Alltså jag håller inte med. DIF har vart på tok för snällt under hela säsongen. Vi vänder andra kinden till. Vi kastar ängsliga blickar mot domarna istället för att tackla tillbaks nästa byte.-daniel- skrev:Att laget saknar många element håller vi nog alla med om, men den solklart största boven i dramat nu är den mentala biten. Alla är så jävla livrädda för den där Kvalserien att de knappt vågar hålla i pucken. Så fort vi tappar momentum i matcherna blir det hönsgård modell värre. Det var så plågsamt uppenbart igår att vi skulle åka på däng när Aik gör 1-1.
Jag tror spelarna i nuläget kan behöva psykologisk hjälp. Sen vet jag inte om det hjälper ett dyft dock.
Det här kostar oss nu! Nu vet alla lag vilka kärringar de möter på hovet och detta utnyttjas till fullo.
Alla missade puckar, alla slarviga passningar, you name it -- jag tror INTE att det är KS som spökar utan det faktum att motståndarna helt enkelt vet att de kan göra precis vad fan de vill, så fort det fysiska spelet trappas upp så viker vi ner oss.
Jag förväntar mig inte att du ska hålla med mig för fem öre men detta är MIN övertygelse.