Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5

Inlägg av -daniel- »

Äh att gnälla på en utvisning, Erik var bra i dag i övrigt.

Det känns så hårt, surt och tufft att bara ha 1-0 efter den första perioden.... jag satt i paus och sa, det här kommer bli precis som det första derbyt - fast omvänt. AIK hade 1-0 efter första, men hade bud på 2-3 mål till. Sen släppte de in 3 snabba...facit efter två perioder var identiskt i matcherna. :|
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Spelade Carlsson i 3e perioden?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Gneblon skrev:Spelade Carlsson i 3e perioden?
Nej, tror inte det.

Spelade någon överhuvudtaget i Djurgården i 3:e perioden?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Donkels skrev:Så här är det gott folk. Vi är i kris och det enda vi kan göra det är att försöka sluta leden och gå på resterande matcher och hoppas att laget kan dom poängen som krävs för att vi ska slippa kval. Hamnar vi i kvalserien får vi inte kasta in handuken utan måste även där kavla upp ärmarna. EFTER säsongen kan vi kräva avgångar hit eller dit, sparkade spelare, ändring av spelfilosofi etc. men inte nu!Det hjälper inte laget i det här läget att vända dom ryggen.
Så jävla bra och rätt. Det är kommande matcher man har chansen att visa om man är medgångare eller inte.

För mig finns inte att ge upp. Vi ska kämpa och ge allt.

Men visst måste man få skriva av sig sin frustration i detta läge. Men lagom till nästa match måste vi alla tagga till igen.

Så alla forumvänner, ikväll tar vi fram sågarna och skriver det som faller en in. På Lördag gör vi allt vi kan för att heja fram laget, om det så innebär att skriken ska färdas 100 mil.
Ikväll måste alla få såga och spy galla över laget och föreningen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5/5

Inlägg av minalman »

Mäklaren skrev:
Mårten_ skrev:upp med j20 o j18.
Haha, myten om att DIF har en fantastisk juniorverksamhet rullar alltså fortfarande runt. J18 och J20 är fruktansvärt kassa de också.
Såg på jumbotronen. J20 mot SSK. J18 mot Almtuna. Såg inom mig A-laget mot Huddinge.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

-daniel- skrev:
Gneblon skrev:Spelade Carlsson i 3e perioden?
Nej, tror inte det.

Spelade någon överhuvudtaget i Djurgården i 3:e perioden?
Nä... Men jag tror inte han var på isen :)
Det är väl lite positivt iaf.
Men det är nog det enda jag kan hitta idag. Fyfan sista 30 minutrarna var nog bland dom tyngsta jag varit med om... Man kan inte gå hem men samtidigt vill man inte se skiten. Och sen helt tyst på läktaren också. Nä fyfan vilken pissig dag!
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Men visst var det underbar stämning på Globen?
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Vad talar för att vi INTE spelar i kvalserien om några veckor?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Nummer19 skrev:Vad talar för att vi INTE spelar i kvalserien om några veckor?
Gustaf Wesslau.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Gneblon skrev:Fyfan sista 30 minutrarna var nog bland dom tyngsta jag varit med om... Man kan inte gå hem men samtidigt vill man inte se skiten. Och sen helt tyst på läktaren också. Nä fyfan vilken pissig dag!
Själv drog jag mössan över huvudet, satte mig ner och tynade långsamt bort. En del av mig dog den här kvällen i Globen. Det gick på något vis upp för mig först nu att vi snart kommer spela en helt sinnesrubbat sjuk Kvalserie - där vi bollar med klubbens existens.

Fantastiskt bra jobbat med ett lag som för två ynka jävla säsonger sedan spelade finalspel och fått behålla stora delar av stommen i laget. Sjukt.

Avgår inte styrelsen självmant (och alla runt laget i övrigt) efter den här säsongen tänker jag aldrig någonsin betala en jävla spänn till Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

PNY skrev:Men visst var det underbar stämning på Globen?
Det var en riktig tråkig match idag. 0 derby känsla. Kändes som en begravning när man satte sig på sin plats. Fast på ett sätt var det nog det...

Grattis till polisen dock, det är precis såhär dem vill att det ska vara.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Sr ska ta smällen, inte föstaårsjuniorerna.

Skiter i jobbet imorn, dra åt helvete.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Att jorden hinner gå under innan dess.

Att lagen DIF möter sista 8 spelar utan målvakt (Jodå, då kaaaaanske det går)

Att transferfönstret öppnas över en dag och DIF får välja 15 valfria spelare från NHL utan kostnad.

Att DIF inte behöver spela med någon målbur alls framöver. Dvs vi håller nollan i samtliga matcher. Vips så har vi 8 poäng säkrade.

Finns nog något mer men dessa kom jag på rent spontant
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

jensa85 skrev:
Att jorden hinner gå under innan dess.

Att lagen DIF möter sista 8 spelar utan målvakt (Jodå, då kaaaaanske det går)

Att transferfönstret öppnas över en dag och DIF får välja 15 valfria spelare från NHL utan kostnad.

Att DIF inte behöver spela med någon målbur alls framöver. Dvs vi håller nollan i samtliga matcher. Vips så har vi 8 poäng säkrade.

Finns nog något mer men dessa kom jag på rent spontant
Att DIF får börja alla matcher med en 10-0 ledning.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Donkels

Inlägg av Donkels »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Donkels skrev:Så här är det gott folk. Vi är i kris och det enda vi kan göra det är att försöka sluta leden och gå på resterande matcher och hoppas att laget kan dom poängen som krävs för att vi ska slippa kval. Hamnar vi i kvalserien får vi inte kasta in handuken utan måste även där kavla upp ärmarna. EFTER säsongen kan vi kräva avgångar hit eller dit, sparkade spelare, ändring av spelfilosofi etc. men inte nu!Det hjälper inte laget i det här läget att vända dom ryggen.
Så jävla bra och rätt. Det är kommande matcher man har chansen att visa om man är medgångare eller inte.

För mig finns inte att ge upp. Vi ska kämpa och ge allt.

Men visst måste man få skriva av sig sin frustration i detta läge. Men lagom till nästa match måste vi alla tagga till igen.

Så alla forumvänner, ikväll tar vi fram sågarna och skriver det som faller en in. På Lördag gör vi allt vi kan för att heja fram laget, om det så innebär att skriken ska färdas 100 mil.
Ikväll måste alla få såga och spy galla över laget och föreningen.
Absolut får man spy ur sig galla och såga laget efter ett totalt förlamat derby men som sagt var på lördag, tisdag osv. måste vi supportrar gå All-In med det stöd vi kan ge.

Om det inte räcker ja då har laget uppenbarligen inte varit tillräckligt bra men att börja skita att gå på matcher NU finns inte i min värld. Nu om någonsin behöver laget allt stöd dom kan få oavsett vilka plantor som skrinnar ut på isen för som läget är just nu så är det dom spelarna vi har och det kommer tyvärr inte förändras förrän eventuellt nästa säsong!!
Senast redigerad av Donkels den 2012-02-16 23:37:37, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar