Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Härliga slagsmål på och bredvid en uterink nära dig!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
PNY

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av PNY »

Såg faktiskt hur ordningsvakterna slängde ut en från gnagets nedre klacksektion igår under andra perioden. Vad han hade gjort vet jag inte men såg lite komiskt ut när det bara var typ 15 personer på sektionen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

JohanPez skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Hur lyckad/misslyckad anses bojkotten av er som är insatta?
Den måste väl anses som väldigt lyckad. Mycket medial uppmärksamhet före, under och efter och det var ju ytterst få som _satt_ i klacken.
Ja, allt du säger stämmer ju. Den fick mycket uppmärksamhet och läktarmatchen blev obv. väldigt avslagen osv. Men styrelsen stod i klacken (?), polisen är nöjd, ingen saknade en massa bråk och knallskott, inga spelavbrott osv.

Vad händer nu då liksom? Jag undrar vad bojkotten egentligen fick för positiv effekt för publiken och klacken m.fl. Observera att jag kritiserar inte nu, jag bryr mig bara för lite och är för dåligt insatt men vill liksom höra vad ni som krigat för det här känner. Det har varit ett jävla liv upp till den här bojkotten men är helt knäpptyst nu efteråt. Lite uppföljning vore på sin plats. Peace!
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

SkönaDjurgårn skrev:
JohanPez skrev:
Den måste väl anses som väldigt lyckad. Mycket medial uppmärksamhet före, under och efter och det var ju ytterst få som _satt_ i klacken.
Ja, allt du säger stämmer ju. Den fick mycket uppmärksamhet och läktarmatchen blev obv. väldigt avslagen osv. Men styrelsen stod i klacken (?), polisen är nöjd, ingen saknade en massa bråk och knallskott, inga spelavbrott osv.

Vad händer nu då liksom? Jag undrar vad bojkotten egentligen fick för positiv effekt för publiken och klacken m.fl. Observera att jag kritiserar inte nu, jag bryr mig bara för lite och är för dåligt insatt men vill liksom höra vad ni som krigat för det här känner. Det har varit ett jävla liv upp till den här bojkotten men är helt knäpptyst nu efteråt. Lite uppföljning vore på sin plats. Peace!
Jag kan bara tala för mig själv (är för övrigt ingen som "krigar" för det här, sitter på AS så för mig var det inte svårt att hålla mig från klacken men nog fan tar jag hellre _lite_ stök och förseningar för att slippa vara med om den öronbedövande tystnaden som infann sig i går.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:
JohanPez skrev:

Tror bojkotten som sådan var väldigt lyckad. Man fick precis den mediala uppmärksamhet man ville ha. Alla märker att det verkligen är riktigt skittrist att gå på hockey utan en aktiv läktarkultur... Polisen i sin tur kan ju inte fakturera klubbarna i närheten av lika mycket stålar om de inte behövs. Således borde alla parter ta sig i kragen och inse att det gäller att förändra attityden inför kommande säsong (om det här ens blir ett "problem" eftersom det kan bli derbyfritt igen...).

Självrannsakan hos polismyndigheten hoppas jag främst på. En större förståelse för supporterorganisationerna i andra hand.

Men vi får se vad som händer.
Staten

Inlägg av Staten »

Derbyt utan klackar gick från att bli Sveriges i särklass hetaste hockeydrabbning till en "fest" som lät som och såg ut som en träningsmatch.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Johan och Daniel>> Ja det var en hemsk stämning igår. Ödesmättat! Hoppas ni har rätt i att bojkotten gjorde susen. Man vill ju att ett derby ska vara en fest för alla inblandade. Allt annat är ledsamt, men ja...vi får se vad som händer.

Stod det inte nånstans att polisen kunde tänka sig att skicka färre mannar till matcherna om det var så lugnt som igår? Missade de att det saknades några tusen klackmänniskor? Haha..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SkönaDjurgårn skrev: Stod det inte nånstans att polisen kunde tänka sig att skicka färre mannar till matcherna om det var så lugnt som igår? Missade de att det saknades några tusen klackmänniskor? Haha..
När jag läste polisens uttalande såg jag det som ett rent och skärt hån. De vill inte ha klackmänniskor där helt enkelt, och istället för att tackla kritiken konstruktivt så är de kaxiga.

Tragiskt.
Säg den glädje som varar
Gäsper

Inlägg av Gäsper »

SkönaDjurgårn skrev:
JohanPez skrev:

Ingen saknade säkert knallskott eller bråk men jag lova dig att väldigt många (inkl spelarna) saknade stämningen.
- On and on and on it goes, and with every passing day true color shows -
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Bengalen på isen första matchen 2010 var ingenting mot derbyna på 80-talet.

Från Polisens håll det är visst OK att kasta gatstenar på Ordningsmakten vid s.k. Civil Olydnad, vid Reclaim the streets och andra "Gatufestivaler", men vid Idrottsevenemang då ska det vevas och hållas Ordning.

Knasigt!
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson

Inlägg av Tobyaxelsson »

Var på matchen igår (inte i klacken) tycker väl som alla andra som var på matchen att det var dålig stämning på matchen vilket betyder att bojkotten var effektiv när det kommer till att visa DIF hur det kan komma att bli om attityden mot Klacken inte förändras ( Jag hoppas verkligen inte att det blir som under början på 2000-talet då stämningen var riktigt usel, ungefär som den är i Luleå nu)- Detta var mitt första derby så jag vill inte uttala mig alltför mycket om vilka som har fel eller rätt, men jag hoppas att båda sidor (polisen och klacken) tittar på sig själva och ser vad dom har gjort dåligt och sen förbättrar det. Jag tycker att bojkotten funkade bra eftersom att klacken var i stort sett tom och det lämnade ett starkt meddelande, men det jag oror mig för att det inte har blivit mycket skriverier om det ( iallafall inte i dom större nyhetstidningarna). Men jag hoppas att det skapade en diskussion inom DIFs styrelse och inom polisen att nåt måste ändras, för ett derby skall vara en publikfest med mycket sång och bra spel på isen!

Hoppas att jag inte stavade fel alltför mycket fel då detta var skrivet under fyllan.
För det är Djurgården som får mig att le!
Användarvisningsbild
JohanPez

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

För att göra en liten spin-off på det där SJ-skämtet...

Klackfolk blir utslängda från sittplats för att de inte kan visa upp matchbiljett, komiskt med tanke på hur många som haft biljetter när DIF inte kunnat uppvisa en match.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Jag förstår inte. Varför blir det ALLTID bråk när det är idrott i Stockholm? Det händer ju aldrig ute i landet i t.ex. en match mellan Linköping och Växjö.
http://www.corren.se/sport/lhc-supporta ... 38496.aspx

OBS. Ironiskt inlägg
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

I kväll, tycker jag faktiskt, det är läge för "Du gamla du fria" från klacken och resten av Kungliga huvudstadens publik.
(Apropå prinsessfödseln, om någon insnöad inte lyssnat på nyheterna)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:I kväll, tycker jag faktiskt, det är läge för "Du gamla du fria" från klacken och resten av Kungliga huvudstadens publik.
(Apropå prinsessfödseln, om någon insnöad inte lyssnat på nyheterna)
Du menar gnagarungen? Njae...

:wink:
Skriv svar