Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rogga
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Rogga »

Bjurre skrev:
Rogga skrev:Den situation som uppstått är helt och hållet styrelsens fel, och dom borde fan ta sitt jävla ansvar och avgå efter säsongen... Att skylla på ekonomin är strunt, aih har troligen mindre pengar än vad vi har, skillnaden är att dom har Anders Gozzi och Roger Melin och det gör att dom får ut mer av laget med mindre pengar! Det är fan skrämmande att det går att få ut så lite av ett lag!
Håller med Aik vet vad dom gör. Vet att man måste ersätta bra spelare med andra bra spelare. Som i DIFs fall ersätts med Carlsson och killarna.
Visst är det så, må vara att dom inte kan stava eller vara i möblerade rum, men dom har förstått det där med värvningar, i det (och det tar emot att yttra det) är dom överlägsna!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Men för i helvete... Man har alltså budgeterat för slutspel!??!

Det är alltså därför som vi inte tog in några värvningar. Inte ens ledningen tror att vi kommer klara oss till slutspelet oavsett nytillskott.
i
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Hela DIF Fotboll: spelare, ledare, styrelse, fans sitter ned tillsammans och spånar fram idéer för att än mer öka publiktrycket. Vad gör DIF Hockey? Spelarna går på krogen, styrelsen hånar och häcklar supportrarna, sportansvariga vägrar förstärka och hemsidan är sämre än någonsin.

Fan vad jag längtar till premiären.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Re: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Hela DIF Fotboll: spelare, ledare, styrelse, fans sitter ned tillsammans och spånar fram idéer för att än mer öka publiktrycket. Vad gör DIF Hockey? Spelarna går på krogen, styrelsen hånar och häcklar supportrarna, sportansvariga vägrar förstärka och hemsidan är sämre än någonsin.

Fan vad jag längtar till premiären.
Nån vill väl styra om för att NHLisera ES. Det betyder: noll inflytande för utomstående och stela, opersonliga reportage och statisk skittråkig hemsida etc. I NHL kan ingen höra dig skrika.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hört det ryktas från flera håll att vi har ekonomiska problem (dvs likviditetsproblem) och haft problem med löneutbetalningar (mer troligt pensionsavsättningar). Dock så är jag faktiskt skeptisk till det sett till publiktillströmningen vi haft...

Men om det stämmer så är det inte konstigt att inte legoknektarna presterar.

Att man går ut och säger att ekonomin är under kontroll betyder naturligtvis inte ett skvatt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:Hört det ryktas från flera håll att vi har ekonomiska problem (dvs likviditetsproblem) och haft problem med löneutbetalningar (mer troligt pensionsavsättningar). Dock så är jag faktiskt skeptisk till det sett till publiktillströmningen vi haft...

Att man går ut och säger att ekonomin är under kontroll betyder naturligtvis inte ett skvatt.
Det finns verkligen ingen botten på den här sagan. Inte nog med att vi är på väg ner i allsvenskan, nu är vi på väg mot konkurs också? Draa balla i gruuuset (uttalas med fördel på gotländska)...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:
-daniel- skrev:Hört det ryktas från flera håll att vi har ekonomiska problem (dvs likviditetsproblem) och haft problem med löneutbetalningar (mer troligt pensionsavsättningar). Dock så är jag faktiskt skeptisk till det sett till publiktillströmningen vi haft...

Det finns verkligen ingen botten på den här sagan. Inte nog med att vi är på väg ner i allsvenskan, nu är vi på väg mot konkurs också? Draa balla i gruuuset (uttalas med fördel på gotländska)...
Som sagt, rykten. Det ryktas alltid oerhört mycket om lag i förfall. Men det skulle inte förvåna mig om jag säger så.

Styrelsen har väl budgeterat för ett långt och härligt slutspel och betalat ut skyhöga styrelsearvoden till sig själva som en liten trevlig julklapp. Eller något.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Det är svårt att tänka sig att ekonomin skulle vara dålig utan någon form av ekonomisk brottslighet i botten med tanke på hur mycket folk det är på matcherna. Skulle det vara så att hockeysektionen går i konkurs så hellre det än att se ärans och hjältars klubb förnedras gång efter annan.:!:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Rogga skrev:Det är svårt att tänka sig att ekonomin skulle vara dålig utan någon form av ekonomisk brottslighet i botten med tanke på hur mycket folk det är på matcherna. Skulle det vara så att hockeysektionen går i konkurs så hellre det än att se ärans och hjältars klubb förnedras gång efter annan.:!:
Det har hänt förut. Nån jävla dåre snodde våra pengar. Revisorn eller liknande. Är det så nu så kräks jag. Att styrelsen cashar in när det inte görs ett bra jobb med laget är ett hån om det stämmer. Jag vill inte betala in medlemsavgiften om mina små kronor hamnar i fet ficka.. :/
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Magnutz skrev:
Rogga skrev:Det är svårt att tänka sig att ekonomin skulle vara dålig utan någon form av ekonomisk brottslighet i botten med tanke på hur mycket folk det är på matcherna. Skulle det vara så att hockeysektionen går i konkurs så hellre det än att se ärans och hjältars klubb förnedras gång efter annan.:!:
Det har hänt förut. Nån jävla dåre snodde våra pengar. Revisorn eller liknande. Är det så nu så kräks jag. Att styrelsen cashar in när det inte görs ett bra jobb med laget är ett hån om det stämmer. Jag vill inte betala in medlemsavgiften om mina små kronor hamnar i fet ficka.. :/
Nej det var sportchefen.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Magnutz skrev:
Jo, det kommer jag ihåg att det räknades upp som en av anledningarna till att DIF hade dålig ekonomi, vad jag kan komma ihåg så blev han dömd att betala tillbaka det han förskingrat... Men jag håller med dig, det är förjävligt om det är så, om något ska dom fan ha sparken för att det inte händer något! Hur som helst så är risken överhängande att det går åt arslet, men ledningen lär nog sitta kvar...:evil:
Rogga

Inlägg av Rogga »

Bjurre skrev:Nej det var sportchefen.
Och efter det så fick vi Järlefelt, jisses!:shock: Vågar man hoppas att det ska bli bättre när han försvinner?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Luskat runt lite och jag vet faktiskt inte, tror inte de där ryktena stämmer. Jag HOPPAS verkligen att så är fallet åtminstone.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Enligt Jan Ednerz info så är budgeten för tre slutspelsmatcher. Det kommer inte hända så där faller ca 3 millar bort tillsammans med eventuella bonus-sponsor-kontrakt som skulle slå in i händelse av slutspel. Vidare så dök väl firma indrivare Polisen AB upp under säsongen lite som en sån där efterlängtad bonus och vi vet ju alla nu att en hästjävel går lös på lika mycket som en Maybach så det har ju inte direkt hjälpt räkenskaperna.

Jag litar på Janne och tror att vi ligger ok till. Slutspelsmissen kommer kosta om nu inte en kvalspelsserie ger klirr i kassan, men det är ju nästan makabert att hoppas på.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Vad är skillnaden rent ekonomiskt på 3 slutspelsmatcher och 3 kvalseriematcher? Förutsatt att det är lika mycket folk på båda? Globen kontra Hovet?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Skriv svar