Bra gjort att inte ha för olika serier då? KK om vi åker?SirDIFalot skrev:Du har kontrakt att spela för Djurgården. Inte för Elitserien. Fimpen sa ju i alla fall att Elitserieklausuler var "unheard of" i Djurgården.Bjurre skrev:Tror SDF har fått detta om bakfoten. Ett kontrakt kan väl knappas gälla i 2 olika serier? dvs åker vi ur så har ingen kontrakt.SkönaDjurgårn skrev:Det skulle räcka med en enda skriven mening i kontraktet. Varför har inte vi en sån klausul?? Tycker det är mycket märkligt och oansvarigt om det är så, trots att vi inte brukar åka ur...
Mackan kan bli vår Rami Shaaban.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Inte så jävla stor skillnad mot i dag med andra ord..SkönaDjurgårn skrev:Jo men det underlättar ju om det verkligen står i kontrakten, inte bara att DIF typ räknar med att spelarna går med på det. MC & co glider säkert gärna runt och softar i allsvenskan för ett fett lönekuvert. Nästan så jag skulle göra det själv!Bjurre skrev:Tror SDF har fått detta om bakfoten. Ett kontrakt kan väl knappas gälla i 2 olika serier? dvs åker vi ur så har ingen kontrakt.SkönaDjurgårn skrev:Det skulle räcka med en enda skriven mening i kontraktet. Varför har inte vi en sån klausul?? Tycker det är mycket märkligt och oansvarigt om det är så, trots att vi inte brukar åka ur...
Mackan kan bli vår Rami Shaaban.
Det pratas om egon som inte vill lira i HA.
1. Egon tar inte våldtäkt efter våldtäkt utan en fight.
2. Det är dessa som har sett till att vi hamnar i HA, om vi nu gör det.
Klagar visserligen inte om de flesta försvinner då föreningen skulle må bra av att dammsugas uppifrån och ner i vilket fall..
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vilka spelare i dagens trupp tror ni kan tänka sig spela för DIF om vi åker ner i Hockey allsvenskan? Jimmie och Fimpen sen tar det fan stopp tror jag. Nilson eventuellt... Vettefan om Otto hittar någon motivation till att kriga på ett sista år i en lägre division...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Tror nog som det tidigare skrevs att Matte C glider runt i as för 200 000 månaden.Nummer19 skrev:Vilka spelare i dagens trupp tror ni kan tänka sig spela för DIF om vi åker ner i Hockey allsvenskan? Jimmie och Fimpen sen tar det fan stopp tror jag. Nilson eventuellt... Vettefan om Otto hittar någon motivation till att kriga på ett sista år i en lägre division...
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SirDIFalot
Jimmie ska ju ha en lön på 120 000. Det borde vi klara av tycker jag.
Fimpen, Jimmie, Gustafsson, Holm, Kempe, Norman?
Daniel Tjärnqvist tror jag vill stanna om vi skulle kunna erbjuda honom rätt lön bara. Men det tror jag inte. Spelar som Claesson, Cehlin och Brodin tar nog första bästa NHL-erbjudande.
Daniel Tjärnqvist tror jag vill stanna om vi skulle kunna erbjuda honom rätt lön bara. Men det tror jag inte. Spelar som Claesson, Cehlin och Brodin tar nog första bästa NHL-erbjudande.
Expert.
Kempe drar säkert till Växjö. Norman tror jag Gnaget tar.SirDIFalot skrev:Jimmie ska ju ha en lön på 120 000. Det borde vi klara av tycker jag.
Jag tror inte att någon av Claesson, Brodin och Cehlin är särskilt attraktiv på marknaden ''over there''. Skall vara att de spelar i ECHL i sådant fall.SirDIFalot skrev:Jimmie ska ju ha en lön på 120 000. Det borde vi klara av tycker jag.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
ECHL/AHL är mest troligt ja.Mäklaren skrev:Jag tror inte att någon av Claesson, Brodin och Cehlin är särskilt attraktiv på marknaden ''over there''. Skall vara att de spelar i ECHL i sådant fall.SirDIFalot skrev:Jimmie ska ju ha en lön på 120 000. Det borde vi klara av tycker jag.
Expert.
Tror nog ingen av dom är så speciellt sugna på att lira i den korpligan.Mäklaren skrev:Jag tror inte att någon av Claesson, Brodin och Cehlin är särskilt attraktiv på marknaden ''over there''. Skall vara att de spelar i ECHL i sådant fall.
- SirDIFalot
Sas ju att Toronto var på Brodin redan i somras. Men han valde att stanna.Bjurre skrev:Tror nog ingen av dom är så speciellt sugna på att lira i den korpligan.Mäklaren skrev:Jag tror inte att någon av Claesson, Brodin och Cehlin är särskilt attraktiv på marknaden ''over there''. Skall vara att de spelar i ECHL i sådant fall.
Expert.
Tror inte BB sa att han skulle spela ECHL.SirDIFalot skrev:Sas ju att Toronto var på Brodin redan i somras. Men han valde att stanna.Bjurre skrev:Tror nog ingen av dom är så speciellt sugna på att lira i den korpligan.Mäklaren skrev:Jag tror inte att någon av Claesson, Brodin och Cehlin är särskilt attraktiv på marknaden ''over there''. Skall vara att de spelar i ECHL i sådant fall.
Bjurre skrev:Tror nog ingen av dom är så speciellt sugna på att lira i den korpligan.Mäklaren skrev:Jag tror inte att någon av Claesson, Brodin och Cehlin är särskilt attraktiv på marknaden ''over there''. Skall vara att de spelar i ECHL i sådant fall.
ECHL är lika bra som Hockeyallsvenskan.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fan vad sorgligt att vi ens diskuterar detta. Nu blev jag ledsen på riktigt. 
Vad fyller vi på med, juniorer? Kommer ju ta evigheter att komma upp. Men man kommer väl följa laget som vanligt i ur och skur även om det blir färre tv-sändningar osv. Usch, bakgården är inget för Djurgården, fan i helvete vad ledsen jag blir. Avgå alla.

Vad fyller vi på med, juniorer? Kommer ju ta evigheter att komma upp. Men man kommer väl följa laget som vanligt i ur och skur även om det blir färre tv-sändningar osv. Usch, bakgården är inget för Djurgården, fan i helvete vad ledsen jag blir. Avgå alla.
- SirDIFalot
Alltså Murray och Oduya i samma backpar vore lite småkul att se.SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4381293.ab

i