+1-daniel- skrev:Den här vinner vi lätt.
Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5/5
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Fast nu har väl inte Gynge gjort mål på ett tag (eller har jag fel? lite osäker men tyckte han stod på 22 kassar för 5-6 omgångar sedan)? Det jag menar är att de knappast har så värst mycket spets förutom dessa två herrar, och börjar en svikta formmässigt så är det väldigt mycket ansvar att lägga på den andra levererande spelaren...Jockmaniac skrev:Men nu börjar det ungefär bli som att säga, om inte Silfverberg, Järnkrok, Widing eller Larsson levererar, om Svedberg suger och om inte deras powerplay fungerar så skulle Brynäs ha enorma problem. Rosen och Gynge leverar och har gjort så hela säsongen, vi kan lita på att de har lekstuga imorgon också mot våra isprinsessor till försvarsspelare. Frågan är bara hur länge Wesslau orkar stå emot!-daniel- skrev:Jag håller ju egentligen med dig, men när inte Gynge eller Rosén levererar är Solna slätstrukna... precis som vi är. Det finns inte tillräcklig bredd framåt för att leverera. Hade de inte haft Fasth i mål hade de antagligen legat bakom Timrå (precis som DIF hade gjort med någon annan än Wesslau i mål).Jockmaniac skrev:Skillnaden stavas Robert Rosen och Richard Gynge. Detta är spelare som är satt på denna jorden för att leverera framåt! Vilka ska axla den rollen i DIF, grovjobbaren Mackan Nilson? Grovjobbaren Ölvestad? Grovjobbaren Carlsson? Fettot Tjärnqvist? Lovande Zibanejad?-daniel- skrev:Äh, folk verkar tro att Solna är något superlag. Ser oerhört många likheter med vårt brödgäng...de lever på en fantastisk målvakt, resten är grått och slätstruket. Lite som DIF.Caveman skrev:aik mot Hv var en bra match med tempo & fart precis allt som DIF inte har.
Aik har kanske en lite större jämnhet i sitt spel dock och framförallt vågar de mer på bortaplan än vad "ingen-rädder-för-haren-är"-DIF gör. Men att det är klasskillnad mellan oss och dem tycker jag faktiskt inte alls....
Herregud Djurgården är ett så förbannat fuskbygge att jag skäms över att ha erat emblem på mina bilnycklar. Usch!
Hata Järlefeldt
När det gäller DIF är det ju inte enbart Järlans fel (hela vår styrelse är ett enda stort skämt), men visst har han gjort ett praktuselt jobb. Det håller nog alla med om så det känns som att slå in öppna dörrar.
Dessutom kan jag inte annat än skratta ihjäl mig åt en av Ahlströmbröderna som försökte sig på en omöjlig snurrfint vid straffläggningen igår...herregud...chansen att en sådan skall gå in kan inte anses stor, att göra något liknande i den utsatta situationen är fan för mycket. Men han fick väl hybris efter några skitmål igår. Tyckte mig höra de närmast sörjande (dvs Aik publiken) bua åt hans försök...
Tycker det är lite roligt att du skrattar åt Ahlströmbröderna när DIF har en clown som Claesson i laget...
Hur många är det som kommer stå i klacken då? Har inte bestämt mig än så skulle vara kul och veta om man bestämmer sig för att gå så man inte är ensam hehe.. 

Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Claesson var helt borta efter Pyöräläs 2-0 mål. Jävligt snygg dragning dock men så jävla trist att Claesson inte kan ta snubben istället för pucken...Caveman skrev:Tycker det är lite roligt att du skrattar åt Ahlströmbröderna när DIF har en clown som Claesson i laget...
Sämsta backarna denna säsong på väldigt, väldigt länge. Allting inriktas på puck istället för spelaren som för pucken. Känns som de är rädda för att tacklas.
Kolla in Kyle också. Han går tamejfan bara på puck. Kan han inte ta den eller nå den står han stilla. han mäktar inte med att gå in och TA pucken genom att TA spelaren. Claesson har samma problem. Står på hälarna och stirrar på pucken. Tro fan man blir uppsnurrad då. In och ta spelaren.Mash skrev:Claesson var helt borta efter Pyöräläs 2-0 mål. Jävligt snygg dragning dock men så jävla trist att Claesson inte kan ta snubben istället för pucken...Caveman skrev:Tycker det är lite roligt att du skrattar åt Ahlströmbröderna när DIF har en clown som Claesson i laget...
Sämsta backarna denna säsong på väldigt, väldigt länge. Allting inriktas på puck istället för spelaren som för pucken. Känns som de är rädda för att tacklas.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Du vet väl inte hur mycket jag skrattat åt Claesson...? Konstig logik.Caveman skrev:Tycker det är lite roligt att du skrattar åt Ahlströmbröderna när DIF har en clown som Claesson i laget...
Mitt liv är fyllt av skratt, det finns faktiskt plats för Claesson och Almströmmarna. Gäller att glädja sig åt det lilla...
-
torsk.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Logik? Jag skrev bara att jag tyckte det var roligt.-daniel- skrev:Du vet väl inte hur mycket jag skrattat åt Claesson...? Konstig logik.Caveman skrev:Tycker det är lite roligt att du skrattar åt Ahlströmbröderna när DIF har en clown som Claesson i laget...
Mitt liv är fyllt av skratt, det finns faktiskt plats för Claesson och Almströmmarna. Gäller att glädja sig åt det lilla...
sill.Pogue Mahone skrev:torsk.
Lax.Bagger skrev:sill.Pogue Mahone skrev:torsk.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- diftobbe89
Vi kommer ut och åker mycket skridskor från start, kämpar liksom skiten ur oss och Aik vet det och ser till att hålla oss på utsidan hela tiden så att vi inte lyckas ta oss in runt kassen (Som alltid) så vet dom att det kommer lösa sig efter 60 minuter, minst 1 poäng bärgad.!
När Aik istället kommer så får dem komma till skott mycket enklare, komma in på kassen, slår på returer och egentligen göra hur dem vill, och man bara lider med Wesslau..
HUR I HELVETE KAN DET BLI SÅ!????????
Skicka Claesson och dem andra oseriösa jävla åt helvete, den fula jävlen.
Printz är förmodligen den ända backen som överhuvudtaget kan spela med frustration och (hata) sina motståndare..
Kyle ta lite snällt på dem, Honken är för fet för att hänga med, och Claesson och Holm borde inte ens spela i A-laget.
Man lider verkligen igenom varje match, undra hur Janne J känner, jävla fåne!!
När Aik istället kommer så får dem komma till skott mycket enklare, komma in på kassen, slår på returer och egentligen göra hur dem vill, och man bara lider med Wesslau..
HUR I HELVETE KAN DET BLI SÅ!????????
Skicka Claesson och dem andra oseriösa jävla åt helvete, den fula jävlen.
Printz är förmodligen den ända backen som överhuvudtaget kan spela med frustration och (hata) sina motståndare..
Kyle ta lite snällt på dem, Honken är för fet för att hänga med, och Claesson och Holm borde inte ens spela i A-laget.
Man lider verkligen igenom varje match, undra hur Janne J känner, jävla fåne!!
Spela fult
- -daniel-
Nu tolkade jag din post som att "kasta inte skit när vi har egna tomtar i laget", vilket jag nog gjorde med all rätt.Caveman skrev:Logik? Jag skrev bara att jag tyckte det var roligt.-daniel- skrev:Du vet väl inte hur mycket jag skrattat åt Claesson...? Konstig logik.Caveman skrev:Tycker det är lite roligt att du skrattar åt Ahlströmbröderna när DIF har en clown som Claesson i laget...
Därav mitt svar.
Det enda som talar till vår fördel är väl att Fasth är tveksam till torsdag. Tydligen så var Svensson inte klockren mot HV men då krävs det ju förstås att våra forwards sitter i ansiktet på Gnagets keeper och så brukar det ju tyvärr oftast inte se ut i år. Våra spelare är helt enkelt konflikträdda!
-
Nån som vet om det går att se matchen via Comhem PPV? Finns nämligen inte med på listan.