Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
Tony Zabel skrev: Måste tyvärr stänga ner min fb
Då jag får alltför otrevliga meddelande på min brevlåda
Tråkigt

Like · · Share · 6 minutes ago via mobile ·
Jävla dårar. Vem är å urbota sinnesslö att han/hon skickar skit till Zabel för att laget är ett gäng hästskitar?

Sorgligt.
Verkligen korkat. Däremot inget märkligt att det händer, idioter finns det gott om.

Men farbror Boork får nog rätt. Han undrade om Zabel verkligen förstod vad han tackade ja till.
Naturligtvis ärofyllt att få chansen att träna DIF. Men i detta läge som klubben befinner sig i råder helt andra omständigheter än att bara träna ett lag.

Jag tror inte vi sett den sista förändringen på tränarsidan för denna säsong.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Säsongen 2011/2012

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
Tråkigt

Jävla dårar. Vem är å urbota sinnesslö att han/hon skickar skit till Zabel för att laget är ett gäng hästskitar?

Sorgligt.
Verkligen korkat. Däremot inget märkligt att det händer, idioter finns det gott om.

Men farbror Boork får nog rätt. Han undrade om Zabel verkligen förstod vad han tackade ja till.
Naturligtvis ärofyllt att få chansen att träna DIF. Men i detta läge som klubben befinner sig i råder helt andra omständigheter än att bara träna ett lag.

Säcken?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
Tråkigt

Sorgligt.

Säcken?
Tja, inte så höga odds på det.

Kan inte tänka mig att Zabel får fortsätta leda laget i en eventuell kvalserie. Alldeles för orutinerad.
Zabels enda chans är att börja vinna och undvika kvalserien.

Hamnar vi där krävs ett mer rutinerat ledarskap.

Tyvärr sjunker Zabels poängsnitt för varje match som går. Nu 0,5 p/match.
Måste vara ett av de sämsta snitten någonsin (Väsby undantaget).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
minalman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
Tråkigt

Sorgligt.

Säcken?
Tja, inte så höga odds på det.

Kan inte tänka mig att Zabel får fortsätta leda laget i en eventuell kvalserie. Alldeles för orutinerad.
Zabels enda chans är att börja vinna och undvika kvalserien.

Hamnar vi där krävs ett mer rutinerat ledarskap.

Tyvärr sjunker Zabels poängsnitt för varje match som går. Nu 0,5 p/match.
Måste vara ett av de sämsta snitten någonsin (Väsby undantaget).
Ska det ske så gör det fort som möjligt. Ge Zabel en till två matcher till. Alternativt, släng ut Montén och Falken och in med Säcken i båset tillsammans med Zabel. Jag vet inte, allt känns jävligt piss just nu och kan inte tänka klart.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är det egentligen inte helt sinnessjukt att vi med det praktusla spelet genom hela jävla säsongen, med 48 omgångar in på serien fortfarande faktiskt har en god teoretisk möjlighet att undvika kvalserien?

Ofattbart att något lag kan ha presterat i praktiken lika dåligt som vi har gjort. :shock:
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Tror inte någon tränare, oavsett rutin och erfarenhet, hade kunnat vända på denna stek, inte så sent in i säsongen som vi bytte. Hade bytet kommit tidigare så tror jag faktiskt att Zabel haft en ärlig chans att kunna påverka något.

Nu kommer han endast vara en syndabock för Jävelstad och hans pack, något de kan peka på och skylla på och säga. "Well, vi bytte minsann tränare, så det är inte vårt fel att han misslyckades"
Alltid Oavsett.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Jag tycker egentligen inte att ledare och spelare är det stora problemet från början i Djurgården Hockey. Spontant känner jag att allt ska vara så jävla mycket " Djurgårn ".

*Spelarna ska helst komma från Stockholm och vara Djurgårdare sen barnsben.

*Ledare ska vara Djurgårdare, helst gamla spelare med förflutet i spelartruppen.

*Ledare ska inte sparkas mitt under säsong , för så gör inte Djurgårn.

*Man bänkar inte spelare som Tjärnqvist för han har ju trots allt varit bra förr.

Allt är så förbannat konservativt och den här styrelsen uppför sig som en kurd som försöker behålla hedern i familjen, till vilket pris som helst.
Släng skygglapparna och se utanför ramarna nån jävla gång. Betala 400 000 till någon vidrig slovak eller vad fan som helst. Gör något nytt och försök lite mera.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Harold Camping skrev:Jag tycker egentligen inte att ledare och spelare är det stora problemet från början i Djurgården Hockey. Spontant känner jag att allt ska vara så jävla mycket " Djurgårn ".

*Spelarna ska helst komma från Stockholm och vara Djurgårdare sen barnsben.

*Ledare ska vara Djurgårdare, helst gamla spelare med förflutet i spelartruppen.

*Ledare ska inte sparkas mitt under säsong , för så gör inte Djurgårn.

*Man bänkar inte spelare som Tjärnqvist för han har ju trots allt varit bra förr.

Allt är så förbannat konservativt och den här styrelsen uppför sig som en kurd som försöker behålla hedern i familjen, till vilket pris som helst.
Släng skygglapparna och se utanför ramarna nån jävla gång. Betala 400 000 till någon vidrig slovak eller vad fan som helst. Gör något nytt och försök lite mera.
Du hörde väl vad Linkan sa, det är för lite Djurgårdshjärta i dagens DIF.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Caveman skrev:Du hörde väl vad Linkan sa, det är för lite Djurgårdshjärta i dagens DIF.
Så om man få välja mellan Brodin och Johan Franzén ska man ta Brodin för han har DIF hjärta då?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Bjurre skrev:
Caveman skrev:Du hörde väl vad Linkan sa, det är för lite Djurgårdshjärta i dagens DIF.
Så om man få välja mellan Brodin och Johan Franzén ska man ta Brodin för han har DIF hjärta då?
Det får du fråga Linkan om.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Caveman skrev:
Bjurre skrev:
Det får du fråga Linkan om.
Tror nog Linkan skulle ta Franzén.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Berglund

Inlägg av Berglund »

På dom sista 10 matcherna har DIF bara tagit 6 poäng , vi har gjort 15 mål och släppt in 27
blir ett snitt på 1,5 gjorda mål och snitt på 2,7 insläppta mål per match.
kan bara sluta med kvalserie och spel i allsvenskan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Klart vi har hjärta i laget. Det som saknas är kompetens och kvalité.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:Klart vi har hjärta i laget. Det som saknas är kompetens och kvalité.
Det saknas även vilja.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:Klart vi har hjärta i laget. Det som saknas är kompetens och kvalité.
Det saknas även vilja.
Supporterklyscha.
Expert.
Skriv svar