Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Att folk klagar på nya tränarna är ju bara konstigt, visst man får tycka olika men de fick ett fusk-bygge och en båt som var halvvägs ner i sjön av Järlan. Jag tror tamefan ingen kan göra något med denna upplaga av Djurgården Hockey.
Det ända vi kan hoppas är att vi på något jävla magiskt hokus pokus får in lite poäng och undviker KS, för åker vi dit får vi det rejält jobbigt. Hungriga AS lag som bara drömmer om att skicka ner DIF till Allsvenskan och vidare.
Sorry för taskig stavning etc, nyvaken och småsjuk ^^
Det ända vi kan hoppas är att vi på något jävla magiskt hokus pokus får in lite poäng och undviker KS, för åker vi dit får vi det rejält jobbigt. Hungriga AS lag som bara drömmer om att skicka ner DIF till Allsvenskan och vidare.
Sorry för taskig stavning etc, nyvaken och småsjuk ^^
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är ju fans som röstar, DIF är en av de lag som drar mest publik både hemma och borta, tar mycket media utrymme och en anrik förening, många vill inte se DIF i allsvenskan. Ajk konkar väl utan derby intäkterna?Lee Harvey Oswald skrev:Staten skrev:Aldrig i livet att Luleå eller något annat lag heller för den delen skulle lägga sig mot djurgårn. Tror man skulle njuta mycket av att se djurgårn i kvalserien. Luleå vill väl i sin tur hamna så högt upp i serien som det bara går.
Såg i nån undersökning (på ab..?) att säkert 75% gärna såg att bara ett Stockholmslag spelade i ES nästa säsong (Aik).
Så vänta er inget medlidande eller sympati från övriga lag.
Skit ska skit ha, & det fick vi med råge
Tabellen otroligt rättvis, DIF & TIK är överlägset sämst...
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Klart som fan att samtliga spelare gör allt för att skjuta ner ett "storlag" i Kvalserien. Allt annat är en förbannad lögn.BaronVonDif skrev:Det är ju fans som röstar, DIF är en av de lag som drar mest publik både hemma och borta, tar mycket media utrymme och en anrik förening, många vill inte se DIF i allsvenskan. Ajk konkar väl utan derby intäkterna?Lee Harvey Oswald skrev:Staten skrev:Aldrig i livet att Luleå eller något annat lag heller för den delen skulle lägga sig mot djurgårn. Tror man skulle njuta mycket av att se djurgårn i kvalserien. Luleå vill väl i sin tur hamna så högt upp i serien som det bara går.
Såg i nån undersökning (på ab..?) att säkert 75% gärna såg att bara ett Stockholmslag spelade i ES nästa säsong (Aik).
Så vänta er inget medlidande eller sympati från övriga lag.
Skit ska skit ha, & det fick vi med råge
Tabellen otroligt rättvis, DIF & TIK är överlägset sämst...
Jag tror helt ärligt att det finns viss risk att Solna ger bort matchen på lördag mot LHC... knappast fullt medvetet men någonstans tror jag den där extra gnistan kommer saknas som krävs för att vinna hockeymatcher. Vinner LHC (räknar verkligen med 0 pinnar i vår match) så är kvalserieplatsen mer eller mindre spikad.
Ingen chans att AIK ger bort matchen. De behöver djurgårn i Elitserien, hur ska de klara sig rent ekonomiskt utan derbyn?
- -daniel-
Tror inte spelarna har en tanke på den ekonomiska biten. Däremot så vill de så klart säkra sin slutspelsplats (och känner väl flåset av VLH bakom där) men inser nog också att de har en hel del matcher på sig att spela in tillräckligt med poäng... Säger inte att de ställer ut grillorna, utan att det kanske saknas några procent i inställningen; då förlorar man mot ett desperat LHC.Staten skrev:Ingen chans att AIK ger bort matchen. De behöver djurgårn i Elitserien, hur ska de klara sig rent ekonomiskt utan derbyn?
- BaronVonDif
Absolut, bra pengar sen kan dom utklassa oss med valfri reserv keeper,Staten skrev:Ingen chans att AIK ger bort matchen. De behöver djurgårn i Elitserien, hur ska de klara sig rent ekonomiskt utan derbyn?
klart dom vill ha oss kvar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
- minalman
Säsongen 2011/2012
Ajk - Leksand fyller Globen lätt. Tänk att nästa år sitter kanske äcklesands inflyttade supportrar där på läktaren igen.BaronVonDif skrev:Absolut, bra pengar sen kan dom utklassa oss med valfri reserv keeper,Staten skrev:Ingen chans att AIK ger bort matchen. De behöver djurgårn i Elitserien, hur ska de klara sig rent ekonomiskt utan derbyn?
klart dom vill ha oss kvar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Enligt en undersökning från AB så ville norrlänningarna se ett stockholmslag i slutspel, nu antar jag att de menar DIF då det är ett stort problem att skjuta hål på Fasth för dom.-daniel- skrev:Ja det är ju jättesannolikt. Oerhört troligt att de "vill se DIF" i ett slutspel också....Mash skrev:Luleå vill se oss i slutspel, kan man hoppas på en läggmatch a lá Saik?![]()
Det är nog betydligt mer tillfredställande att cementera oss i kvalserien än något annat. Men du kanske inte var allvarlig?
Eller så njuter resterande lag av att se oss i botten och på väg mot Allsvenskan, who knows...
EDIT: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4377021.ab
JAN SANDSTRÖM,back, Luleå skrev:Vi har haft en del roliga matcher mot Djurgården, sedan om jag hoppas att de ska gå till slutspel är en annan sak… Nej, men hockeyn skulle nog må bra om något av Stockholmslagen gick dit.
NICLAS WALLIN, back, Luleå skrev:Jag hoppas på Djurgården som vi har haft några tuffa matcher mot, men det är ingen lätt uppgift de har. Jag tycker det är tragiskt att det har gått som det har gjort för dem.
Samtliga röstade för Djurgården. Jag hoppas på läggmatch!SEBASTIAN ENTERFELDT, forward, Luleå skrev:Djurgården. Det är en speciell laddning i matcherna mot dem med många närkamper och full fart på isen. De två övriga tror jag blir Färjestad och AIK.
- -daniel-
Men herregud, det kan ju inte vara någon som på allvar tror att spelarna i andra lag skulle tänka sig att själva tappa poäng för att se ett STHLMs lag i slutspelet? Aldrig hört något så naivt.
Att sen svara i en jävla AB-enkät att man hellre vill spela inför fulla läktare med ett jäkla drag (DIF) än exempelvis matcher mot LHC är väl något helt annat.
Att sen svara i en jävla AB-enkät att man hellre vill spela inför fulla läktare med ett jäkla drag (DIF) än exempelvis matcher mot LHC är väl något helt annat.
Tror nog Luleå vill vara före Skellefteå i tabellen så dom kommer aldrig lägga sig.-daniel- skrev:Men herregud, det kan ju inte vara någon som på allvar tror att spelarna i andra lag skulle tänka sig att själva tappa poäng för att se ett STHLMs lag i slutspelet? Aldrig hört något så naivt.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- BaronVonDif
-daniel- skrev:Men herregud, det kan ju inte vara någon som på allvar tror att spelarna i andra lag skulle tänka sig att själva tappa poäng för att se ett STHLMs lag i slutspelet? Aldrig hört något så naivt.
Sant, bittra sanningen är ju att spelar man som sopor hamnar man i kvalserien och vinner man inte den har man inget i ES att göra oavsett om man är från Stockholm eller ej.
Publiksnittet har ökat med 350 personer. Bara massa motgångare?
Jag bor i Norrbotten så blir att se matchen mot luleå=) så om ni ser matchen på tv osv och ser en ensam DJURGÅRDARE som bråkar med säkerhetsvakterna så är det jag.
kommer mest troligt sitta där och vifta med min DIF flagga =)
Motgångare är riktigt dåligt för DIF i längden, då helt fel prestationer premieras. Jag har diskuterat detta med Ohly, men vi är knappast överens då han förespråkar motgångare som går på matcher oavsett hur uselt DIF spelar.pulverapa skrev:Publiksnittet har ökat med 350 personer. Bara massa motgångare?
Medgångare, å andra sidan, är sunt i längden. Ju bättre DIF spelar, desto mer publik kommer vilket resulterar i att föreningen kan betala högre löner. Alla vinner.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- minalman
Säsongen 2011/2012
Hur mycket debiterar Luleåsnuten för att slänga ut dig?vr6power skrev:Jag bor i Norrbotten så blir att se matchen mot luleå=) så om ni ser matchen på tv osv och ser en ensam DJURGÅRDARE som bråkar med säkerhetsvakterna så är det jag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)