Lite om Ekman och hans träning till Vasaloppet.
Tycker det är jobbigt att se han, inte på ett elakt sätt utan lider något fruktansvärt med honom att han inte kan göra det han älskar allra mest, att spela hockey.
Tycker så synd om honom och tycker det är så fruktansvärt orättvist att en elitidrottare ska behöva lägga av med det han älskar allra mest. Givetvis är det synd om "vanliga" människor också som drabbas av stroke. Men ni förstår vad jag menar....
Metal Machine skrev:Av det DT har uppvisat i år vet jag inte om jag ens skulle vilja klassa honom som en tvåvägsback. Men jag kanske har för höga krav. Staffan Kronwall är däremot ett typexempel på en tvåvägsback. Han sköter sig utmärkt i båda zoner.
Vi ska kanske skilja på en grym tvåvägsback. Som Ragge var 08/09. Och en nyttig tvåvägsback. Typ Timmy.
Är väl precis det det handlar om. Ingen kan på fullaste allvar tro att vi ska kunna ha råd med 4 backar av Ragges kaliber.
Ragge är en klassback. Jag begär inte att vi ska ha råd med flera klassbackar.
Men att 4 av 8 backar i laget ska klara av både fina uppspel och sköta defensiven är verkligen inte stora krav.
Backar som alltså klarar av spel i alla zoner, typ Timmy, Staffan, Fernholm, Tjärna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det tråkiga med snacket de alltid har är att polisen alltid säger samma sak, de hänvisar till någon misshandel som hände på någon gata i stan mellan huliganer, de fick tag på några som var för berusade, vilket jag åkt dit för och då skall jag påpeka att jag inte dricker och aldrig har gjort + att jag gick fram till polisen för att säga att jag kunde vittna om en misshandel i stan, så det känns sådär. Och såklart till derbyna som faktiskt var stökiga.
Nu ska jag knata ner till globen, ses där? eller på utkörd plats med mvh från polisen.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Kyle är verkligen ett mysterium. Han var ändå OK i egen zon 09/10 även om det var en svaghet. Ett LYCKAT år i AHL senare så är han katastrof? Vad hände?