Jonas Liwing
-
-
-
Personligen tror jag inte heller mycket på Liwing. Betvivlar att en spelare kan genomgå en total metamorfos över en säsong. Han var förra säsong en säkerhetsrisk då han var allt annat än säker med pucken och fumlade enormt mycket när han väl hade den i sin ägo. Tror inte heller att Liwing är mer än 7-8 back, men han är enda högerskytt från backplats vilket gör att han kanske får spela en hel del i PP. Om det blir på dessa sett är nog risken överhängande at vi blir det laget som läcker in mest mål i PP...
Hmm jag är lite oförstående till kritiken mot Liwing som skrivs överallt. Många vill slänga ut honom ur laget, men ändå läser jag ofta i tidningarna att han inte är dålig och det har även hänt flera gånger att man lyft fram honom som en av de som räddat ett segerresultat.
Vad beror det på att fans och experter ser honom så olika?
Vad beror det på att fans och experter ser honom så olika?
-
-
- Remy Lebeau
Challe lyfte fram Liwing som en av de mest betydande för upphämtningen mot Brynäs förut. Dessutom är det precis som isolerad sa, att han ofta får ganska bra betyg av media, så helt kass kan han väl inte vara? De gånger jag sett Liwing har han inte gjort bort sig, då finns det sämre spelare än Liwing, men en del verkar ha hakat upp sig på honom. Likadant mot Mattsson förra året, Lamberg var ju lika dålig, om inte sämre.
-
Måste faktiskt ta Liwing i försvar. Tyckte att han t.o.m var riktigt bra tillsammans med Thomas Johansson i början. Hamnade dock i en svacka framförallt i PP där han plötsligt slutade skjuta. Ge honom tid och ge honom Thomas Johansson tillbaka.
Jag tror faktiskt att det kan bli hockeyspelare även av Fredrik Ericsson, han måste matchas in med en trygg backpartner och inte som i dag får för mycket ansvar och för mycket speltid.
Jag tror faktiskt att det kan bli hockeyspelare även av Fredrik Ericsson, han måste matchas in med en trygg backpartner och inte som i dag får för mycket ansvar och för mycket speltid.