Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Ja, sant. Landeskog är verkligen något speciellt. Kul att man får se honom lira nu, man blev ju lite less när han var skadad i JVM förra året. Hade verkligen sett fram emot att följa honom då, menmen, man kan inte få allt.

Undra om hans förra tränare får rätt om att han blir kapten i NHL en vacker dag. Det känns nästan så! :)
Ja, samma, hade gått och tänkt på Gabbe i JVM i fan över ett år. Då han skulle ta Sverige med storm.

För övrigt rätt kul fejd mellan kommentatorer i Chicago matchen. Gnabbades i typ en minut om hur man ska uttala "Djurgarden".

"In Sweden, any word who starts with a D in front of the J is a silent D. EXCEPT in the word "DJ" "
Hahaha grymt, jag hörde inte det, lyssnar på lite annat! :D

Är lite sugen på att dra till "San Jose-området" så har börjat följa dem lite mer nu. Det var en riktigt skön match för några dagar sen när det blev slagsmål hela tiden i slutet trots en helt ojämn match tror jag, och bra (ja, relativt bra) fart på publiken osv.

Mmm, samma sak med mig. Sjuk besvikelse i JVM då.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SkönaDjurgårn skrev:
SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Ja, sant. Landeskog är verkligen något speciellt. Kul att man får se honom lira nu, man blev ju lite less när han var skadad i JVM förra året. Hade verkligen sett fram emot att följa honom då, menmen, man kan inte få allt.

Undra om hans förra tränare får rätt om att han blir kapten i NHL en vacker dag. Det känns nästan så! :)
Ja, samma, hade gått och tänkt på Gabbe i JVM i fan över ett år. Då han skulle ta Sverige med storm.

För övrigt rätt kul fejd mellan kommentatorer i Chicago matchen. Gnabbades i typ en minut om hur man ska uttala "Djurgarden".

"In Sweden, any word who starts with a D in front of the J is a silent D. EXCEPT in the word "DJ" "
Hahaha grymt, jag hörde inte det, lyssnar på lite annat! :D

Är lite sugen på att dra till "San Jose-området" så har börjat följa dem lite mer nu. Det var en riktigt skön match för några dagar sen när det blev slagsmål hela tiden i slutet trots en helt ojämn match tror jag, och bra (ja, relativt bra) fart på publiken osv.

Mmm, samma sak med mig. Sjuk besvikelse i JVM då.
Följer inte San Jose själv men är nyfiken på Murray, hur spelas han nu för tiden? Blir det några fighter?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Kruger har gått i Bengans fotspår om man ser till målen.

Såg bara highlightsen. Saknar Krugers spelstil. Hans jobb vid sargerna, hans driv mot mål.

Nej om 10-15 år hem med Kruger, josefson, landeskog, Claesson, Gustafsson, urbom, Zibanejad, Åberg. Kan mod öppna silly season tråden för den säsongen redan nu? Hur skulle ni formera laget?

Skämt å sido så är det som Sir säger, det är skillnad på talang och talang. Även om det inte behöver vissa sig i 16-årsåldern. Jag tror te x att Mika kommer kunna vara ganska dominerande i Ottawa redan nästa säsong. Då är han lika gammal som Gabbe är nu.

Kul är det i alla fall.

Marcus Kruger borde hålla föreläsning för alla juniorer i DIF varje år. Berätta om vad det innebär med laglojalitet, fullfölja sina åtaganden och spela för att vinna. Särskilt sin brorsa.
Född till sportchef.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Något som är väldigt imponerande med Landeskog är hans fantastiska +15 i +/- statistiken, på det är han överlägset bäst i Colorado, närmaste är Ryan Wilson som har spelat 20 matcher färre på +4.

I hela ligan så ligger han på en delad 35:e plats, vilket man får beteckna som mer än godkänt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stadion skrev:Något som är väldigt imponerande med Landeskog är hans fantastiska +15 i +/- statistiken, på det är han överlägset bäst i Colorado, närmaste är Ryan Wilson som har spelat 20 matcher färre på +4.

I hela ligan så ligger han på en delad 35:e plats, vilket man får beteckna som mer än godkänt.
Han skjuter och tacklas mest i Colorado också. Samt har flest GWG. Tre stycken. Game winning goals alltså. Han täcker flest skott av deras forwards. Ligger tvåa i "takeaways"
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Härligt med alla unga Djurgårdare som visar sig i NHL. Hur ligger det till inför vinter OS? Blir det något uppehåll i ligan för att kunna spela de bästa? Ett ungt Tre Kronor skulle kunna ha fyra-fem Djurgårdare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Konstigt att den spelaren som lämnar DIF:s organisation innan A-laget, ligger hundratals mil före de som just nu tillhör DIF i utvecklingen...

Undrar vad det beror på?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Konstigt att den spelaren som lämnar DIF:s organisation innan A-laget, ligger hundratals mil före de som just nu tillhör DIF i utvecklingen...

Undrar vad det beror på?
I detta fall för att han besitter betydligt mer talang än någon annan talang vi fått fram sedan Mats Sundin?
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Konstigt att den spelaren som lämnar DIF:s organisation innan A-laget, ligger hundratals mil före de som just nu tillhör DIF i utvecklingen...

Undrar vad det beror på?
I detta fall för att han besitter betydligt mer talang än någon annan talang vi fått fram sedan Mats Sundin?
Det håller jag inte med om.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:

Undrar vad det beror på?
Jasså, vem skulle vara mer talangfull? Och framför allt, vilken annan talang var redo för A-lagsspel så tidigt som honom? Ingen av våra andra har direkt varit redo att gå in i ES vid 16 års ålder?
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:

Undrar vad det beror på?
Jasså, vem skulle vara mer talangfull? Och framför allt, vilken annan talang var redo för A-lagsspel så tidigt som honom? Ingen av våra andra har direkt varit redo att gå in i ES vid 16 års ålder?
Som jag ser det, sedan Mats Sundin, så är väl Linkan, Kronwall och Tellqvist åtminstone minst lika stora talanger som Landeskog.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:

Undrar vad det beror på?
Som jag ser det, sedan Mats Sundin, så är väl Linkan, Kronwall och Tellqvist åtminstone minst lika stora talanger som Landeskog.
Linkan må ha haft ett bra spelsinne men saknade såklart massor av andra egenskaper som gjorde att han aldrig lyckades slå sig in i NHL. Kronwall var knappast hyllad till skyarna även om han var en uppskattad back som är lite av en late bloomer i NHL. Det är svårt att jämföra en målvakts talang med en utespelare, men jag trodde Tellan skulle nå längre. Men uppenbarligen så var han bra nog att vara förstamålvakt i DIF, men då hade han seriens bästa lag till hjälp. Hans talang räckte uppenbarligen inte till att ta en förstaspade i NHL.

Jag har aldrig sett en sån talang som Landeskog som ligger SÅ långt fram i så många element av sporten i så ung ålder. Vem vet? Han kanske stagnerar men det verkar inte de som har ett bättre öga en mig för talang-spoting tro.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Håller helt med SDA. Landeskog spelade J18-VM som förstaårs junior, där var han ass-kapten och gjorde fyra-fem mål. Debuterade och gjorde poäng med A-laget och var en framstående spelare i J20. Vid samma ålder skulle jag hålla Jacob Josefson nästan lika högt.

Vänta ett par år så kommer det komma en riktigt talangfull back. Oliver Kylington. Kan han fortsätta utvecklas rätt så kan han bli en av dom mest talangfulla backar vi har fått fram. Om han nu väljer DIFs hockeygymnasium vill säga.
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tycker bara det är lite brutalt att säga att han är största TALANGEN sedan Sundin. Det finns ju självklart träningstalang, social talang osv, men jag utgår ifrån att vi pratar om spelmässig talang och då tycker jag nog att jag sett större talanger.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

På tal om Kronwall så var han värd att få göra ett mål igår.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Skriv svar