Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Klacktråden - Järnkaminerna
Om någon tänkte åka till EM i sommar och blir påpucklad av en Kiev-polis så finns supporterorganisationen Camp Sweden på plats. Tror inte att Camp Sweden uppmanar alla svenskar med biljetter att bojkotta några matcher bara för att SvFF inte börjar jiddra med Ukrainas polismyndighet. I stället hjälper Camp Sweden de som råkat illa ut, så mycket de kan. Så ser jag på en supporterorganisations uppgift.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Kan du inte berätta HUR Camp Sweden hjälper dessa individer? Arbetar man något i förebyggande syfte? Är det SvFF som äger arrangemanget?minalman skrev:Om någon tänkte åka till EM i sommar och blir påpucklad av en Kiev-polis så finns supporterorganisationen Camp Sweden på plats. Tror inte att Camp Sweden uppmanar alla svenskar med biljetter att bojkotta några matcher bara för att SvFF inte börjar jiddra med Ukrainas polismyndighet. I stället hjälper Camp Sweden de som råkat illa ut, så mycket de kan. Så ser jag på en supporterorganisations uppgift.
Kan du inte svara på dessa frågor och om inte svaret är Ja på sista frågan så tycker jag nog att din jämförelse haltar något.
Född till sportchef.
Håller med. JK borde i första hand stötta de medlemmar som ska ha upprättelse och rättvisa.minalman skrev:Om någon tänkte åka till EM i sommar och blir påpucklad av en Kiev-polis så finns supporterorganisationen Camp Sweden på plats. Tror inte att Camp Sweden uppmanar alla svenskar med biljetter att bojkotta några matcher bara för att SvFF inte börjar jiddra med Ukrainas polismyndighet. I stället hjälper Camp Sweden de som råkat illa ut, så mycket de kan. Så ser jag på en supporterorganisations uppgift.
"Bråket" med DIF Hockey känns allt mer långsökt och omotiverat.
Sen kanske det bara är jag, men det börjar bli riktigt tröttsamt med alla uppmaningar om att folk ska hålla sig hemma, en viss läktare ska vara tom etc. Ni som bojkottar, gör det så mycket ni vill. Det är tråkigt men vi respekterar det. Visa gärna samma respekt mot de som faktiskt väljer att gå på matchen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Du skämtar med oss? Att jämföra Sverige med något sunkigt öststatsland där det är allmänt känt att polisen gör som de vill är bara patetiskt. SvFF bryr sig inte om supportrar, det vet alla, men DIF Hockey är beroende av oss, det anser ni som tycker bojkotten är trams och det anser föreningen själv. För att värna om sina supportrar och få tillbaka den grymma stämningen så måste klubben göra allt i sin makt för att få sitt stöd av oss. Att säga att man jobbar bakom kulisserna fungerar inte, främst inte när vi har ML som hånar folk när de ställer frågor angående det här.minalman skrev:Om någon tänkte åka till EM i sommar och blir påpucklad av en Kiev-polis så finns supporterorganisationen Camp Sweden på plats. Tror inte att Camp Sweden uppmanar alla svenskar med biljetter att bojkotta några matcher bara för att SvFF inte börjar jiddra med Ukrainas polismyndighet. I stället hjälper Camp Sweden de som råkat illa ut, så mycket de kan. Så ser jag på en supporterorganisations uppgift.
Gör om, gör rätt. Ta någon relevant jämförelse där det faktiskt går att dra paralleller. Camp Sweden är Sveriges största skamfläck rent supportermässigt och har inget med det här att göra. Att jämföra Camp Sweden med JK är ett hån.
Om du personligen har blivit drabbad av våld eller på annat sätt känner dig kränkt i samband med en match, vill du då att din supporterorganisation ska hjälpa dig att få upprättelse och kompensation?a-h skrev: Gör om, gör rätt. Ta någon relevant jämförelse där det faktiskt går att dra paralleller. Camp Sweden är Sveriges största skamfläck rent supportermässigt och har inget med det här att göra. Att jämföra Camp Sweden med JK är ett hån.
Eller föredrar du att att din supporterorganisation istället driver ett allmänt bojkottningsprojekt, som i bästa fall leder till att en viss text publiceras på en hemsida? DIF har *ingen* makt över hur många drogtester som utförs av polisen. (Det skulle iofs vara festligt om arrangörer av event i största allmänhet skulle kunna bestämma hur många drogtester som skall utföras.)
Angående drogtesterna så vill jag verkligen intyga det.sensei skrev:Om du personligen har blivit drabbad av våld eller på annat sätt känner dig kränkt i samband med en match, vill du då att din supporterorganisation ska hjälpa dig att få upprättelse och kompensation?a-h skrev: Gör om, gör rätt. Ta någon relevant jämförelse där det faktiskt går att dra paralleller. Camp Sweden är Sveriges största skamfläck rent supportermässigt och har inget med det här att göra. Att jämföra Camp Sweden med JK är ett hån.
Eller föredrar du att att din supporterorganisation istället driver ett allmänt bojkottningsprojekt, som i bästa fall leder till att en viss text publiceras på en hemsida? DIF har *ingen* makt över hur många drogtester som utförs av polisen. (Det skulle iofs vara festligt om arrangörer av event i största allmänhet skulle kunna bestämma hur många drogtester som skall utföras.)
Då jag ofta går på EDM-events som blivit klassade som högriskevenemang av narkotika. Där befinner sig narkotikapolisen varje evenemang. Och dom tar in folk lite hur dom vill.
Självklart vill inte arrangören ha dom där, men samtidigt förstår dom också att dom behöver dom där för att ens få anordna evenemanget. Och dom sitter också i knät på polisen. Vill polisen göra tester ja då gör dom det. Arrangören kan inte göra något åt det.
Jag tycker min supporterorganisation hjälper mig alldeles utmärkt. Det finns inga andra vägar att gå.sensei skrev:Om du personligen har blivit drabbad av våld eller på annat sätt känner dig kränkt i samband med en match, vill du då att din supporterorganisation ska hjälpa dig att få upprättelse och kompensation?a-h skrev: Gör om, gör rätt. Ta någon relevant jämförelse där det faktiskt går att dra paralleller. Camp Sweden är Sveriges största skamfläck rent supportermässigt och har inget med det här att göra. Att jämföra Camp Sweden med JK är ett hån.
Nu har även gnaget valt att bojkotta, ett korrekt beslut!
Så ni som legat sömlösa över att gnaget skulle sjunga högre än oss den 16:e kan nu släppa det.
Tomma kortsidor den 16:e kommer vara ett faktum.
Redigerat inlägget. Fortsätt med en juste ton. Mot alla. Även mot de Djurgårdare som inte bor i 08-området. //MOD.
Så ni som legat sömlösa över att gnaget skulle sjunga högre än oss den 16:e kan nu släppa det.
Tomma kortsidor den 16:e kommer vara ett faktum.
Redigerat inlägget. Fortsätt med en juste ton. Mot alla. Även mot de Djurgårdare som inte bor i 08-området. //MOD.
11433 - Sektion 210
Intressant. Intressant på riktigt nu. Ska bli spännande att se vad det blir av detta.
Om jag får önska fritt:Staten skrev:Ska bli spännande att se vad det blir av detta.
* Inga oxtokiga poliser i trappan
* Starkölsförsäljning även på derbyn
* Touch icing
* 5 min major för fighting
* Mindre rinkar
* Gratis parkering i samband med matcher
Tycker JK kan baka in alla dessa krav i bojkotten.
Att DIF i framtiden slipper pröjsa polisnotor då? Och att folk slipper bli kissprovsplockade om vartannat?sensei skrev:Om jag får önska fritt:Staten skrev:Ska bli spännande att se vad det blir av detta.
* Touch icing
* Mindre rinkar
Fred på jorden?

Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
Absolut. Men jag tror att just pissproven blir svårt då polisen är väldigt förtjusta i att använda detta som terrorverktyg eller när de vill jävlas med folk i största allmänhet.soundboy skrev:Att DIF i framtiden slipper pröjsa polisnotor då? Och att folk slipper bli kissprovsplockade om vartannat?sensei skrev:Om jag får önska fritt:Staten skrev:Ska bli spännande att se vad det blir av detta.
* Touch icing
* Mindre rinkar
Fred på jorden?
Jag undrar för övrigt om man kan "ange" en polis till kissprov, eller rent av ha med sig egna. Knarkpåverkan finns väl fängelsestraff för? Isåfall faller det under envarsingripanden.
Jag är inte helt säker på juridiken, det är inte riktigt min kopp te, men för det första har man alltid rätt att vägra att kissa. Sedan hur det är med om man eventuellt kan anmäla en polis till JO eller för ofredande om man är helt nykter, osäker på det...sensei skrev:Absolut. Men jag tror att just pissproven blir svårt då polisen är väldigt förtjusta i att använda detta som terrorverktyg eller när de vill jävlas med folk i största allmänhet.soundboy skrev:Att DIF i framtiden slipper pröjsa polisnotor då? Och att folk slipper bli kissprovsplockade om vartannat?sensei skrev:Om jag får önska fritt:Staten skrev:Ska bli spännande att se vad det blir av detta.
* Touch icing
* Mindre rinkar
Fred på jorden?
Jag undrar för övrigt om man kan "ange" en polis till kissprov, eller rent av ha med sig egna. Knarkpåverkan finns väl fängelsestraff för? Isåfall faller det under envarsingripanden.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
Hur vore det om förening som tar dina pengar för att du går på matcherna visade lite stöd istället?sensei skrev:Om du personligen har blivit drabbad av våld eller på annat sätt känner dig kränkt i samband med en match, vill du då att din supporterorganisation ska hjälpa dig att få upprättelse och kompensation?a-h skrev: Gör om, gör rätt. Ta någon relevant jämförelse där det faktiskt går att dra paralleller. Camp Sweden är Sveriges största skamfläck rent supportermässigt och har inget med det här att göra. Att jämföra Camp Sweden med JK är ett hån.
Utomhusklack och storbild?