Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:Vi alla är upprörda, besvikna, förbannade, bedrövade, ledsna...att man då kan häva ur sig lite ofina uttryck i ren affektion ibland borde inte ses alltför stötande.
Du måste väl inse att det går en gräns för vad som kan stå på Djurgården Hockeys officiella hemsida?
Jag tycker det är en galen skillnad på vad som presenteras på en webbsida utåt (dvs exempelvis nyhetssidan) och ett diskussionsforum för fans.

Så nej, jag har ingen som helst förståelse för att man bannar folk till höger och vänster och modererar värre än Hitler-jugend.
Skärp dig. Det är jävligt högt i tak här och vi bannar mycket sällan (skulle vi följa alla regler som man gjorde i Hitler Jugend... så skulle listan av bannlysta användare vara mycket lång.). "Till höger och vänster" är bara trams från din sida. Forumet har en liten lista på regler. Gillar man dem inte finns det andra forum att skriva könsord på och kalla andra människor för det ena och det andra. Här försöker vi vara justa. Gillar du inte det? Vad exakt är det du motsätter dig?

/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:Vi alla är upprörda, besvikna, förbannade, bedrövade, ledsna...att man då kan häva ur sig lite ofina uttryck i ren affektion ibland borde inte ses alltför stötande.
Du måste väl inse att det går en gräns för vad som kan stå på Djurgården Hockeys officiella hemsida?
Jag tycker det är en galen skillnad på vad som presenteras på en webbsida utåt (dvs exempelvis nyhetssidan) och ett diskussionsforum för fans.

Så nej, jag har ingen som helst förståelse för att man bannar folk till höger och vänster och modererar värre än Hitler-jugend.
Skärp dig. Det är jävligt högt i tak här och vi bannar mycket sällan (skulle vi följa alla regler som man gjorde i Hitler Jugend... så skulle listan av bannlysta användare vara mycket lång.). "Till höger och vänster" är bara trams från din sida. Forumet har en liten lista på regler. Gillar man dem inte finns det andra forum att skriva könsord på och kalla andra människor för det ena och det andra. Här försöker vi vara justa. Gillar du inte det? Vad exakt är det du motsätter dig?

/M
Jag är för det fria ordet. Alltid. I alla sammanhang.

Men jag skrev ett förbehåll; om någon systematiskt jagar någon och kontinuerligt enbart inriktar sig på att slänga könsord i någons ansikte kan det finnas befogenhet att moderera. Det har jag dock aldrig sett här.

Det är min åsikt och den står jag för.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:

/M
Jag är för det fria ordet. Alltid. I alla sammanhang.

Men jag skrev ett förbehåll; om någon systematiskt jagar någon och kontinuerligt enbart inriktar sig på att slänga könsord i någons ansikte kan det finnas befogenhet att moderera. Det har jag dock aldrig sett här.

Det är min åsikt och den står jag för.
Du får tycka vad du vill. Det står dig fritt. Att det du uttrycker som strider mot de få regler forumet har modereras får du acceptera eller hålla dig härifrån. Ingen tvingar någon att vara här.

Generellt sett.

Detta är inte flashback. kallar man folk för könsdelar blir det modererat. Oftast.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev: Du får tycka vad du vill. Det står dig fritt. Att det du uttrycker som strider mot de få regler forumet har modereras får du acceptera eller hålla dig härifrån. Ingen tvingar någon att vara här.
Ja, det är jag väl medveten om.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev: Du får tycka vad du vill. Det står dig fritt. Att det du uttrycker som strider mot de få regler forumet har modereras får du acceptera eller hålla dig härifrån. Ingen tvingar någon att vara här.
Wunderbar. Nu ska jak fortsätta moderera i sann 40-tals-tüsk stil! *ACHTUNG!* ;)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Wunderbar. Nu ska jak fortsätta moderera i sann 40-tals-tüsk stil! *ACHTUNG!* ;)
Japp, jag vet. :wink:
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Inlägg av seppuko »

Man måste även vara medveten om att det som sagt är ett officiellt forum där media och andra hämtar väldigt mycket information. Det används således till sätt som inte bara går ut på att vädra åsikter eller frustration. Så någonstans måste man sätta ribban och som Magnutz säger ligger den väldigt högt, och det ska vi ändå vara glada för. För egentligen är nivån emellanåt riktigt jäkla usel här, och inte särskilt välkomnande för nya medlemmar. Ni bör veta vad jag menar :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar