Okej, nu blev det tydligare. Släpper det här nu.Rash skrev:Då kanske vi missförstod varann. Men jag fick för mig att du syftade på att ALLA som går på matchen, oavsett sektion, pissar på de som blivit illa behandlade. Om du syftar på de som ställer sig i klacken trots JKs uppmaning så har tar jag delvis tillbaka. Tycker dock fortfarande ditt ordval är olyckligt. Du och många andra med dig piskar upp en stämning som vissa andra som delar din åsikt inte kan hantera utan övergår till att hota folk av en annan åsikt.
Som jag skrev tidigare, jag ställer mig till stor del bakom bojkotten, men det är tillfället jag vänder mig emot. Hade det varit slutspel där vi inte riskerar att åka ner så hade vi kunnat offra en hel slutspelsserie. Men som landet ligger just nu så behöver vi tänka på laget i första hand.
Du verkar inte ha några problem med att kategorisera andra så varför är det ett problem med att andra buntar ihop dig med saker du inte står för? Inte så märkligt.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Jim Morrison skrev:"Därför uppmanar vi till bojkott i kväll"
Öppet brev från Järnkaminerna (och svarta armén).
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4382645.ab
Mycket bra! Ännu ett bevis på vilket bra genomslag denna protest har fått.
11433 - Sektion 210
Stå upp för era Djurgårdsbröder och vår läktarkultur - bojkotta klacken!
Bojkottat klacken har jag gjort länge nu.Apfan skrev:Stå upp för era Djurgårdsbröder och vår läktarkultur - bojkotta klacken!

Så DIF hockey vill ha en fantastisk läktarkultur. Hur vore det då om man gick ut och stöttade sina fans och fördömer uppenbar polisbrutalitet?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
[Mats Larsson]Kall-El skrev:Så DIF hockey vill ha en fantastisk läktarkultur. Hur vore det då om man gick ut och stöttade sina fans och fördömer uppenbar polisbrutalitet?
Det vore väl onödigt.
[/Mats Larsson]
- SirDIFalot
Från ett annat forum
"Roligast ikväll var när en person är på väg in på läktaren och jag ger honom en lapp och frågar vad han tycker om bojkotten. Han säger att den är bra men ändå vill se matchen. Jag svarar att det i så fall är uppskattat om han står långt upp i klacken. Då bryter en medlem i styrelsen in och säger "han får stå var fan han vill". Innan jag hinner svara så svara han som är på väg in på läktaren att "om du säger en sak till så går jag hem direkt". Styrelsemedlemen såg inte helt nöjd ut."
För övrig ren och skär jävla provokation från styrelsemedlemmarna i DIF som ställer sig i klacken själv. Jävla pack!
"Roligast ikväll var när en person är på väg in på läktaren och jag ger honom en lapp och frågar vad han tycker om bojkotten. Han säger att den är bra men ändå vill se matchen. Jag svarar att det i så fall är uppskattat om han står långt upp i klacken. Då bryter en medlem i styrelsen in och säger "han får stå var fan han vill". Innan jag hinner svara så svara han som är på väg in på läktaren att "om du säger en sak till så går jag hem direkt". Styrelsemedlemen såg inte helt nöjd ut."
För övrig ren och skär jävla provokation från styrelsemedlemmarna i DIF som ställer sig i klacken själv. Jävla pack!
Expert.
Klacktråden - Järnkaminerna
Inte en spänn varken från kioskerna eller barerna. Jag har lurat på det där ett tag och frågade i kväll.minalman skrev: har ju TV i barerna och en del av ölintäkterna går till klubben, antar jag.
- minalman
Vad bra att jag spydde upp biran i kväll då.JohanPez skrev:Inte en spänn varken från kioskerna eller barerna. Jag har lurat på det där ett tag och frågade i kväll.minalman skrev: har ju TV i barerna och en del av ölintäkterna går till klubben, antar jag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SkönaDjurgårn
Hur lyckad/misslyckad anses bojkotten av er som är insatta?
Den måste väl anses som väldigt lyckad. Mycket medial uppmärksamhet före, under och efter och det var ju ytterst få som _satt_ i klacken.SkönaDjurgårn skrev:Hur lyckad/misslyckad anses bojkotten av er som är insatta?
- minalman
Några rötägg som börjar bråka på nästa derby och allt är förgäves. Men det blir väl inga derbyn på länge nu.JohanPez skrev:Den måste väl anses som väldigt lyckad. Mycket medial uppmärksamhet före, under och efter och det var ju ytterst få som _satt_ i klacken.SkönaDjurgårn skrev:Hur lyckad/misslyckad anses bojkotten av er som är insatta?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Derby: DIF Hockey vs. Bajen Fans?minalman skrev:Några rötägg som börjar bråka på nästa derby och allt är förgäves. Men det blir väl inga derbyn på länge nu.JohanPez skrev:Den måste väl anses som väldigt lyckad. Mycket medial uppmärksamhet före, under och efter och det var ju ytterst få som _satt_ i klacken.SkönaDjurgårn skrev:Hur lyckad/misslyckad anses bojkotten av er som är insatta?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lee Harvey Oswald
DFG Hockey-Bajen Fans
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Of course. DFG Hockey ska det vara. My bad.Lee Harvey Oswald skrev:DFG Hockey-Bajen Fans
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.