är styrningen fram till slutet av januari som var helt ur balans. Och sen blev det för sent att ändra på det...
- minalman
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Snacka inte så mycket individer i tråden, tycker jag. Det är lagbygget som måste fungera nästa år. Skaffa solidariska spelare som kan följa och genomföra en Game Plan. Som klarar tuff träning. Som går på mål. Som håller rent framför kassen. Som väger 90 pannor och springer 100 på elva sekunder och maran på fyra timmar. Minst 100 i bänkpress. Inga namn, ett lag!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lidingö DIF
Håller helt med. Vi ser för jävla tunna ut på plan. I senaste matchen mot HV (jag vet, många skador vid den matchen men ändå) så såg det fanimej komiskt ut hur tunna vi var i jämförelse. Måste ha vägt i snitt 10-15kg/spelare mindre. Var som att se Pittsburgh Steelers mot Notre Dame Crybaby Irish.minalman skrev:Som väger 90 pannor och springer 100 på elva sekunder och maran på fyra timmar. Minst 100 i bänkpress.
Vi behöver bulk, och då inte, jag lånar det nu klassiska Mäklarcitatet "chipsfett" utan muskelbulk. Lite kondition skulle inte skada heller.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Tio av våra forwards väger 76-81kg. Det är riktigt harigt. Småkillar utan muskler. Skrattretande. Kyle Kulbertanz väger 82kg.Lidingö DIF skrev:Håller helt med. Vi ser för jävla tunna ut på plan. I senaste matchen mot HV (jag vet, många skador vid den matchen men ändå) så såg det fanimej komiskt ut hur tunna vi var i jämförelse. Måste ha vägt i snitt 10-15kg/spelare mindre. Var som att se Pittsburgh Steelers mot Notre Dame Crybaby Irish.minalman skrev:Som väger 90 pannor och springer 100 på elva sekunder och maran på fyra timmar. Minst 100 i bänkpress.
Vi behöver bulk, och då inte, jag lånar det nu klassiska Mäklarcitatet "chipsfett" utan muskelbulk. Lite kondition skulle inte skada heller.
De ska ha 7-10kg mer muskler om de ska hålla. Klart som fan de går sönder när de möter backar på 90 pannor. Jag väger 95kg och blev häromdagen på-åkt av en jämnårig kille som är något kortare och en del tunnare än vad jag är. Gissa vad som hände. Han fick mycket ont.
Bygg ett lag som har en chans att lyckas för helvete.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Daniel ser tyvärr helt livrädd ut efter sin hjärnskakning, han har knappast varit något fysmonster tidigare men nu ser han helt ärligt talat riktigt skakad ut. Duttar med klubban och undviker all form av närkontakt (det där stämmer in på rätt många andra också förvisso).SkönaDjurgårn skrev: Mackan är den sämsta sopan till kapten någonsin. Tjärna hade också varit det. Feg-Tjärna. Såg ni när han struntade i att gå in i en duell om pucken när den gled nedåt i vår zon? Lät FBK-spelaren åka före och smet lite snyggt in bakom. Fyfan vad irriterad jag blev. Jävla tjockis, kriga!
SirDIFalot skrev:Jag kan omöjligt se Nilson som en sniper. Med tanke på hur mycket skott han tar och hur få som går in eller ens går på mål. För mig är en en playmaker. Helst en sådan man vill ha i en andrakedja och i PP2.
Vi skulle behöva byta ut Carlsson-Almtorp-Tjärnqvist mot en förstakedja helt enkelt.
Jag är ledsen men Nilson är knappast den som ska ha mest skit i det här laget.
Nilson är en av dom som ska leda laget men det klarar han inte av. därmed ska han ha skit och dessutom tar han mer energi än ger till resten av laget.
Mackan är ju grymt seg och hinner ju fan inte med en död snigel.
-
Nilson är den bästa tillsammans med Ottosson i min mening.vr6power skrev:SirDIFalot skrev:Jag kan omöjligt se Nilson som en sniper. Med tanke på hur mycket skott han tar och hur få som går in eller ens går på mål. För mig är en en playmaker. Helst en sådan man vill ha i en andrakedja och i PP2.
Vi skulle behöva byta ut Carlsson-Almtorp-Tjärnqvist mot en förstakedja helt enkelt.
Jag är ledsen men Nilson är knappast den som ska ha mest skit i det här laget.
Nilson är en av dom som ska leda laget men det klarar han inte av. därmed ska han ha skit och dessutom tar han mer energi än ger till resten av laget.
Mackan är ju grymt seg och hinner ju fan inte med en död snigel.
Anledningen till att Mackan får mycket skit är att folk förväntar sig att han ska vara en SNIPER!? vad är det för jävla skitprat egentligen? Han är ingen sniper.
Han gjorde 24 baljor 09/10, fine. En sniper är en person som alltid träffar mål och får bra utdelning. Knappast någon krets som Mackan figurerar i.
Hans poängskörd är i princip så bra den kan vara i ett av seriens sämsta målskytte och PP.
Mackan är ingen lirare, så är det bara. Eller visst, om man anses vara det bara för att man försöker vara det så är han väl det.
Argumentet "hade gjort fler poäng i ett bättre lag" håller inte. Mackan är en enormt stor anledning till att vi är så fruktansvärt usla. Otroligt lättläst spelare när han "lirar".
Argumentet "hade gjort fler poäng i ett bättre lag" håller inte. Mackan är en enormt stor anledning till att vi är så fruktansvärt usla. Otroligt lättläst spelare när han "lirar".
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 09/10 var han en riktig lirare. Trodde aldrig han hade sådant spel i sig.Mäklaren skrev:Mackan är ingen lirare, så är det bara. Eller visst, om man anses vara det bara för att man försöker vara det så är han väl det.
Ser mätt och ointresserad ut. Ingen kille som verkar ta motgångar på rätt sätt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
För dom som hade hoppats på att Patrik Lundh skulle återvända till nästa säsong;
http://hockeysverige.se/article/1288269 ... -forlanger
(Förlänger med FBK)
http://hockeysverige.se/article/1288269 ... -forlanger
(Förlänger med FBK)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Det går dock inte att komma ifrån att han är poängbäst i laget. Ska inte ha mest skit.Mäklaren skrev:Mackan är ingen lirare, så är det bara. Eller visst, om man anses vara det bara för att man försöker vara det så är han väl det.
Expert.