Challe Berglund
Re: Välkommen Challe Berglund
Finns bara en Challe Berglund! Hade hellre sett honom i en sportchefsroll. Men men, är glad att ha Challe i föreningen hur som helst.
Ställer mig tveksam till Challe som huvudcoach. Tycker inte han har visat tillräckligt mycket som tränare för att få träna DIF, då tycker jag att Zabel är bättre.
Dock är ingen gladare än jag om jag har fel!
Välkommen Challe!
Välkommen Challe!
Jag håller inte riktigt med om snacket om att Challe inte bevisat att han är kompetent. Visst, lagen han tränat har ju ofta huserat på nedre halvan av tabellen men det är ju bara att titta på spelarmaterialet han har fått jobba med. Jag skulle snarare vilja säga att Challe överpresterat, kolla bara på truppen nedan, den tog Challe till slutspel.Heaty skrev:Ställer mig tveksam till Challe som huvudcoach. T ycker inte han har visat tillräckligt mycket som tränare för att få träna DIF, då tycker jag att Zabel är bättre.
Välkommen Challe!
http://eliteprospects.com/team.php?team=11&year0=2010
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Välkommen Challe!
Att du har det allra största hjärtat för klubben är jag säker på.
Däremot tvivlar jag på att du är rätt man för uppdraget. Hoppas du utvecklats sedan sist med ditt sabbatsår. Du har säkert fått chansen att reflektera över ditt tränarskap.
Ett sabbatsår kan göra betydligt mer för utvecklingen än flera tränarår i följd.
Önskar dig all lycka.
Att du har det allra största hjärtat för klubben är jag säker på.
Däremot tvivlar jag på att du är rätt man för uppdraget. Hoppas du utvecklats sedan sist med ditt sabbatsår. Du har säkert fått chansen att reflektera över ditt tränarskap.
Ett sabbatsår kan göra betydligt mer för utvecklingen än flera tränarår i följd.
Önskar dig all lycka.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Välkommen Challe!
- DIF_Soldier
Är också högst tveksam. Respekten som tränare måste vara riktigt kantad. Säga vad man vill om Hardy men respekt förde han med sig när han kom in.
Respekt går inte köpas. Hur mycket mästrar Challe? Finns det nån plan B om "glöden" inte räcker?
(Det är därför jag är tveksam till Tony som HC en längre period)
Men ändå - två passionerade tränare med hjärta och glöd och en J20-tränare som tydligen vet hur man fixar ett effektivt PP.
Intressant, är ordet.
Respekt går inte köpas. Hur mycket mästrar Challe? Finns det nån plan B om "glöden" inte räcker?
(Det är därför jag är tveksam till Tony som HC en längre period)
Men ändå - två passionerade tränare med hjärta och glöd och en J20-tränare som tydligen vet hur man fixar ett effektivt PP.
Intressant, är ordet.
Säg den glädje som varar
-
Challe bör ta sitt ansvar och komma och leda laget i Kvalserien. Annars kan vi hissa ned den där tröjan från taket. Då har han valt egot före föreningens bästa.
Skulle snarare gissa på att det är Djurgården som är för snåla för att lösa ut honom från nuvarande åtaganden/betala honom lön denna säsong.jensa öhling skrev:Challe bör ta sitt ansvar och komma och leda laget i Kvalserien. Annars kan vi hissa ned den där tröjan från taket. Då har han valt egot före föreningens bästa.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Är jag ensam att tro att man tog in Särkijärvi i J20 för att tänkas ha en "backup" som kan försöka stötta (det snart föredetta) ES-laget i en eventuell (nu väldigt sannolik) kvalserie?
Nej, jag känner mig också rätt säker på att Säcken kliver in i båset när vi hamnar i kvalserien.-daniel- skrev:Är jag ensam att tro att man tog in Särkijärvi i J20 för att tänkas ha en "backup" som kan försöka stötta (det snart föredetta) ES-laget i en eventuell (nu väldigt sannolik) kvalserie?
Skulle inte förvåna mig om det finns nån klausul i uthyrningen från lkpg som gör att han inte får det.ludde- skrev:Nej, jag känner mig också rätt säker på att Säcken kliver in i båset när vi hamnar i kvalserien.-daniel- skrev:Är jag ensam att tro att man tog in Särkijärvi i J20 för att tänkas ha en "backup" som kan försöka stötta (det snart föredetta) ES-laget i en eventuell (nu väldigt sannolik) kvalserie?
Känns väldigt tveksamt att så skulle vara fallet, särskilt eftersom både vi och LHC lär inte hamna i kvalserien.Gneblon skrev:Skulle inte förvåna mig om det finns nån klausul i uthyrningen från lkpg som gör att han inte får det.ludde- skrev:Nej, jag känner mig också rätt säker på att Säcken kliver in i båset när vi hamnar i kvalserien.-daniel- skrev:Är jag ensam att tro att man tog in Särkijärvi i J20 för att tänkas ha en "backup" som kan försöka stötta (det snart föredetta) ES-laget i en eventuell (nu väldigt sannolik) kvalserie?
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Uthyrning? Han har väl fått kicken = kontraktet rivs. Eller har jag missat något?Gneblon skrev:Skulle inte förvåna mig om det finns nån klausul i uthyrningen från lkpg som gör att han inte får det.ludde- skrev:Nej, jag känner mig också rätt säker på att Säcken kliver in i båset när vi hamnar i kvalserien.-daniel- skrev:Är jag ensam att tro att man tog in Särkijärvi i J20 för att tänkas ha en "backup" som kan försöka stötta (det snart föredetta) ES-laget i en eventuell (nu väldigt sannolik) kvalserie?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Har svårt att se Lhc vara så tråkiga. Det är ju inte så att vi kommer att mötas där. Då hade det varit en annan femma.Gneblon skrev:Skulle inte förvåna mig om det finns nån klausul i uthyrningen från lkpg som gör att han inte får det.ludde- skrev:Nej, jag känner mig också rätt säker på att Säcken kliver in i båset när vi hamnar i kvalserien.-daniel- skrev:Är jag ensam att tro att man tog in Särkijärvi i J20 för att tänkas ha en "backup" som kan försöka stötta (det snart föredetta) ES-laget i en eventuell (nu väldigt sannolik) kvalserie?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm