Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Man ska inte glömma att Klubertanz har varit inne på mest mål framåt i hela laget. I spel 5 mot 5 också.
Så det finns garanterat potential där.
(Sedan har han varit inne på flest bakåt också)
Så det finns garanterat potential där.
(Sedan har han varit inne på flest bakåt också)
Expert.
Som jag ser det så ska backar (oavsett om de anses vara en offensiv tillgång eller en defensiv sådan), sätta försvarsspelet i första rummet. Det gör inte Klubertanz.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Absolut. Måste bygga spelet bakifrån.Mäklaren skrev:Som jag ser det så ska backar (oavsett om de anses vara en offensiv tillgång eller en defensiv sådan), sätta försvarsspelet i första rummet. Det gör inte Klubertanz.
S. Kronwall, Fernholm, Timmy P. Är det så en sannolik önskelista ser ut?
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Helt rätt och Kyle visade ju redan vid förra besöket i klubben att han saknar kompetens inom det området.Mäklaren skrev:Som jag ser det så ska backar (oavsett om de anses vara en offensiv tillgång eller en defensiv sådan), sätta försvarsspelet i första rummet. Det gör inte Klubertanz.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- SirDIFalot
Timmy tycker jag blivit fruktansvärt överromantiserad sedan han lämnade. Han var OK då och hade en bra slutspel. Men han hörde hemma i ett tredje backpar och jag tror inte det finns någon anledning att värva honom.Mattebo skrev:Absolut. Måste bygga spelet bakifrån.Mäklaren skrev:Som jag ser det så ska backar (oavsett om de anses vara en offensiv tillgång eller en defensiv sådan), sätta försvarsspelet i första rummet. Det gör inte Klubertanz.
S. Kronwall, Fernholm, Timmy P. Är det så en sannolik önskelista ser ut?
Jag tror vi har samma backbesättning som i år även nästa år. Boumedienne kommer dock förstås ersättas. Kronwall? tror inte det. Fernholm? Mycket möjligt.
Expert.
- SirDIFalot
Håller med om att det givetvis är prio ett. Men gillar ändå hans enormt stora potential offensivt.Frasse skrev:Helt rätt och Kyle visade ju redan vid förra besöket i klubben att han saknar kompetens inom det området.Mäklaren skrev:Som jag ser det så ska backar (oavsett om de anses vara en offensiv tillgång eller en defensiv sådan), sätta försvarsspelet i första rummet. Det gör inte Klubertanz.
Det är ingen slump att han gjort fler poäng än Holmqvist och Tjärnqvist.
Anledningen till att poängproduktionen från alla våra backar är under förväntan beror ju på att vi har ersatt spelskickliga forwards med brunkare och därmed tappat spelet i Power Play bland annat. Hade det fungerat som det ska hade Kyles poängproduktion legat betydligt bättre till och tror kritiken mot hans defensiv varit betydligt mildare.
Expert.
Kyle är ju inte jätteung, men han är ju inte lastgammal heller. Han borde kunna utveckla sitt defensiva spel. Han har ju någon form av spelsinne, hyfsad på skridskorna och skaplig fysik (även om jag tycker att han borde kunna lägga på sig ett par kilo muskler).
Rutin lär ju kunna hjälpa honom lite, och kan han bara höja upp sin defensiv ett snäpp (tänker främst på hans markering- och positionsspel) så är han en bra offensiv back i Elitserien som vi lär kunna ha kvar i flera år.
Nu är jag inte rätt person att avgöra om han kan ta det där steget. Jag är inte heller säker på om Järlan är en person som kan avgöra det. Han lär i alla fall få nästa säsong på sig att bevisa detta.
Rutin lär ju kunna hjälpa honom lite, och kan han bara höja upp sin defensiv ett snäpp (tänker främst på hans markering- och positionsspel) så är han en bra offensiv back i Elitserien som vi lär kunna ha kvar i flera år.
Nu är jag inte rätt person att avgöra om han kan ta det där steget. Jag är inte heller säker på om Järlan är en person som kan avgöra det. Han lär i alla fall få nästa säsong på sig att bevisa detta.
Född till sportchef.
Lustigt vilken potential alla ser i den där amerikanen. Om han nu här skaplig fysik, hur kommer det sig då att han mestadels ramlar i närkamper eller drar på sig utvisningar?
Hans kontrakt borde rivas men det lär val knappast hända med nuvarande tafatta ledning.
Hans kontrakt borde rivas men det lär val knappast hända med nuvarande tafatta ledning.
Fast det gör han ju inte. Visst lämnar hans närkampsspel mer att önska, men det är ju främst positionsspelet och markeringsspelet som han brister i. Det är även därför han ofta behöver ta utvisningar.Henkos skrev:Lustigt vilken potential alla ser i den där amerikanen. Om han nu här skaplig fysik, hur kommer det sig då att han mestadels ramlar i närkamper eller drar på sig utvisningar?
Hans fysik är inte dålig. I alla fall inte på pappret.
Angående vilken potential folk ser i honom så är det väl den offensiva sidan antar jag. Den som även Montreal såg. Enligt folk här som följer Montreal så låg han ju rätt nära NHL-laget förra säsongen.
Ska vi bryta kontraktet med alla som underpresterat i år så har vi 3-4 spelare kvar till nästa säsong. Inte särskilt smart.
Skilj på potential och prestation.
Född till sportchef.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur har man en bra fysik "på papperet"? 

- minalman
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
de e ett tag sen nu, men jag hade MVG i fysik.SkönaDjurgårn skrev:Hur har man en bra fysik "på papperet"?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
En bra fysik på pappret enligt mig är höga värden på fystester. Samtidigt är dessa just på pappret då dom inte behöver spela någon större roll i spelet sedan.SkönaDjurgårn skrev:Hur har man en bra fysik "på papperet"?
Men skitsamma. Jag tycker precis som er att Kyle har varit under all kritik i år. Samtidigt vet jag att vi inte kommer bryta kontraktet och försöker därför återspegla situationen lite mer positivt.
Född till sportchef.
Mattias EK skriver på sin twitter att DT är tillbaka och kommer att förlänga sitt kontrakt 

- SkönaDjurgårn
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Aha okok, visste inte att du sett fystestresultat. Jag kan ju bara se längd och vikt, här på hemsidan.android skrev:En bra fysik på pappret enligt mig är höga värden på fystester. Samtidigt är dessa just på pappret då dom inte behöver spela någon större roll i spelet sedan.SkönaDjurgårn skrev:Hur har man en bra fysik "på papperet"?
Men skitsamma. Jag tycker precis som er att Kyle har varit under all kritik i år. Samtidigt vet jag att vi inte kommer bryta kontraktet och försöker därför återspegla situationen lite mer positivt.

Äh, jag har alltid gillat Kyle men han är lite mesig framför eget mål bara, hoppas de jobbar på det!
-
Är det bara jag som vill se Zigomanis tillbaka i laget nästa år?
Han snittar nästan 1,0 P/Match i AHL och har ett Grekiskt pass så han skulle inte ta ngn plats som transatlant.
Ser honom som en potentiell förstacenter om man inte får hen Tex Engqvist?
En Kedja med Linkan-Zigomanis-Åberg/Kempe tror jag skulle kunna vara grym?
//Henke
Han snittar nästan 1,0 P/Match i AHL och har ett Grekiskt pass så han skulle inte ta ngn plats som transatlant.
Ser honom som en potentiell förstacenter om man inte får hen Tex Engqvist?
En Kedja med Linkan-Zigomanis-Åberg/Kempe tror jag skulle kunna vara grym?
//Henke