Säsongen 2011/2012
Säsongen 2011/2012
Tycker statistiken är både relevant och intressant. Samtidigt har zabel under sina matcher fått avvara en massa nyckelspelare.
Född till sportchef.
Re: Säsongen 2011/2012
Okej, ska vi resonera så, kommer vi inte kunna ställa ens en enda femma på benen. Förkylningar och skavanker har ALLA spelare ALLTID.gurra skrev:Antar att du skojar men självklart är en träning ingenting jämfört med match. Det är bra att folk avstår matcher om de ej kan lira 100%.Mäklaren skrev:För mig är det jävligt märkligt att Honken kunde träna idag, men absolut inte kunde spela igår. Är det så fruktansvärt jobbigt att åka på bortamatcherna, Andreas, så tycker jag att du kan skita ner dig och lämna vår klubb. Aldrig att han hunnit tillfriskna helt på 15 timmar och kunde han träna idag så kunde han fan ha spelat match igår.
Horribelt.
'
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Dags att vara positiv inför derbyt ikväll och med nio omgångar kvar (utom för Luleå och Frölunda)
Om vi tar fullt och de andra tar poäng av varandra ser tabellen ut så här efter 55 omgångar
Luleå 94p
Brynäs 94p
Skellefteå 92p
Frölunda 91p
Djurgården 89p
HV 86p
Färjestad 81p
AIK 79p
Modo 78p
Växjö 78p
Linköping 74p
Timrå 54p
Tar något av lagen långt bakom oss 3-poängare mot Frölunda är vi topp 4!
SM-guldet hägrar!
Om vi tar fullt och de andra tar poäng av varandra ser tabellen ut så här efter 55 omgångar
Luleå 94p
Brynäs 94p
Skellefteå 92p
Frölunda 91p
Djurgården 89p

HV 86p
Färjestad 81p
AIK 79p
Modo 78p
Växjö 78p
Linköping 74p
Timrå 54p
Tar något av lagen långt bakom oss 3-poängare mot Frölunda är vi topp 4!
SM-guldet hägrar!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag fick det till 0.88 per match. Men är inget snille å andra sidan. Mot de fyra motståndarna (Modo, Hv71, Brynäs och Frölunda) har det totalt spelats 18 matcher varav 16 poäng utkrävts av 54 möjliga. Så rent statistiskt är det väl inte drömmotståndarna han fått börja med. Går man vidare så får vi följande Hardysnitt på kommande 9 motståndare 1.41p/match. Det skulle resultera i 12.69 poäng vilket ger 74.69 poäng.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ska vi kolla på just de specifika motståndarna så är Hardys snitt 0,93p/match.android skrev:Hur var Hardys snitt mot dom lag som Zabel har mött?BOMBOM BOUCHARD skrev:Zabels poängskörd är inget vidare så här långt. 0,75p/match är klart sämre än Hardys.
Så här långt ett klart misslyckande. Vinst mot Aik krävs. Annars lär J20 tränaren få det svettigt om öronen.
Har inget på fötterna men känns som
att vi har mött en del svåra motståndare.
Inte särskilt muntert det heller.
Hardys snitt mot alla lag var 1,4 p/match.
74 poäng har tidigare år gett:
2011 - Ingemansland
2010 - Ingemansland
2009 - Slutspel
2008 - Slutspel
2007 - Kvalserie
Tidigare så spelades bara 50 matcher. Så en liten strimma hopp kanske det finns?

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
I och med dagens förlust gick slutspelståget, så väl för oss som för Linköping. Resterande del av elitserien går ut på att undvika kvalserien, och även om allt, absolut allt ser åt helvette ut, så går det inte att frångå att Linköping har ett äckligt svårt spelschema kvar. Vi har chansen än, även om jag själv inte längre tror på att vi klarar det.
Så här ser återstående delen av elitserien ut, och rent oddsmässigt lär vi och LHC ta ungefär så här många poäng i de återstående matcherna om jag får säga mitt (jag tror inte att så många matcher slutar oavgjort, men jag tänker mer snittet, och inte just exakt rätt poäng i exakt match):
aik - Linköping 0
Linköping - Brynäs 2
Timrå - Linköping 2
Linköping - Frölunda 2
Djurgården - Linköping 0
Linköping - Skellefteå 1
Linköping - Hv71 2
Modo - Linköping 1
Totalt: 9
Luleå - Djurgården 0
Färjestad - Djurgården 1
Djurgården - Växjö 2
Skellefteå - Djurgården 0
Djurgården - Linköping 3
Timrå - Djurgården 2
Djurgården - Modo 2
Hv71 - Djurgården 0
Totalt: 10
Resultat: Pga sämre målskillnad får vi kvala. Jag tror inte att vi undviker kval helt enkelt, så ser jag på det. Ska vi ha en chans att undvika kval, så är 3 poäng mot Linköping ett absolut MÅSTE! Sen gäller det att vi står för minst en skräll på bortaplan och tar alla tre poäng, samt tar minst 2 poäng mot Växjö och Modo. Som sagt, än återstår mycket, men det ser onekligen tufft ut. Slår Linköping aik nu i nästa omgång så är vi piskade att slå Luleå eller Färjestad, vilket inte är den lättaste uppgiften. Fruktansvärt knepig sist vi är i tyvärr.
Med facit i hand så tror jag nog att det hade varit smartare att behålla Hardy. Men det är lätt att vara efterklok, jag var positiv först, men börjar bli mer och mer tveksam till Tonys ledarskap för var dag som går. Känns inte alls tryggt tyvärr.
Så här ser återstående delen av elitserien ut, och rent oddsmässigt lär vi och LHC ta ungefär så här många poäng i de återstående matcherna om jag får säga mitt (jag tror inte att så många matcher slutar oavgjort, men jag tänker mer snittet, och inte just exakt rätt poäng i exakt match):
aik - Linköping 0
Linköping - Brynäs 2
Timrå - Linköping 2
Linköping - Frölunda 2
Djurgården - Linköping 0
Linköping - Skellefteå 1
Linköping - Hv71 2
Modo - Linköping 1
Totalt: 9
Luleå - Djurgården 0
Färjestad - Djurgården 1
Djurgården - Växjö 2
Skellefteå - Djurgården 0
Djurgården - Linköping 3
Timrå - Djurgården 2
Djurgården - Modo 2
Hv71 - Djurgården 0
Totalt: 10
Resultat: Pga sämre målskillnad får vi kvala. Jag tror inte att vi undviker kval helt enkelt, så ser jag på det. Ska vi ha en chans att undvika kval, så är 3 poäng mot Linköping ett absolut MÅSTE! Sen gäller det att vi står för minst en skräll på bortaplan och tar alla tre poäng, samt tar minst 2 poäng mot Växjö och Modo. Som sagt, än återstår mycket, men det ser onekligen tufft ut. Slår Linköping aik nu i nästa omgång så är vi piskade att slå Luleå eller Färjestad, vilket inte är den lättaste uppgiften. Fruktansvärt knepig sist vi är i tyvärr.
Med facit i hand så tror jag nog att det hade varit smartare att behålla Hardy. Men det är lätt att vara efterklok, jag var positiv först, men börjar bli mer och mer tveksam till Tonys ledarskap för var dag som går. Känns inte alls tryggt tyvärr.
Tack Jan Järlefeldt du har lyckats med största möjliga sannolikhet skicka ner laget i mitt hjärta till allsvenskan.
"Befintligt lag ska vända trenden"
"Finns inga spelare på marknaden som passar vår spelide/platsar"
VILKET JÄVLA SKÄMT!
AVGÅ!!
"Befintligt lag ska vända trenden"
"Finns inga spelare på marknaden som passar vår spelide/platsar"
VILKET JÄVLA SKÄMT!
AVGÅ!!
salas, du får inte glömma att topplagen har slutat lira. De senaste två matcherna är tydliga indikationer på det. Jag tror vi har goda chanser till vinst mot Timrå och en poäng extra mot både SAIK och Luleå. Däremot är jag rädd att vi bara tar 1 poäng av Växjö. Tot tror jag på 3 poäng mer än den tabell du satt upp.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Måste vara skönt att vara huligan egentligen. Fan vad skönt att inte bry sig ett jävla skit om resultatet.
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
Inte än, men snart.Salas skrev: Fruktansvärt knepig sist vi är i tyvärr.
- Daniel942
Hela föreningen är ett skämt denna säsong. Allt från styrelse till hur man sköter hemsidan.
DIF!
Jag räknade ju med Timrås cp-ryck inför kvalserien, med 8 raka segrar. Inga konstigheter!-daniel- skrev:Inte än, men snart.Salas skrev: Fruktansvärt knepig sist vi är i tyvärr.
Just nu e ja så jävla ledsen på kyle och hela jävla försvarsspelet att jag gråter blod....
har fan mig aldrig varit så ledsen som jag är nu
(((
när vi verkligen behövde förstärkning så värvar vi en målvakt som endå inte kommer att stå en minut. vi kickar bombom men inte KYLE!!?!?! eh jag fattar inte riktigt vad om försigår i styrelsens skallar just nu. av 21 poäng som återstår att slås om kommer vi ta 5 om inte nån lär försvaret att spela ishockey!
har fan mig aldrig varit så ledsen som jag är nu

när vi verkligen behövde förstärkning så värvar vi en målvakt som endå inte kommer att stå en minut. vi kickar bombom men inte KYLE!!?!?! eh jag fattar inte riktigt vad om försigår i styrelsens skallar just nu. av 21 poäng som återstår att slås om kommer vi ta 5 om inte nån lär försvaret att spela ishockey!
- -daniel-
Japp, de börjar varva upp snart medan vi fortsätter varva ner.Salas skrev:Jag räknade ju med Timrås cp-ryck inför kvalserien, med 8 raka segrar. Inga konstigheter!-daniel- skrev:Inte än, men snart.Salas skrev: Fruktansvärt knepig sist vi är i tyvärr.
Med någon slags poetisk rättvisa kommer Linkan skjuta ner DIF i Hockeyallsvenskan när lagen möts om en månad i KS...
-
Nu är det fan dags att hela Djurgårdsfamiljen går till direkt aktion och rent handgripligen kastar ut sportchefen från kansliet. Det kan fan inte fortsätta så här!!! Klockan 11 i morgon?
Avgå DJ Yes!
"All time low" har fått en ny betydelse i och med denna katastrofsäsong. Snart avgår fan till och med jag, och förhoppningsvis väljer 90% av laget och hela ledningen att göra detsamma.
Matchen mot Linköping blir årtiondets viktigaste drabbning. Tyvärr talar inget för att vi skall undvika kvalserien.
Matchen mot Linköping blir årtiondets viktigaste drabbning. Tyvärr talar inget för att vi skall undvika kvalserien.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett