DIF-säk

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sleepy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF-säk

Inlägg av sleepy »

Webmaster skrev:VIKTIGT!

Nu tycker jag att vi gemensamt här och nu sjunger "We shall overcome" och skärper oss lite grann när det gäller personangrepp och tilltal mot andra djurgårdare.

Oavsett på vilken sida man står i den här frågan så vill man Djurgårdens bästa, och det är något att ha i åtanke när man debatterar.

Vi lägger helt enkelt ribban på ett lite snällare tonläge.
Träffande liknelse måste jag säga, Mats Larsson har klara Friggebo-vibbar.

11433 - Sektion 210
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Betänk innan ni låter er ilska och tal om bojkott hagla mot DIF Hockey på grund av vad som skedde på derbyt:

Vilka är det vi har att tacka att polisen ens är i den mängd de är där nu?

Det är en liten grupp individer som inte kan sköta sig på matcherna, som faktiskt är kärnan till hela det här problemet, och själva ursprunget till att vi har poliserna där.

Hur man än vrider och vänder på det, så är det faktiskt dem, och inte DIF Hockey som sett till att polisen är där den är nu. Detta ursäktar inte hur polisen betedde sig på senaste derbyt, och jag ser detta inte som rättfärdigat på något vis, men vi flyttar skuldbördan på helt fel axlar, och ilskan också.

Det är också dessa individer som ger DIF Hockey en nätt litet bortfall om x miljoner på säkerhet per derby. Vet inte siffran exakt, men den är inte liten.

Jag tycker bojkotten har tappat grund nu, när DIF Hockey faktiskt gått ut med att man har en dialog med polisen, och dessutom har fått ett löfte från polisen om att inte gå ner aktivt i publiken om vi håller gångarna rena själva.

Dessutom handlar det om ett derby mot gnaget, och hur kul vore det med ett derby där gnagetklacken är i majoritet?

Jag finner det dessutom en smula underligt hur personer kan uppleva det som obehagligt att gå på matcher på grund av polisinsatsen, men å andra sidan inte ha några problem eller känna obehag när det blir stökigt och bråkigt under samma matcher utan hjälp av polisen.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

aikalliansen uppmanar sina medlemmar att inte gå på derbyt, pga den osäkerhet som polisen skapar. Enligt Hultas7 på twitter, som har bra koll på gnaget.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:aikalliansen uppmanar sina medlemmar att inte gå på derbyt, pga den osäkerhet som polisen skapar. Enligt Hultas7 på twitter, som har bra koll på gnaget.
http://nyheter24.se/sport/654828-black- ... um=twitter

Rätt beslut.
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

Ett bra beslut, för oss sportsligt men framförallt för alla hockeysupportrar. Jag blir så jävla glad av att BA kan prioritera rättssäkerhet och trygga matcher före kortsiktiga framgångar. Tillsammans står vi enade upp mot polisvåldet!
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Någon skrev "Har du helt missat varför det blir bojkott?"

Vad är anledningen till bojkotten egentligen? Halva gänget säger att det är styrelsen i DIF som är upphovet till bojkotten och andra halvan säger att det är polisen som är upphovet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:Någon skrev "Har du helt missat varför det blir bojkott?"

Vad är anledningen till bojkotten egentligen? Halva gänget säger att det är styrelsen i DIF som är upphovet till bojkotten och andra halvan säger att det är polisen som är upphovet.
Har du sett senaste 08 Hockey? Titta och återkom.

Det är naturligtvis en kombination av bägge. Målet är att väcka debatt...
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Och då kan du inte dra slutsatsen att det kanske är både och?
grensle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av grensle »

-daniel- skrev:
Kentta skrev:aikalliansen uppmanar sina medlemmar att inte gå på derbyt, pga den osäkerhet som polisen skapar. Enligt Hultas7 på twitter, som har bra koll på gnaget.
http://nyheter24.se/sport/654828-black- ... um=twitter

Rätt beslut.
Helt plötsligt hatar jag aik-fansen lite lite mindre...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sedan när får AIK del försäljningen på biljetter när vi har hemmamatch?

Förra säsongen när de hade sin extra hemmamatch var det ju inte tal om att de intäkterna skulle delas lika på något sätt.

Hoppas innerligt inte att vi gick med på en förändring av detta upplägg inför en säsong när vi står med en extra hemmamatch...

... och framför allt inte med tanke på att Råttorna hade denna möjlighet förra säsongen och vad jag kan minnas valde att casha in på alla sina tre derbyn.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Sedan när får AIK del försäljningen på biljetter när vi har hemmamatch?

Förra säsongen när de hade sin extra hemmamatch var det ju inte tal om att de intäkterna skulle delas lika på något sätt.

Hoppas innerligt inte att vi gick med på en förändring av detta upplägg inför en säsong när vi står med en extra hemmamatch...

... och framför allt inte med tanke på att Råttorna hade denna möjlighet förra säsongen och vad jag kan minnas valde att casha in på alla sina tre derbyn.
Bortaklacken (undre + övre = 2000 biljetter) får bortalaget. Så var det även förra säsongen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:

Har du sett senaste 08 Hockey? Titta och återkom.

Det är naturligtvis en kombination av bägge. Målet är att väcka debatt...
Spolade igenom det lite snabbt, verkade vara bra snack. Dock fick jag intrycket att det var mycket fokus på polisen.

Så JK:s bojkott är en kombination av bägge och Aiks bojkott är riktad mot polisen?

Edit: Rapporteras också mycket i media om att DIF:s bojkott är främst mot polisen. T.ex. här: Om supportrarna följer uppmaningarna återstår att se. Säkert är dock att aktionen, både från DIF-fansens och AIK-fansens sida, inte är en protest mot klubbarna.
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

http://www.blackarmy.se/kollanyhet.php?nyhet=2697
Officiellt uttalande av aik alliansen. Kommer bli jävligt intressant att se ett tyst derby från tv soffan.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
wingmachine

Inlägg av wingmachine »

Har verkligen suttit och hoppats att aiks supportrar också skulle bojkotta derbyt, riktigt skönt att höra att så blir fallet då effekten kommer bli maximal!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Verkar ju dock som att dom inte alls är överens egentligen, utan att rätt många kommer gå. Nåja, dom har ju visat sin åsikt i alla fall, och det gillar jag!
Skriv svar