Film- och bildtråden
Re: Film- och bildtråden
En sann hjälte.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
DIF_Soldier skrev:INGEN visste hans ålder. Det kunde du ju ha delgett direkt istället för att kasta skit i efterhand.emilin skrev:Jag får tacka för tipsen ska prova att lära min son Pinnacle Studios(om jag klarar det själv), var kanske fel att låta honom använda detta forum för att visa filmer som han hade gjort, men han har sett hur jag sitter på denna sida varje dag o läser, det vart väll inte riktigt den respons som han trodde. Kanske inte jag heller. Tycker man att det är skit behöver man ju förfan inte titta. Det hör ju kanske till att jag inte han se filmen innan han la den här. Från och med nu ska jag inte låta honom sitta själv på detta forum. Men tack ni som inte gick så hårt åt. Sen tycker jag att ni som har läst och skrivit ska veta att han är ju förfan bara 11-år. Jag ska låta han ta del av dom bra tipsen och dom snälla orden, ni andra kan dra åt helvete. Ni får ursäkta ilskan, men det är inte så jävla roligt att komma hem efter en sen natt på jobbet o hitta en lapp där det stod att grabben inte var så glad, o så får man sätta sig o läsa vad som har skrivits. Känns som vi har lite värre saker att fundera på än en liten skit film som tydligen hamnade fel.Magnutz skrev:Mitt lilla tips var en allmän önskan om att vi ska vara lite justa mot varandra.
Sitter man och redigerar video i windows moviemaker blir resultatet oftast aldrig bra. I andra, lite mer krämiga, program som Adobe After Effects/Premiere Pro kan man göra mycket mer. Är dessa program allt för avancerade (och man inte orkar kika på en handfull tutorials på tuben) finns Pinnacle Studios som är en rätt bra och lättanvänd editor.
Tips: Se till att ha en låt som passar tempot. Tona ner när Zabel pratar. Tona upp när han pratat klart. Sen finns det mängder av tips och råd att få om du bara letar efter dem.
God natt.
Förresten spelar det ingen roll. Det var inte bra, av många skäl. Spelar ingen roll hur gammal han är. Film är lika med kritik, positiv som negativ. Det borde du som förälder ha lärt honom. Livet är hårt, tyvärr. Din son kommer att förlora många gånger. Om du kan lära honom att hantera nederlag på rätt sätt kommer han bli stärkt med grym integritet. Om du lär honom nu att negativ kritik inte hör till lär det gå åt andra hållet.
Internet är ett utsatt medium. Det kanske funkar att få en egoboost i vardagsrummet av släkten, men du som vuxen borde veta att internetvärlden är hård.
"Låta bli att titta" är ju väldigt svårt om man inte vet att det är låg kvalité.
Nä, väldigt mossigt av dig. Ryck upp dig, be din son fortsätta jobba och för sin egen skull bör han undvika internet om kritik fortfarande är känsligt.
Hej! Daniel och soldier.
Jag beklagar att detta har upprört er.(till soldier. jag han ej se vad som las upp här).
Jag hoppas att den dan när ni vet hur man gör och får egna barn förstår det stora i att de har samma intressen som er och att ni tar tillfället i akt och umgås.
Jag vill på något sätt förklara hur det ligger till:
Jag är av den generation som vet vem Tommy Mörth är och ramsor som(Arto Blomsten skjut för att döda, Håkan Loob är homosexuell och alla dessa skriverier i tidningen efter den ramsan). Jag och farsan satt och läste tidningen ihop, nu finns internet, tänkte att jag och grabben kunde köra samma sak, där har ni anledningen att jag klev in på denna sida.
Meningen var naturligtvis inte att han skulle sitta själv utan att vi skulle göra detta tillsammans.
Så åter igen ber jag om ursäkt för detta lilla missöde.
Till er som har läst och sett detta och har en film ni vill visa gör det, vi är säkert många som vill se(oavsett ålder)
Ett litet tillägg. Grabben tog det inte så hårt, han drog tydligen på sig hela djurgårdsdressen och for iväg på fotbolls träningen( stolt som en tupp djurgården hade ju äntligen vunnit).
MVH En som ser att det finns många underbara yngre Djurgårdare.
emilin skrev:DIF_Soldier skrev:INGEN visste hans ålder. Det kunde du ju ha delgett direkt istället för att kasta skit i efterhand.emilin skrev:Jag får tacka för tipsen ska prova att lära min son Pinnacle Studios(om jag klarar det själv), var kanske fel att låta honom använda detta forum för att visa filmer som han hade gjort, men han har sett hur jag sitter på denna sida varje dag o läser, det vart väll inte riktigt den respons som han trodde. Kanske inte jag heller. Tycker man att det är skit behöver man ju förfan inte titta. Det hör ju kanske till att jag inte han se filmen innan han la den här. Från och med nu ska jag inte låta honom sitta själv på detta forum. Men tack ni som inte gick så hårt åt. Sen tycker jag att ni som har läst och skrivit ska veta att han är ju förfan bara 11-år. Jag ska låta han ta del av dom bra tipsen och dom snälla orden, ni andra kan dra åt helvete. Ni får ursäkta ilskan, men det är inte så jävla roligt att komma hem efter en sen natt på jobbet o hitta en lapp där det stod att grabben inte var så glad, o så får man sätta sig o läsa vad som har skrivits. Känns som vi har lite värre saker att fundera på än en liten skit film som tydligen hamnade fel.Magnutz skrev:Mitt lilla tips var en allmän önskan om att vi ska vara lite justa mot varandra.
Sitter man och redigerar video i windows moviemaker blir resultatet oftast aldrig bra. I andra, lite mer krämiga, program som Adobe After Effects/Premiere Pro kan man göra mycket mer. Är dessa program allt för avancerade (och man inte orkar kika på en handfull tutorials på tuben) finns Pinnacle Studios som är en rätt bra och lättanvänd editor.
Tips: Se till att ha en låt som passar tempot. Tona ner när Zabel pratar. Tona upp när han pratat klart. Sen finns det mängder av tips och råd att få om du bara letar efter dem.
God natt.
Förresten spelar det ingen roll. Det var inte bra, av många skäl. Spelar ingen roll hur gammal han är. Film är lika med kritik, positiv som negativ. Det borde du som förälder ha lärt honom. Livet är hårt, tyvärr. Din son kommer att förlora många gånger. Om du kan lära honom att hantera nederlag på rätt sätt kommer han bli stärkt med grym integritet. Om du lär honom nu att negativ kritik inte hör till lär det gå åt andra hållet.
Internet är ett utsatt medium. Det kanske funkar att få en egoboost i vardagsrummet av släkten, men du som vuxen borde veta att internetvärlden är hård.
"Låta bli att titta" är ju väldigt svårt om man inte vet att det är låg kvalité.
Nä, väldigt mossigt av dig. Ryck upp dig, be din son fortsätta jobba och för sin egen skull bör han undvika internet om kritik fortfarande är känsligt.
Hej! Daniel och soldier.
Jag beklagar att detta har upprört er.(till soldier. jag han ej se vad som las upp här).
Jag hoppas att den dan när ni vet hur man gör och får egna barn förstår det stora i att de har samma intressen som er och att ni tar tillfället i akt och umgås.
Jag är av den generation som vet vem Tommy Mörth är och ramsor som(Arto Blomsten skjut för att döda, Håkan Loob är homosexuell och alla dessa skriverier i tidningen efter den ramsan). Jag och farsan satt och läste tidningen ihop, nu finns internet, tänkte att jag och grabben kunde köra samma sak, där har ni anledningen att jag klev in på denna sida.
Meningen var naturligtvis inte att han skulle sitta själv utan att vi skulle göra detta tillsammans.
Till er som har läst och sett detta och har en film ni vill visa gör det, vi är säkert många som vill se(oavsett ålder)
Ett litet tillägg. Grabben tog det inte så hårt, han drog tydligen på sig hela djurgårdsdressen och for iväg på fotbolls träningen( stolt som en tupp djurgården hade ju äntligen vunnit).

Hoppas killen studsar tillbaka och testar att göra fler filmer.
/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Fiskehistoria detta med Daniel?emilin skrev: Hej! Daniel och soldier.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Staffan2000
DIF_Soldier skrev:INGEN visste hans ålder. Det kunde du ju ha delgett direkt istället för att kasta skit i efterhand.emilin skrev:Jag får tacka för tipsen ska prova att lära min son Pinnacle Studios(om jag klarar det själv), var kanske fel att låta honom använda detta forum för att visa filmer som han hade gjort, men han har sett hur jag sitter på denna sida varje dag o läser, det vart väll inte riktigt den respons som han trodde. Kanske inte jag heller. Tycker man att det är skit behöver man ju förfan inte titta. Det hör ju kanske till att jag inte han se filmen innan han la den här. Från och med nu ska jag inte låta honom sitta själv på detta forum. Men tack ni som inte gick så hårt åt. Sen tycker jag att ni som har läst och skrivit ska veta att han är ju förfan bara 11-år. Jag ska låta han ta del av dom bra tipsen och dom snälla orden, ni andra kan dra åt helvete. Ni får ursäkta ilskan, men det är inte så jävla roligt att komma hem efter en sen natt på jobbet o hitta en lapp där det stod att grabben inte var så glad, o så får man sätta sig o läsa vad som har skrivits. Känns som vi har lite värre saker att fundera på än en liten skit film som tydligen hamnade fel.Magnutz skrev:Mitt lilla tips var en allmän önskan om att vi ska vara lite justa mot varandra.
God natt.
Du är en liten människa med en frukstansvärd profilbild.
Sen måste man ju faktiskt vara medveten om att känslor går inte att förmedla i text. Så hur en person lägger fram kritik via text kan ju skilja sig enormt mot hur han får fram den ansikte mot ansikte. Vissa ser smidighet på olika sätt 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Läs igen och inse att det inte var så hemskt. Jävlar vilket ståhej det ska bli. Grym input dock. Men snacka inte skit om min profilbild!Staffan2000 skrev: Du är en liten människa med en frukstansvärd profilbild.

Säg den glädje som varar
Berätta gärna mer om bilden. Vad är det för apa, vilken pistol är det osv? Varför är bilden viktig för dig?DIF_Soldier skrev:Läs igen och inse att det inte var så hemskt. Jävlar vilket ståhej det ska bli. Grym input dock. Men snacka inte skit om min profilbild!Staffan2000 skrev: Du är en liten människa med en frukstansvärd profilbild.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- DIF_Soldier
Hahahahahaha Kan inte sluta skratta åt det haha så jävla bra.sensei skrev:Berätta gärna mer om bilden. Vad är det för apa, vilken pistol är det osv? Varför är bilden viktig för dig?
-
Vi Djurgårdare kallas apor, i vårt nuvarande tabelläge tror jag majoriteten va oss "apor" funderat på att sätta en pistol i skallen flertalet gånger... Enkeltsensei skrev:Berätta gärna mer om bilden. Vad är det för apa, vilken pistol är det osv? Varför är bilden viktig för dig?DIF_Soldier skrev:Läs igen och inse att det inte var så hemskt. Jävlar vilket ståhej det ska bli. Grym input dock. Men snacka inte skit om min profilbild!Staffan2000 skrev: Du är en liten människa med en frukstansvärd profilbild.

100% DJURGÅRDSJ***L
Ja men hans apa har ju hjälm med. Ska inte den skydda mot kulor i krig?Jockmaniac skrev:Vi Djurgårdare kallas apor, i vårt nuvarande tabelläge tror jag majoriteten va oss "apor" funderat på att sätta en pistol i skallen flertalet gånger... Enkeltsensei skrev:Berätta gärna mer om bilden. Vad är det för apa, vilken pistol är det osv? Varför är bilden viktig för dig?DIF_Soldier skrev:Läs igen och inse att det inte var så hemskt. Jävlar vilket ståhej det ska bli. Grym input dock. Men snacka inte skit om min profilbild!Staffan2000 skrev: Du är en liten människa med en frukstansvärd profilbild.
-
- Säsongskort: Ja
den skyddar mot ala smarta komikers inlägg
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"