DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Pogue Mahone
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Pogue Mahone »

@Bjurre haha precis sådär. kom och ta den om du vill. Nej tack! fyfan vad bra den serien var första och andra säsongen för övrigt.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Mash

Inlägg av Mash »

Debatten från igårkväll.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://wikegard.hockeykanalen.se/

Jag lyckades klämma in två frågor till Wikegård under livesändningen. En om polisdebatten och en om Järlan. Han outar mitt namn också ;)
Expert.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Smått OT men Hardy är rätt skön ändå.

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... t-vi-hors/
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Henkos skrev:Smått OT men Hardy är rätt skön ändå.

Tycker han bara framstår som en arrogant jävla gnällgubbe. En sån man inte önskar att få som granne! Men så länge han är det som privatperson och inte som Djurgårdens tränare så bryr jag mig inte.
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:
Henkos skrev:Smått OT men Hardy är rätt skön ändå.

Tycker han bara framstår som en arrogant jävla gnällgubbe. En sån man inte önskar att få som granne! Men så länge han är det som privatperson och inte som Djurgårdens tränare så bryr jag mig inte.
Ingen skillnad på karln. Sån har han varit länge och det är inte kul att ha med såna att göra. Jag är glad att han fick lämna och bedrövad över att han fick vara kvar såpass länge trots att det inte funkade bra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jag förstår inte varför man är så otrevlig i intervjuer. Visst nu är han inte i DIF längre men va samma sak när han var tränare här. Vem tror han tittar och läser intervjuerna? Det är ju vi fans ingen annan är intresserad. Därför bör man tänka lite längre när man är en ledare som han är (var).
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Och när DIF gick bra så tyckte alla att det var hur kul som helst att Hardy var sådär i intervjuer...
Expert.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

SirDIFalot skrev:Och när DIF gick bra så tyckte alla att det var hur kul som helst att Hardy var sådär i intervjuer...
Tror nog inte alla tyckte det va så "ballt".
Frohmen

Inlägg av Frohmen »

Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Sköna nyheter :)
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Härligt att Tjärna vill förlänga. Ta hem Timmy och Fernholm också så ser backsidan snart onödigt bra ut igen. :)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Härligt att Tjärna vill förlänga. Ta hem Timmy och Fernholm också så ser backsidan snart onödigt bra ut igen. :)
Timmy tror jag inte är någon top 4-back, och då top 4 med sannolikhet lär bli Printz, Tjärnqvist, Klubertanz och högst troligast Fernholm (ännu hellre Kronwall) ser jag inte var Timmy ska få plats.
Säg den glädje som varar
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Många hävdar att det är en överromantiserad bild av Timmy som ligger till grund för andras gillande av densamme. Jag vet i tusan om detta verkligen stämmer. Nog är det väl sant att hans slutspel i allmänhet och inte minst hans avgörande mål mot LHC i semifinal 4 har fäst sig på näthinnan hos många, men åtminstone jag ser det inte på det sättet.

Som jag minns Timmy var han en otroligt smart spelande back, med ett stort lugn, ett riktigt bra positionsspel och följaktligen en närmast oklanderlig defensiv. Jag minns att han ofta gick in och gjorde ett utomordentligt jobb under Ragges frånvaro, då han tilldelades ett stort ansvar. Om han fortfarande är lika bra som när han lämnade är jag övertygad om att han kommer att lyfta lagets defensiv avsevärt. Det tycks inte vara mycket som tyder på att han skulle ha gått ner sig i alla fall.

Dessutom är han inte den spelartypen som lever mycket på fysikt och fartfyllt spel, vilket ju som bekant brukar vara det som försämras mest med åren.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Många hävdar att det är en överromantiserad bild av Timmy som ligger till grund för andras gillande av densamme. Jag vet i tusan om detta verkligen stämmer. Nog är det väl sant att hans slutspel i allmänhet och inte minst hans avgörande mål mot LHC i semifinal 4 har fäst sig på näthinnan hos många, men åtminstone jag ser det inte på det sättet.

Som jag minns Timmy var han en otroligt smart spelande back, med ett stort lugn, ett riktigt bra positionsspel och följaktligen en närmast oklanderlig defensiv. Jag minns att han ofta gick in och gjorde ett utomordentligt jobb under Ragges frånvaro, då han tilldelades ett stort ansvar. Om han fortfarande är lika bra som när han lämnade är jag övertygad om att han kommer att lyfta lagets defensiv avsevärt. Det tycks inte vara mycket som tyder på att han skulle ha gått ner sig i alla fall.

Dessutom är han inte den spelartypen som lever mycket på fysikt och fartfyllt spel, vilket ju som bekant brukar vara det som försämras mest med åren.
Jag tycker inte han var SÅ bra. Fanns en anledning att han körde i tredje backparet. Nu är han dessutom 35 år om någon månad och vi har juniorer som är fullt kapabla till att axla roller i ett 3:e backpar enligt mig.
Expert.
Skriv svar