Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Äntligen!
Det jag anser att många av DIF:s juniorer saknar är gammal hederlig hockeyskolning. Alltså, hur man ska åka in i olika situationer, hur man slår flippass, hur man löser två mot en-situationer etc. Detta är Hasse Särkijärvi expert på att lära ut, mig veterligen.
Skridskoåkningen och fysiken har de redan.
Det jag anser att många av DIF:s juniorer saknar är gammal hederlig hockeyskolning. Alltså, hur man ska åka in i olika situationer, hur man slår flippass, hur man löser två mot en-situationer etc. Detta är Hasse Särkijärvi expert på att lära ut, mig veterligen.
Skridskoåkningen och fysiken har de redan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Nordmark också. Riktigt bra.
Född till sportchef.
Lag 5-6 i Allsvenskan norra och Södra spelar mot 1orna i regionselit i matchserie, bäst av tre, om en plats i 8 delen i SM slutspelet.
Ah, ok, tack! Då börjar upplägget klarna.J18 skrev:Lag 5-6 i Allsvenskan norra och Södra spelar mot 1orna i regionselit i matchserie, bäst av tre, om en plats i 8 delen i SM slutspelet.
- Jim Morrison
Hattrick av Alexander Wennberg i juniorlandslaget mot Ryssland!
http://hockeysverige.se/article/1282749 ... m-monstret
http://hockeysverige.se/article/1282749 ... m-monstret
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
En liten (relativt lång) uppdatering om vad som händer i våra lag finns på: http://difprospects.wordpress.com/2012/ ... ag-rykten/
Född till sportchef.
Alexander Falk (och Åberg) fick vinna med U19.
Här skulle även Zibanejad varit med. Även Blomstrand lär varit upp på tapeten.
Alex Wennberg, Arnesson och Kalin fick vinna med U18.
Fredric Anderberg ligger också på samma nivå som dom här killarna.
Liljendahl fick vinna med U17.
Dom skulle väl kunnat ta med Tobias Lindberg också.
Timashov, Kempe, Lundin och Ollas-Mattsson kom tvåa med U16.
Kunde blivit riktigt mycket DIF här. Lukas Löfquis, Andreas Englund och Söderström hade inte gjort bort sig i det här sammanhanget.
Om jag rankar hur många spelare i landslagsklass vi har just nu från U19 och nedåt så blir det alltså 17 stycken.
Om man då ser till att Sverige är bland dom absolut bästa i varje årskull just nu så ser det riktigt bra ut. Jag tror även att vi har stor potential i 95orna som inte har fått ut sitt max pga lite risig spelide.
Jag såg att Mäklaren ifrågasatte DIFs arbete med juniorerna också. Han skrev något i stil med att den som lämnat DIFs juniorverksamhet var bättre än dom vi skickat ut (i en diskussion som handlade om Landeskog).
Samtidigt är det ju inte bara Landeskog som lämnat DIF som stooor talang.
William Wallén. Ses som en av dom största talangerna DIF har haft enligt ansvariga. Gjorde 36 poäng på 18 matcher i DIFs J18 som underårig. Alltså lika mycket som Stoppel har gjort som sista års J18-spelare. Gjorde 38 poäng i J20 som förstaårs-junior (Landeskog gjorde 21 poäng). Sedan drog han över till OHL.
Nu spelar han i Division 1. Här ska man väl nämna att han råkade ut för en svår skada också.
Alexander Fällström. Gjorde ett riktigt bra förstaår i J18 med 20 poäng. Drog sedan över och spelar nu i NCAA. Visserligen draftad av Minnesota, och kanske får han chansen. Kanske var för skolan han drog.
Samtidigt har DIF utvecklat spelare som verkligen inte har varit framstående i unga dar.
Erik Gustafsson. Visserligen spelade han TV-pucken för Stockholm. Men han var inte med i U16-landslaget, inte heller U17 eller U18. Först i U19 fick han chansen att testa på. Nu har han legat på runt 25 minuter per match och är ruskigt stabil. Spelar över 30 minuter per match i J20, det utan powerbreaks.
Alexander Wennberg. Har inte spelat TV-pucken. Har inte spelat U16, U17-landslaget. Plockades över till DIF och gjorde en bra första säsong i J18 utan att glänsa. Nu en stöttespelare i J20, hattrick mot Ryssland, suttit bänk i A-laget och relativt bofast i U18 landslagstruppen som ska spela VM snart.
Här skulle även Zibanejad varit med. Även Blomstrand lär varit upp på tapeten.
Alex Wennberg, Arnesson och Kalin fick vinna med U18.
Fredric Anderberg ligger också på samma nivå som dom här killarna.
Liljendahl fick vinna med U17.
Dom skulle väl kunnat ta med Tobias Lindberg också.
Timashov, Kempe, Lundin och Ollas-Mattsson kom tvåa med U16.
Kunde blivit riktigt mycket DIF här. Lukas Löfquis, Andreas Englund och Söderström hade inte gjort bort sig i det här sammanhanget.
Om jag rankar hur många spelare i landslagsklass vi har just nu från U19 och nedåt så blir det alltså 17 stycken.
Om man då ser till att Sverige är bland dom absolut bästa i varje årskull just nu så ser det riktigt bra ut. Jag tror även att vi har stor potential i 95orna som inte har fått ut sitt max pga lite risig spelide.
Jag såg att Mäklaren ifrågasatte DIFs arbete med juniorerna också. Han skrev något i stil med att den som lämnat DIFs juniorverksamhet var bättre än dom vi skickat ut (i en diskussion som handlade om Landeskog).
Samtidigt är det ju inte bara Landeskog som lämnat DIF som stooor talang.
William Wallén. Ses som en av dom största talangerna DIF har haft enligt ansvariga. Gjorde 36 poäng på 18 matcher i DIFs J18 som underårig. Alltså lika mycket som Stoppel har gjort som sista års J18-spelare. Gjorde 38 poäng i J20 som förstaårs-junior (Landeskog gjorde 21 poäng). Sedan drog han över till OHL.
Nu spelar han i Division 1. Här ska man väl nämna att han råkade ut för en svår skada också.
Alexander Fällström. Gjorde ett riktigt bra förstaår i J18 med 20 poäng. Drog sedan över och spelar nu i NCAA. Visserligen draftad av Minnesota, och kanske får han chansen. Kanske var för skolan han drog.
Samtidigt har DIF utvecklat spelare som verkligen inte har varit framstående i unga dar.
Erik Gustafsson. Visserligen spelade han TV-pucken för Stockholm. Men han var inte med i U16-landslaget, inte heller U17 eller U18. Först i U19 fick han chansen att testa på. Nu har han legat på runt 25 minuter per match och är ruskigt stabil. Spelar över 30 minuter per match i J20, det utan powerbreaks.
Alexander Wennberg. Har inte spelat TV-pucken. Har inte spelat U16, U17-landslaget. Plockades över till DIF och gjorde en bra första säsong i J18 utan att glänsa. Nu en stöttespelare i J20, hattrick mot Ryssland, suttit bänk i A-laget och relativt bofast i U18 landslagstruppen som ska spela VM snart.
Född till sportchef.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Grymt inlägg, Androiden, tack för updaten! Det ser ju riktigt bra ut inför framtiden, det där. 
Gud vad man tycker synd om Åberg, helt sjukt. Men hans tid kommer.

Gud vad man tycker synd om Åberg, helt sjukt. Men hans tid kommer.
Sjukt bra inlägg Android för oss som inte hänger med lika bra i juniorlagen! Det är så oerhört kul att vi har så många landslagsmän! Måste varaflest av alla lag i Sverige va?
Det är därför otroligt viktigt att vi blir kvar i elitserien annars är nog risken stor att många av dessa spelare väljer andra klubbar på vischan eller hemska tanke gnaget!
Vilka tror ni insatta(ammc, android) kommer flyttas upp till a-laget nästa år?
Det är därför otroligt viktigt att vi blir kvar i elitserien annars är nog risken stor att många av dessa spelare väljer andra klubbar på vischan eller hemska tanke gnaget!
Vilka tror ni insatta(ammc, android) kommer flyttas upp till a-laget nästa år?
Som sagt, grymt inlägg. Jag tror med Zabel och den där junisbrynästränaren att vi kommer få se ett trevligt Djurgården framöver. Jag gillar det Djurgården gjort på sistone med juniorer och den trenden kommer troligtvis fortsätta och bli finare nu med alla nya ansikten. Kanske får vi till och med se mer skolade juniorer då säcken och nordmark gjort sitt. Trevligt, längtan.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Tre veckor med gips för Liljendahl tydligen..
Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
J20 DIF - aik 4-3 efter FT. Tre härliga poäng och 1p från förstaplatsen i top-tio.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Hur har J20 gått efter att Säcken tog över efter Zabel?
Jag är inte arg, och inte besviken.
4 segrar, varav en på övertid och en förlust.Stulle skrev:Hur har J20 gått efter att Säcken tog över efter Zabel?
DIF tar alltså in följande spelare till hockeygymnasiumet nästa säsong:
B Andreas Englund DIF * 188cm 80kg
MV Linus Söderström DIF 183cm 70kg
MV Robin Jensen DIF 186cm 89kg
F Dmytro Timashov SDE * 174cm 75kg
B Adam Ollas Mattsson DIF * 190cm 85kg
F Albin Lundin DIF * 188cm 80kg
F Lukas Löfquist DIF * 188cm 76kg
F Daniel Bernhardt Nacka 184cm 78kg
B Gustav Ahnelöv Flemingsberg 181cm 80kg
F Lukas Vejdemo SDE 180cm 75kg
F Fredrik Forsberg DIF 179cm 76kg
Alla utom Ollas Mattsson, Jensen och Forsberg har redan spelat J18 elit hockey i år. Spelare med * har debuterat i landslaget. Alla är tv-pucksspelare. Som vanligt ruskigt talangfullt.
Kommer upp en större redogörelse på difprospects i veckan.
Adrian Kempe har inte bestämt sig, men hamnar nog i DIF. Hänger lite på om Mario får förnyat.
B Andreas Englund DIF * 188cm 80kg
MV Linus Söderström DIF 183cm 70kg
MV Robin Jensen DIF 186cm 89kg
F Dmytro Timashov SDE * 174cm 75kg
B Adam Ollas Mattsson DIF * 190cm 85kg
F Albin Lundin DIF * 188cm 80kg
F Lukas Löfquist DIF * 188cm 76kg
F Daniel Bernhardt Nacka 184cm 78kg
B Gustav Ahnelöv Flemingsberg 181cm 80kg
F Lukas Vejdemo SDE 180cm 75kg
F Fredrik Forsberg DIF 179cm 76kg
Alla utom Ollas Mattsson, Jensen och Forsberg har redan spelat J18 elit hockey i år. Spelare med * har debuterat i landslaget. Alla är tv-pucksspelare. Som vanligt ruskigt talangfullt.
Kommer upp en större redogörelse på difprospects i veckan.
Adrian Kempe har inte bestämt sig, men hamnar nog i DIF. Hänger lite på om Mario får förnyat.
Född till sportchef.