Djurgårdens IF - Luleå HF, 20/11 2006
- Lee Harvey Oswald
Underläge som vanligt, man börjar bli van. Dock stabilare än i de senaste matcherna. Larsson stabil.
Är personligen beredd att acceptera oavgjorda eller t.o.m. förluster MED VILLKORET att man spelmässigt tar steg framåt - det är klart, sådant går ju bara att bedöma i efterhnad. Personligen har jag inte alltför höga förhoppningar i kväll - visst kan det bli poäng, men viktigare är att man hittar tillbaka till ett stabilt spel, även i PP, inför matcherna mot Mif och Modo.
Är personligen beredd att acceptera oavgjorda eller t.o.m. förluster MED VILLKORET att man spelmässigt tar steg framåt - det är klart, sådant går ju bara att bedöma i efterhnad. Personligen har jag inte alltför höga förhoppningar i kväll - visst kan det bli poäng, men viktigare är att man hittar tillbaka till ett stabilt spel, även i PP, inför matcherna mot Mif och Modo.
# PP är så FÖRBANNAT bedrövligt. 1 jävla skott under 4 minuters PP varav nästan en i 5-3 där man inte lyckades skjuta ett enda.
# När man redan innan Thomas Johanssons skada har elitseriens 11:e sämsta/bästabackbesättning vore det kanske praktiskt att värva en interimslösning.
# Hett tips för att lösa problematiken med att VINNA matcher: GÖR FÖRSTA JÄVLA MÅLET! Eller se åtminstonde till att INTE SLÄPPA IN FÖRSTA JÄVLA MÅLET!
# Slutresultatet blir ändå 3-3 ytterligare en poäng till stacken...
# När man redan innan Thomas Johanssons skada har elitseriens 11:e sämsta/bästabackbesättning vore det kanske praktiskt att värva en interimslösning.
# Hett tips för att lösa problematiken med att VINNA matcher: GÖR FÖRSTA JÄVLA MÅLET! Eller se åtminstonde till att INTE SLÄPPA IN FÖRSTA JÄVLA MÅLET!
# Slutresultatet blir ändå 3-3 ytterligare en poäng till stacken...
VEM kommer att gå på hockey när DIF för vad är det 8:e matchen i rad släpper in de två första puckarna och nu har spelat 6 utan att vinna. VEM pröjsar 300 spänn för att se eländet?
INGEN
Någonting måste hända i laget. Jag säger inte sparka Säcken. Jag säger inte fota Bremberg. JAg säger inte att jag vet vad man ska göra men man måste göra NÅGOT. Det har varit total handlingsföramning i klubben sen lockouten. Man har t.om. varit stolt över det. - Vi göra inga hast beslut. Nähä - grattis och nu ligger vi 6 poäng från slutspelsplats också. Att vi har inte hastat fram några beslut ÄR EN JÄVLIGT KLEN TRÖST.
Våra juniorer kommer säkert bli fantastiska hockeyspelare en vackerdag. Och då spelar vi med största sannolikhet i allsvenskan.
VISA LITE JÄVLA HANDLINGSKRAFT
INGEN
Någonting måste hända i laget. Jag säger inte sparka Säcken. Jag säger inte fota Bremberg. JAg säger inte att jag vet vad man ska göra men man måste göra NÅGOT. Det har varit total handlingsföramning i klubben sen lockouten. Man har t.om. varit stolt över det. - Vi göra inga hast beslut. Nähä - grattis och nu ligger vi 6 poäng från slutspelsplats också. Att vi har inte hastat fram några beslut ÄR EN JÄVLIGT KLEN TRÖST.
Våra juniorer kommer säkert bli fantastiska hockeyspelare en vackerdag. Och då spelar vi med största sannolikhet i allsvenskan.
VISA LITE JÄVLA HANDLINGSKRAFT
- Lee Harvey Oswald
Japp, det kan det ju. Vidhåller dock att Dif fan skall klara av att undvika kvalserien (prioritet 1) av egen kraft - skall man föreställa sig Det Otänkbara så finns det fan ingenting att skylla på, ingenting. Malmö - nu tycker jag ju inte direkt bäst om dem, men det är faktiskt en helt uppriktig åsikt - kan jag inte förvänta mig annat än att de skall hamna i kvalserien, osagt om de klarar sig kvar. Men vem mer? Kan bli tajt, väldigt tajt. Tror som sagt plats 7 t.o.m. 11 står mellan fr.a. SAIK, Mora och DIF. VF förväntar man sig ju skall röra på sig, tyvärr, LHF känns aningen mer stabila än de ovan uppräknade...SAIK och Mora är ju lag som "borde" dala, men det är ju bara att lyfta på hatten för dem så långt. Nej, en plats bland de 10 skall Dif klara av själva - i annat fall har man varit på tok förlångt under sin kapacitet och borde långt innan säsongsslut ha fått ny tränare - placeringar högre upp kommer fördelas med små marginaler.
55 omgångar skall spelas, hoppas också att ledningen reagerar om inget händer, och det innan det är för sent.
55 omgångar skall spelas, hoppas också att ledningen reagerar om inget händer, och det innan det är för sent.