Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Som det ser ut nu så borde DIF tänka både en och två gånger på vilka som skall erbjudas kontrakt. Eftersom ingen vet ännu i vilken serie vi kommer att spela i nästa säsong så är det nog svårt att börja bygga laget i nuläget. Dock hoppas jag verkligen att Järlan inte bygger laget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Allvarligt. Spelar vi i Allsvenskan ska vi vara som glada barn på julafton om en John Norman vill spela kvar hos oss. Se på SSK. Varenda jävel stack.sensei skrev:Kommer inte direkt gråta mig till sömns. Norman har visserligen kvaliteter, men han är för liten och alldeles för lätt. Hoppas det är ett ganska ljummet intresse från DIF.Frasse skrev:Djurgården vill förlänga med Norman som ej är intresserad av att teckna nytt kontrakt, iofs inte så konstigt kanske...
Expert.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
KHL? Ryska rubel att köpa spelare för och trejda Mackan och #14 till Vladivostok.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vilket jävla lag skulle vilja ha honom undrar jag!???? Nilson är det sämsta jag sett på en hockeyrink idag.minalman skrev:KHL? Ryska rubel att köpa spelare för och trejda Mackan och #14 till Vladivostok.
-
Nilson ska bort. Han är så dålig att jag inte vet vad jag ska ta mig till när jag ser honom på isen. Från nuvarande lag är dessa givna att få stanna:
Daniel Tjärnqvist
Erik Gustafsson
David Printz
Jimmie Ölvestad
Dessa ska definitivt bort:
Fredrik Claesson
Marcus Nilson
Patrick Cehlin
Mattias Carlsson
Jonas Almtorp
Mathias Tjärnqvist
Resten vette tusan vad vi ska göra av... Honken, Kyle, Otto, Fimpen, Kempe, Timpa, Brodin och Norman ligger alla riktigt pyrt till. Holm har väl inte gjort någon glad heller direkt.
Wesslau är svårbedömd och platsar således inte på någon lista.
Daniel Tjärnqvist
Erik Gustafsson
David Printz
Jimmie Ölvestad
Fredrik Claesson
Marcus Nilson
Patrick Cehlin
Mattias Carlsson
Jonas Almtorp
Mathias Tjärnqvist
Resten vette tusan vad vi ska göra av... Honken, Kyle, Otto, Fimpen, Kempe, Timpa, Brodin och Norman ligger alla riktigt pyrt till. Holm har väl inte gjort någon glad heller direkt.
Metal Machine skrev:Nilson ska bort. Han är så dålig att jag inte vet vad jag ska ta mig till när jag ser honom på isen. Från nuvarande lag är dessa givna att få stanna:
Daniel Tjärnqvist
Erik Gustafsson
David Printz
Jimmie Ölvestad
Fredrik Claesson
Marcus Nilson
Patrick Cehlin
Mattias Carlsson
Jonas Almtorp
Mathias Tjärnqvist
Ärligt har otto varit bra i början då bar han laget faktiskt given att stanna och Wesslau är väl mest given av alla. DT tycker jag inte är så jävla bra han gör ju måga misstag och känns inte så stark i sargkamperna.
- SirDIFalot
Okej, det är väl nästan helt irrelevant eftersom Nilson ändå försvinner om vi åker ur. Men jag kan knappast tycka att det är prio ett att vår poängbästa spelare ska lämna. Allvarligt. Hur mycket mindre tror ni spelare som Almtorp, Carlsson och MT tjänar?
Nilson har också fått spela med Jimmie som gör sitt bästa men knappast någon som gör 25 mål. Samt en åldrande Otto som visserligen gjort en bra säsong. Hade Nilson spelat med Rosén och Gynge hos horungarna hade han gjort 50 poäng.
Han har gjort 30 poäng i år. Ska vi se till poäng sett till lön så är knappast Nilson den första som ska lämna.
Nilson har också fått spela med Jimmie som gör sitt bästa men knappast någon som gör 25 mål. Samt en åldrande Otto som visserligen gjort en bra säsong. Hade Nilson spelat med Rosén och Gynge hos horungarna hade han gjort 50 poäng.
Han har gjort 30 poäng i år. Ska vi se till poäng sett till lön så är knappast Nilson den första som ska lämna.
Expert.
Otroligt fel. Nilson hade inte hunnit med dem. Han är så makalöst seg.SirDIFalot skrev:Okej, det är väl nästan helt irrelevant eftersom Nilson ändå försvinner om vi åker ur. Men jag kan knappast tycka att det är prio ett att vår poängbästa spelare ska lämna. Allvarligt. Hur mycket mindre tror ni spelare som Almtorp, Carlsson och MT tjänar?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Haha, han är minst lika snabb som Rosén. Han är makalöst trög på skridskorna. Riktigt snabb i skallen dock.Mäklaren skrev:Otroligt fel. Nilson hade inte hunnit med dem. Han är så makalöst seg.SirDIFalot skrev:Okej, det är väl nästan helt irrelevant eftersom Nilson ändå försvinner om vi åker ur. Men jag kan knappast tycka att det är prio ett att vår poängbästa spelare ska lämna. Allvarligt. Hur mycket mindre tror ni spelare som Almtorp, Carlsson och MT tjänar?
Expert.
Det är skitsnack att Nilson är riktigt snabb i skallen. Han är en okej lirare, men inte mer. Otroligt mycket sämre än andra lags playmakers. Mackan ska vara en tufft spelande, elak sniper. Lirandet är han inte tillräckligt bra på.SirDIFalot skrev:Haha, han är minst lika snabb som Rosén. Han är makalöst trög på skridskorna. Riktigt snabb i skallen dock.Mäklaren skrev:Otroligt fel. Nilson hade inte hunnit med dem. Han är så makalöst seg.SirDIFalot skrev:Okej, det är väl nästan helt irrelevant eftersom Nilson ändå försvinner om vi åker ur. Men jag kan knappast tycka att det är prio ett att vår poängbästa spelare ska lämna. Allvarligt. Hur mycket mindre tror ni spelare som Almtorp, Carlsson och MT tjänar?
- -daniel-
Nu menade han väl Rosén...Mäklaren skrev:Det är skitsnack att Nilson är riktigt snabb i skallen. Han är en okej lirare, men inte mer. Otroligt mycket sämre än andra lags playmakers. Mackan ska vara en tufft spelande, elak sniper. Lirandet är han inte tillräckligt bra på.SirDIFalot skrev:Haha, han är minst lika snabb som Rosén. Han är makalöst trög på skridskorna. Riktigt snabb i skallen dock.Mäklaren skrev:Otroligt fel. Nilson hade inte hunnit med dem. Han är så makalöst seg.SirDIFalot skrev:Okej, det är väl nästan helt irrelevant eftersom Nilson ändå försvinner om vi åker ur. Men jag kan knappast tycka att det är prio ett att vår poängbästa spelare ska lämna. Allvarligt. Hur mycket mindre tror ni spelare som Almtorp, Carlsson och MT tjänar?
Ah sorry.-daniel- skrev:Nu menade han väl Rosén...Mäklaren skrev:Det är skitsnack att Nilson är riktigt snabb i skallen. Han är en okej lirare, men inte mer. Otroligt mycket sämre än andra lags playmakers. Mackan ska vara en tufft spelande, elak sniper. Lirandet är han inte tillräckligt bra på.SirDIFalot skrev:Haha, han är minst lika snabb som Rosén. Han är makalöst trög på skridskorna. Riktigt snabb i skallen dock.Mäklaren skrev:Otroligt fel. Nilson hade inte hunnit med dem. Han är så makalöst seg.SirDIFalot skrev:Okej, det är väl nästan helt irrelevant eftersom Nilson ändå försvinner om vi åker ur. Men jag kan knappast tycka att det är prio ett att vår poängbästa spelare ska lämna. Allvarligt. Hur mycket mindre tror ni spelare som Almtorp, Carlsson och MT tjänar?
- SirDIFalot
Jag kan omöjligt se Nilson som en sniper. Med tanke på hur mycket skott han tar och hur få som går in eller ens går på mål. För mig är en en playmaker. Helst en sådan man vill ha i en andrakedja och i PP2.
Vi skulle behöva byta ut Carlsson-Almtorp-Tjärnqvist mot en förstakedja helt enkelt.
Jag är ledsen men Nilson är knappast den som ska ha mest skit i det här laget.
Vi skulle behöva byta ut Carlsson-Almtorp-Tjärnqvist mot en förstakedja helt enkelt.
Jag är ledsen men Nilson är knappast den som ska ha mest skit i det här laget.
Expert.
- -daniel-
Fast Mackan är ändå den som skjuter mest i laget (naturligtvis mycket pga den speltid han får). 100 skott, 10 mål. Exakt 10% effektivitet.
Men sniper vet jag inte heller om jag kallar honom...
Jag menar att sniper är vad han SKA vara. Vad som är mest lämpligt för hans egenskaper.-daniel- skrev:Fast Mackan är ändå den som skjuter mest i laget (naturligtvis mycket pga den speltid han får). 100 skott, 10 mål. Exakt 10% effektivitet.