Frasse skrev:Fösta inlägget i tråden uppdaterad med de senaste ryktena.
Är jag blind eller saknas Cehlin?
Cehlin har inte kontrakt över nästa säsong.
Det vet jag, tack ändå.
jag ser bara inte honom i första inlägget
Patrick Cehlin - utgående kontrakt jodå det står där
Hehe efter en snabb edit?
Men fasiken det börjar rycka i Silly-tarmen nu... Kom med några sköna rykten eller berätta att det e några förlängningar nu... Prio måste ju vara Wesslau, Printz, DT(vill ha längre kontrakt på honom), Kempe, Norman, Cehlin, Claesson, Honken
Otto och Fimpen är ju inga högprioriterade för dom vet man ju att dom kommmer förlänga bara dom får frågan.
Jag tar gärna ett år i taget med DT. Finns ingen anledning att knyta upp honom på ett dyrt kontrakt på mer än ett år i taget. Han är färdig med utlandet och är hemma i Stockholm nu.
SirDIFalot skrev:Jag tar gärna ett år i taget med DT. Finns ingen anledning att knyta upp honom på ett dyrt kontrakt på mer än ett år i taget. Han är färdig med utlandet och är hemma i Stockholm nu.
Håller med, undra om inte han själv tycker det är rätt skönt också.
Gällande Honken tror jag att om han får frågan om förlägning kommer få gå ner i lön och då är frågan vad han själv vill. Han är ju inte stekhet på marknaden efter den här säsongen.
Tror att vi som supportrar kommer vara utbrända innan nästa säsong startar. Först den här säsongen och hur den artat sig, kanske ett kvalspel på det och sen en silly som förhoppningsvis handlar om vilken trupp vi ska ha i ES. Ser fram emot det med mycket skräck och lite förtjusning.
SirDIFalot skrev:Jag tar gärna ett år i taget med DT. Finns ingen anledning att knyta upp honom på ett dyrt kontrakt på mer än ett år i taget. Han är färdig med utlandet och är hemma i Stockholm nu.
Håller med, undra om inte han själv tycker det är rätt skönt också.
Gällande Honken tror jag att om han får frågan om förlägning kommer få gå ner i lön och då är frågan vad han själv vill. Han är ju inte stekhet på marknaden efter den här säsongen.
Tror att vi som supportrar kommer vara utbrända innan nästa säsong startar. Först den här säsongen och hur den artat sig, kanske ett kvalspel på det och sen en silly som förhoppningsvis handlar om vilken trupp vi ska ha i ES. Ser fram emot det med mycket skräck och lite förtjusning.
Snackades det inte förra året när DT först inte signade osv om att det handlade om att DT ville ha ett lite längre kontrakt medans DIF var sugna på kortare just för att inte låsa upp sig?
(Läste lite på Marie Hallmans blogg och det var kontraktslängden som var issue) Därav att det blev 1+1 som förövrigt måste sägas upp i mitten på februari oavsett part. Hoppas verkligen inte DT säger upp det för skulle DIF säga upp det så är det fanimig det sämsta beslut som någonsin tagits
Jag pratade med Mats Larsson efter infomötet och han bekräftade att Linkan är en spelare som man ska ha hög prestationsbaserad lön på, då är han som bäst.
Hur stor är chansen att vi knyter till oss Linkan med våra nya tränare? Om även Järlan och några i styrelsen avgår kanske chansen blir ännu större.
pulverapa skrev:Jag pratade med Mats Larsson efter infomötet och han bekräftade att Linkan är en spelare som man ska ha hög prestationsbaserad lön på, då är han som bäst.
Hur stor är chansen att vi knyter till oss Linkan med våra nya tränare? Om även Järlan och några i styrelsen avgår kanske chansen blir ännu större.
Tror att chansen är ganska stor, förutsatt ATT han går med på en prestationsbaserad lön!
Vad tror folk här inne om Robban Nilsson? Har vi en chans till nästa säsong?
Killen har ju inte rosat marknaden direkt i Ryssland i år!
Vet att vi kommer få se han förr eller senare, men va tror folk? Finns de nån chans?
robin_dif skrev:Vad tror folk här inne om Robban Nilsson? Har vi en chans till nästa säsong?
Vet att vi kommer få se han förr eller senare, men va tror folk? Finns de nån chans?
Chansen är utesluten. Snackade med honom när jag var i Ryssland och han har siktet inställt på Ryssland ett par år till. Han går okej i sin nya klubb nu som är ett topplag.
Han sa dock att om han återvänder till Sverige är Djurgården den enda klubben han kan tänka spela i, varpå jag frågade om han tror han skulle ha motivationen att vinna när han varvar ner i karriären. Han sa att han skulle det... Men som vi alla vet är Robban en humörspelare så det går inte att dra några slutsatser allt av det. Mycket trevlig kille för övrigt!
Edit: Tycker också att han ibland kan ha bristande karaktär. Han åkte till Dubai på semester istället för att spela Channel One Cup... Staffan Kronwall valde att hoppa över Dubai och spela i Tre Kronor istället.
Senast redigerad av pulverapa den 2012-02-10 19:36:20, redigerad totalt 2 gång.
robin_dif skrev:Vad tror folk här inne om Robban Nilsson? Har vi en chans till nästa säsong?
Chansen är utesluten. Snackade med honom när jag var i Ryssland och han har siktet inställt på Ryssland ett par år till. Han går okej i sin nya klubb nu som är ett topplag.
Han sa dock att om han återvänder till Sverige är Djurgården den enda klubben han kan tänka spela i, varpå jag frågade om han tror han skulle ha motivationen att vinna när han varvar ner i karriären. Han sa att han skulle det... Men som vi alla vet är Robban en humörspelare så det går inte att dra några slutsatser allt av det. Mycket trevlig kille för övrigt!
Fast som vi alla vet... Gör du 10 dåliga matcher i rad i Ryssland så kan planen att "vara där ett par år"... you know..
Luleå-Fälth ryktades vara på G till DIF, nu dock oklart om det är HV som ligger närmast. 34 poäng förra säsongen, skulle kunna vara ett alternativ till Honken som rightare.
Haha vad tror du vi kan värva då? Danielsson är nästan en orealistisk dröm.
Ingen av dom vore en drömvärvning (för mig) sa jag, skiter väl i vad du tycker
Danielsson må ha öst in poäng i Modo, tveksam till om det varit detsamma i Djurgårn, han känner nog detsamma, därav vi kanske har typ 0,1% att han hamnar här!!
Fan Vi kan la snacka om Ovechkin eller någon annan om vi ända ska prata ''orealistiska drömvärvningar''
Metal Machine skrev:Seriöst. Vad tusan ska vi med Fälth till? Släpp honom.
Håller egentligen med. Säger bara att DIF var/är intresserade av honom. Faktum kvarstår; försvinner Honken behöver vi en högerskjutande PP-back.
Klubertanz är din högerskjutande PP-back. Han träffar i regel alltid mål. Att han sedan varit livrädd för att skjuta i år är en annan femma.
En Kyle i 09-10 form räcker gott och väl. Dålig har han stundtals varit i år, men dom som varit genomgående bra i år kan räknas på en hand
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Tror Klubertanz liksom många andra har fått förnyat självförtroende under Zabels ledning. Kan nog bli några fina PP-mål från blå från hans klubba fram över, det tror jag i alla fall. Han spelade riktigt bra i matcherna innan uppehållet, hoppas han tar vid där han slutade.