Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Vi kan avskriva Fälth nu iaf! Han går till hv.
http://www.expressen.se/sport/magnus-ny ... elt-galet/
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Fan, Hockeykanalen säger aik, expressen säger HV, och frasse säger Linköping...mb81 skrev:Vi kan avskriva Fälth nu iaf! Han går till hv.
Expert.
Står helt klar men man ska väl kanske inte tro dessa skvallerblaskor allt för mycket! Jag skulle iaf inte vara främmande att se Fälth i DIF men om han bestämde sig redan nu ville han inte skriva på för ett lag som riskerar allsvenskan! Där föll väl vi,linköping och gnaget bort!SirDIFalot skrev:Fan, Hockeykanalen säger aik, expressen säger HV, och frasse säger Linköping...mb81 skrev:Vi kan avskriva Fälth nu iaf! Han går till hv.
Hockeykanalen verkar ha ändrat sig i så fall till HV, kom upp på deras twitter nyss.SirDIFalot skrev:Fan, Hockeykanalen säger aik, expressen säger HV, och frasse säger Linköping...mb81 skrev:Vi kan avskriva Fälth nu iaf! Han går till hv.
Jag är inte arg, och inte besviken.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vad tror vi om denna ceter? Kurtis McLean, http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 2&lang=swe
Han är visserligen en transatlantmen han verkar ha visat i både AHL, SM-Liiga och NLA att han kan prestera? dessutom en riktigt bra defensiv.
Annars skulle inte en kille från schweiz tex Damien Brunner? Eller Julien Sprunger? eller Andrey Bykov.
Kanske inte måste vara en svensk eller en transatlant?
Någon som har mera kunskap om dessa killar?
//Henke
Han är visserligen en transatlantmen han verkar ha visat i både AHL, SM-Liiga och NLA att han kan prestera? dessutom en riktigt bra defensiv.
Annars skulle inte en kille från schweiz tex Damien Brunner? Eller Julien Sprunger? eller Andrey Bykov.
Kanske inte måste vara en svensk eller en transatlant?
Någon som har mera kunskap om dessa killar?
//Henke
Till nästa säsong förutsatt att vi spelar i Elitserien skulle vi på riktigt kunna ha en overkligt bra backlinje. (Med elitseriemått då självklart)
DT, Kronwall, Fernholm, Kyle, Claesson, Gustavsson, Honken.
Hahaha, du tar med Honken men inte Printz? Printz har varit bäst den här säsongen efter DT.Gneblon skrev:Till nästa säsong förutsatt att vi spelar i Elitserien skulle vi på riktigt kunna ha en overkligt bra backlinje. (Med elitseriemått då självklart)
Doh! Printzen är så jävla självklar så det inte ens påminner om självklar. Att jag totalt missade honom... Helvette det var absolut inte meningen. Mental härdsmälta skulle jag sägaKentta skrev:Hahaha, du tar med Honken men inte Printz? Printz har varit bäst den här säsongen efter DT.Gneblon skrev:Till nästa säsong förutsatt att vi spelar i Elitserien skulle vi på riktigt kunna ha en overkligt bra backlinje. (Med elitseriemått då självklart)

Om man får lov att drömma lite:
Tjärnqvist-Kronwall
Printz-Klubertanz
Gustafsson-Claesson
Mumma.
Tror inte att vi har råd med både Staffan och Fernholm, båda lär väl ha lite krav på lön. Även om dom säkert kan tänka sig för att tjäna liite mindre än vad dom skulle få av andra elitserieklubbar bara för att få spela med Djurgården.
Tjärnqvist-Kronwall
Printz-Klubertanz
Gustafsson-Claesson
Mumma.
Tror inte att vi har råd med både Staffan och Fernholm, båda lär väl ha lite krav på lön. Även om dom säkert kan tänka sig för att tjäna liite mindre än vad dom skulle få av andra elitserieklubbar bara för att få spela med Djurgården.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Jodå det har vi. Se mitt förra utlägg. Där har vi rådKentta skrev:Om man får lov att drömma lite:
Tjärnqvist-Kronwall
Printz-Klubertanz
Gustafsson-Claesson
Mumma.

Född till sportchef.
Hur stor chans har vi egentligen på att Danielsson spelar för oss nästa säsong? Jag skulle säga att den är minimal, om den ens existerar. Det som talar för oss är väl i princip att det är Djurgården. Njäe, känns inte som det.
Danielsson tror jag spelar antingen i KHL eller så åker han till NHL... Troligtvis är det KHL som ligger bäst till.
Men angående backarna.
DT, Kronwall
Printz, Fernholm
Gustafsson, Claesson
Kyle, Honken
Lite mkt att köra med 8a backar men vafan det är väl ett angenämt problem
Sen kommer det ju komma skador och sånt nästa säsong också 
Sen ska man nog inte ha för höga förhoppningar om Staffan till nästa säsong. Jag tror Fernholm ligger närmare en flytt hem till Sverige just nu.
Men angående backarna.
DT, Kronwall
Printz, Fernholm
Gustafsson, Claesson
Kyle, Honken
Lite mkt att köra med 8a backar men vafan det är väl ett angenämt problem

Sen ska man nog inte ha för höga förhoppningar om Staffan till nästa säsong. Jag tror Fernholm ligger närmare en flytt hem till Sverige just nu.
Nej tack till en fortsättning för Klubertanz!
Kyle har kontrakt även över nästa säsong och det är rimligt att tro att han är kvar.Donkels skrev:Nej tack till en fortsättning för Klubertanz!