DIF-säk

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF-säk

Inlägg av 18DIF91 »

JohanPez skrev:
18DIF91 skrev:
Apfan skrev:Alla människor som håller på Djurgården är just en Djurgårdssupporter. Det spelar ingen roll om man är julgran, grabb, ultras eller tifo. Alla är lika mycket värda, och alla är lika mycket Djurgårdare.

Går man på matcher för att bråka tycker inte jag att man gjort sig förtjänt av att kalla sig Djurgårdare. Man tillför inte laget ett smack, ger inte föreningen något positivt annat än en massa skit i tidningarna, saftiga räkningar för säkerhet etc. Säg vad du vill, men sådana människor är i mitt tycke fan inte värda att kalla sig Djurgårdare.

Majoriteten av de som går på matcherna är där för just den kärlek till laget som finns, och för att man vill heja fram sitt lag. Sen finns det en lite klick människor som använder Djurgårdens färger och klackens anonymitet enbart för att bråka. De bryr sig inte ett skit om Djurgården eller föreningen, utan bara om sig själva. Har VÄLDIGT svårt att acceptera att detta skulle vara lika mycket Djurgårdare som den stora majoritet som faktiskt sköter sig.
Nog för att jag anser att folk som slåss, och kanske speciellt pga lagtillhörighet har en skruv lös men nog fan är de supportrar alltid.
Om man är beredd att sitta i fängelse för "att försvara sitt lag" så visst är man lite knäpp men lik förbaskat är det väl uppenbart att man gör allt för klubben. Således har de absolut rätt i min mening att i detta fallet titulera sig djurgårdare/djurgårdssupportrar.
Det är ju en viss skillnad mellan att försvara sitt lag och att aktivt provocera fram bråk. Har aldrig någonsin sagt att det är fel att försvara sig, jag har talat om att provocera fram situationer, precis som faktiskt polisen och i viss mån kanske ordningsvakter gjort under senaste derbyt.

Varför är det mindre fel av en huligan att provocera fram bråk på en match än för en polis? Enligt mig är det ju förbannat lika fel i båda fallen.

Och hur många här anser att någon av poliserna som provocerade fram bråket på derbyt är Djurgårdare? För jag menar, hade de varit sanna djurgårdare så hade de väl aldrig provocerat fram bråket, eller?
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Heaty skrev:Sen vet jag inte vart du fick "folk som slåss" ifrån? Apfan nämnde aldrig huliganer någonstans, känns lite tjatigt att dra upp det där i varenda jävla tillfälle.
För övrigt håller jag med Johan. Huliganerna är likt förbaskat Djurgårdare även fast vi inte vill erkänna det.
Fick för mig att syftet med Apfans post var att alla var lika mycket Djurgårdare oavsett vad man nu hittat på.

Inte mindre tjatigt än det varit att höra om hur hemska poliserna varit i denna tråd.

Och faktum är att det är tack vare dessa huliganer som vi faktiskt har snuten där vi har dem, vilket jag tycker glöms bort lite titt som tätt.

Fast som jag konstaterade tidigare, snutarna kanske också var djurgårdare, även fast vi inte vill erkänna det?
Alltid Oavsett.
narren

Inlägg av narren »

18DIF91 skrev: Varför är det mindre fel av en huligan att provocera fram bråk på en match än för en polis? Enligt mig är det ju förbannat lika fel i båda fallen.
Du verkar påläst.. Man tar som polis ett åtagande och ett ansvar att föregå med gott exempel, man har fått ett privilegium av samhället som ska användas på rätt sätt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ge nu f-n i att sätta denna boll i rullning igen. Tack. Move on. Nytt Derby imorgon.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

narren skrev:
18DIF91 skrev: Varför är det mindre fel av en huligan att provocera fram bråk på en match än för en polis? Enligt mig är det ju förbannat lika fel i båda fallen.
Du verkar påläst.. Man tar som polis ett åtagande och ett ansvar att föregå med gott exempel, man har fått ett privilegium av samhället som ska användas på rätt sätt.
Ok, vill egentligen replikera här, men släpper detta då Magnutz har en poäng.

Jag menar inget illa, och ber om ursäkt om jag förolämpat någon, sen att vi alla har olika åsikter i frågan är något man bara får acceptera helt enkelt.

Vi vill i slutändan alla Djurgården väl, även om vi har olika sätt att se på det.

Även om jag kanske argumenterar med er här på forumet, är ni alla mina bröder och systrar i Djurgårdsfamiljen.

Som Magnutz sade, nytt derby i morrn, så dags och krossa gnaget då!
Alltid Oavsett.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Magnutz skrev:Ge nu f-n i att sätta denna boll i rullning igen. Tack. Move on. Nytt Derby imorgon.
Härligt att en moderator ber folk sluta diskutera på ett forum :lol:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

FredrikH skrev:
Magnutz skrev:Ge nu f-n i att sätta denna boll i rullning igen. Tack. Move on. Nytt Derby imorgon.
Du, det diskuteras inte längre. Det enda jag kan likna de flesta inläggen vid är "monolog i grupp" - det som sagts har sagts fem eller fler gånger. Av samma personer dessutom. "Det är polisens fel..." och "Det är hooliganernas fel..." och "Kom igen nu, we shell overcome, och båda sidor är lika stora kålsupare..."

Tråden har sakta men säkert svalnat. Då dyker det upp nån som blåser liv i elden igen. Det behövs inte. Vänta tills morgondagens Derby är avklarat. Då är det ju relevant och återigen viktigt att diskutera hur DIF Hockey och DIF-Säk arbetat med eventet tillsammans med Polisen.

Come again! ;)
Användarvisningsbild
android

DIF-säk

Inlägg av android »

Magnutz skrev:
FredrikH skrev:
Du, det diskuteras inte längre. Det enda jag kan likna de flesta inläggen vid är "monolog i grupp" - det som sagts har sagts fem eller fler gånger. Av samma personer dessutom. "Det är polisens fel..." och "Det är hooliganernas fel..." och "Kom igen nu, we shell overcome, och båda sidor är lika stora kålsupare..."

Tråden har sakta men säkert svalnat. Då dyker det upp nån som blåser liv i elden igen. Det behövs inte. Vänta tills morgondagens Derby är avklarat. Då är det ju relevant och återigen viktigt att diskutera hur DIF Hockey och DIF-Säk arbetat med eventet tillsammans med Polisen.

Come again! ;)
Självklart ska det fortsätta skrivas. Inget snack. Något nytt kan komma fram.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

DIF-säk

Inlägg av seppuko »

Ok nått nytt. Polisen ska ha flera som twittrar under hela derbyt. @polisen_sthlm är användaren tweetsen kommer ifrån. Nej, dessa poliser ingår ej i debiteringen till klubbarna. Så för er som är intresserade av debatten i helhet bör väl följa denna användare imorgon så diskuterar vi det vidare sen?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Ok nått nytt. Polisen ska ha flera som twittrar under hela derbyt. @polisen_sthlm är användaren tweetsen kommer ifrån. Nej, dessa poliser ingår ej i debiteringen till klubbarna. Så för er som är intresserade av debatten i helhet bör väl följa denna användare imorgon så diskuterar vi det vidare sen?
Såg det på twitter. Ni som gillar att debattera DIF-Säk och Polisen bör hålla ett vaket öga på detta. Bra underlag för det som komma skall. Efter matchen imorgon då.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Följ #snutpuck istället, eller både och. Följer du enbart polisens twitter så tvivlar jag starkt på att du får en nyanserad uppfattning...
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Vi har väl typ följt supportrarnas vy mest hela tiden och inte polisens överhuvudtaget. Och då ska snacket om nyansering komma nu? Klart man får kika på #snutpuck också, tack för tipset.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Från JK-forum skrev:trevligt samtal från polisen idag, tydligen har de börjat lyckas identifiera folk som stod i trappan, de kallar de våldsamt upplopp

Är det nu man ska skriva "hockey är död" ? Blir man anmäld för våldsamt upplopp om man står i trappan på en hockeymatch så vet jag inte om jag har lust att gå mer...
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Baseballigan är tillbaka.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF-säk

Inlägg av Jepe »

Bör vara poliserna som de har börjat identifiera.....

Herregud, sätter snart inte min fot på en hockeyarena igen om poliserna fortsätter såhär. (långsidan sittplats)
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar