Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Viktory
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Viktory »

Stocky skrev:
PNY skrev:
De har glömt att skriva att Josefson numera jobbar som polis!
Nej står att han är sjöpolis i artikeln.
De lade till det efteråt efter att flera påpekade att han var polis. Journalisten ringde upp honom på eftermiddagen för att kolla upp detta, sedan lades sjöpolisgrejen till. I papperstidningen står det inget om detta.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Edin skrev:
Metal Machine skrev:Vem är det som uppmanar Djurgårdarna att lugna sig i klippet? Känner inte igen rösten.
Det var Nisse, om jag inte missminner mig.
Okej, tyckte inte riktigt att det lät som honom först, men å andra sidan är ljudet i klippet inte helt optimalt av olika anledningar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jävligt oroande att se sånt här..

"Derbyt börjar bli slutsålt och just nu finns det bara 100 klackbiljetter "

Men antar att många är säsongare som inte tänker gå.
Expert.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

I tidningen så står det inget om att han är polis och det var även han som tog kontakt med DN. fantastisk journalistik... -"har du förtroende för polisen?" vad kommer polisen svara.... idioti.

De som är i klacken på kommande derbyt visar enligt min mening ingen respekt alls mot alla de som blivit slagna, bortkörda osv. De pissar på alla dem som väljer att bojkotta att stå i klacken under derbyt rakt i ansiktet.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Pogue Mahone skrev: De som är i klacken på kommande derbyt visar enligt min mening ingen respekt alls mot alla de som blivit slagna, bortkörda osv. De pissar på alla dem som väljer att bojkotta att stå i klacken under derbyt rakt i ansiktet.
Det här börjar bli tröttsamt. Vänd din ilska mot de enskilda polismän som har gjort fel istället.

Om vi vanliga besökare hade vart lika benägna att bojkotta som JK så hade det inte vart en jävel på plats längre då det faktiskt har vart stökigt på derbyn (även detta år). En nota på skadegörelse á 600 000 kr intygar om detta.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Pogue Mahone skrev: De som är i klacken på kommande derbyt visar enligt min mening ingen respekt alls mot alla de som blivit slagna, bortkörda osv. De pissar på alla dem som väljer att bojkotta att stå i klacken under derbyt rakt i ansiktet.
Det är precis så det är. Det är ingen "upp till var och en" situation. Så är det bara.

De som går på derbyt skadar DIF i det långa loppet. Förstår man inte det vet jag inte vad man ska säga...
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
Det här börjar bli tröttsamt. Vänd din ilska mot de enskilda polismän som har gjort fel istället.
Jag tycker faktiskt man borde kunna visa solidaritet mot JK som förening och välja att avstå att stå i klacken en enda match. Förstår faktiskt inte problemet.

Du har ju dessutom fortfarande inte alls förstått problematiken om du tror den gemensamma inställningen är att "ett par enskilda poliser" är de som har gjort fel...
Användarvisningsbild
Jepe

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

sensei skrev:

Om vi vanliga besökare hade vart lika benägna att bojkotta som JK så hade det inte vart en jävel på plats längre då det faktiskt har vart stökigt på derbyn (även detta år). En nota på skadegörelse á 600 000 kr intygar om detta.
Just det där med skadegörelse är inget som är enbart derbyrelaterat. Förra säsongens första derby kom det också upp prat om skadegörelse och stora belopp. Det kommenterade arena ansvariga som "vanligt" oavsett arrangemang (dock säkert inte Disney on Ice).

Stå inte i klacken utan fixa biljett på långsida om man nu ska gå på derbyt. Jag kommer sitta på långsida dock som inbjuden av annat företag, annars hade jag absolut inte gått.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:
Jag tycker faktiskt man borde kunna visa solidaritet mot JK som förening och välja att avstå att stå i klacken en enda match. Förstår faktiskt inte problemet.

Du har ju dessutom fortfarande inte alls förstått problematiken om du tror den gemensamma inställningen är att "ett par enskilda poliser" är de som har gjort fel...
De som vill bojkotta skall givetvis göra det. Att komma in här och domdera och tala om för alla som vill se på hockey vad de ska göra, vilken sektion de ska vara på etc etc, är dock att gå för långt.

Tror att de som skriker högst här skulle må bra av att vidga vyerna något. Polisen införde noll-tolerans efter en lång historia av stök. Oskyldiga har blivit lidande. De bör utnyttja sina medborgerliga rättigheter och följa upp det, ifrågasätt och anmäl.

Mycket möjligt att jag inte har förstått problemet, men vad det än är så är det verkligen inte enskilda djurgårdare som vill stötta laget i vårt utsatta läge som bör vara fokus för all ilska och bespottning härinne.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:

De som vill bojkotta skall givetvis göra det. Att komma in här och domdera och tala om för alla som vill se på hockey vad de ska göra, vilken sektion de ska vara på etc etc, är dock att gå för långt.

Tror att de som skriker högst här skulle må bra av att vidga vyerna något. Polisen införde noll-tolerans efter en lång historia av stök. Oskyldiga har blivit lidande. De bör utnyttja sina medborgerliga rättigheter och följa upp det, ifrågasätt och anmäl.

Mycket möjligt att jag inte har förstått problemet, men vad det än är så är det verkligen inte enskilda djurgårdare som vill stötta laget i vårt utsatta läge som bör vara fokus för all ilska och bespottning härinne.
Men du måste ju förstå att det inte ger avsedd effekt om sektionen är halvfull? Menar du att JK inte gör ett tillräckligt bra jobb för att du eller någon annan skulle kunna avstå en match, även om du inte håller med om sakfrågan? Jag är ledsen men tycker du uppträder jävligt osolidariskt om så är fallet.

Förstår du inte hur stor del Järnkaminerna har haft i det uppsving som trots allt har varit för Djurgården Hockey senaste 3-4 säsongerna? Kanske dags att visa en gnutta respekt för alla de timmar av oavlönat arbete som de som är engagerade i supporterföreningen lägger ner...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alltså bojkotten blir ju helt verkningslös om folk som inte samtycker med JK väljer att gå ändå...
Expert.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

SirDIFalot skrev:Alltså bojkotten blir ju helt verkningslös om folk som inte samtycker med JK väljer att gå ändå...

Att folk inte samtycker med JK i denna fråga kan jag förstå men man skall ändå välja att inte stå i klacken, det finns gott om andra platser i Globen att vara på.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

De som är medlemmar i JK kan väl bojkotta så kan resten som inte är med i JK gå på matchen?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Om "we shell overcome" verkligen ska anammas borde väl DIF-klacken och ajk-klacken stå tillsammans och sjunga. Det vore ju rätt kul att se om inget annat. 8) Och fan vet om inte Polisen skulle ta till sig en sån manifestation lite lättare.

Helt hypotetiskt - Jag vet - men det vore ju en syn.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Alltså bojkotten blir ju helt verkningslös om folk som inte samtycker med JK väljer att gå ändå...
Problemet är ju att vissa uppenbarligen till att börja med inte förstår varför man skall bojkotta, eller helt enkelt inte vill stödja JK som förening (även om man inte förstår / håller med om skälen). Således bryr sig dessa personer inte alls om bojkotten blir halvhjärtad...

JK är ju annars, konstigt nog, jävligt bra att ha när man slår sig för bröstet och klämmer in att Djurgården Hockey minsann har sjukt bra stämning på sina matcher.
Skriv svar