Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av AMMC »

Stockholmskalle skrev:Ni förstår väl att en bojkott aldrig skulle fungera? Folk kommer gå ändå.

Om klacken är halvfull, vilket den kommer bli om folk försöker bojkotta, så skickar det inget annat meddelande än att råttorna sjöng ut oss. Gå för fan.
Information om manifestationen för tom klacksektion har gått ut i riksmedia. Fånigt av dig att tro att folk skulle missat det.

Om du vill förstöra det, fine. Men kom inte och linda in det i grundlösa och patetiska argument.
henka83

Inlägg av henka83 »

Skulle vilja se en omröstning på JKs hemsida, vi är väl alla medlemmar där?

Dock sista gången, och jag är återigen inte ensam.

BAs styrelse verkar dock göra det enda rätta, uppmana att gå på matchen. Smart drag!

Och jag skiter i att AIK har försvarat BA, kanske är det för att Mats Larsson har lite bättre ordförråd och tänker långt längre än vad en råttas sportchef gör....

Nae, JK har för mig blivit nada! Men jag hoppas dessa små huliganer som inte platsar i DFG tar sitt förnuft till fånga. Men jag tror dessvärre det är för mycket begärt.

Kommunist, javisst! JA, det varkar så! :mrgreen:
Användarvisningsbild
FabbeK
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av FabbeK »

Det är bra att alla får sin åsikt hörd här i tråden även om åsikten är mer eller mindre verklighetsförankrad. Det är ännu bättre att forumtroll som Jockmaniac m.fl aldrig kommer att ha någonting att säga till om eftersom man inte verkar finnas i den riktiga världen.

Vart är ni när det vankas infomöten med Djurgårdsfamiljen? Vart är ni när ordet är fritt på årsmötet och framförallt när får ni någonsin stå till svars för era åsikter?
Senast redigerad av FabbeK den 2012-02-07 19:14:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

henka83 skrev:Skulle vilja se en omröstning på JKs hemsida, vi är väl alla medlemmar där?

Dock sista gången, och jag är återigen inte ensam.

BAs styrelse verkar dock göra det enda rätta, uppmana att gå på matchen. Smart drag!

Och jag skiter i att AIK har försvarat BA, kanske är det för att Mats Larsson har lite bättre ordförråd och tänker långt längre än vad en råttas sportchef gör....

Nae, JK har för mig blivit nada! Men jag hoppas dessa små huliganer som inte platsar i DFG tar sitt förnuft till fånga. Men jag tror dessvärre det är för mycket begärt.

Kommunist, javisst! JA, det varkar så! :mrgreen:
Ingen kommer sakna dig. Jag lovar.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

FabbeK skrev:Det är bra att alla får sin åsikt hörd här i tråden även om åsikten är mer eller mindre verklighetsförankrad. Det är ännu bättre att forumtroll som Jockmaniac m.fl aldrig kommer att ha någonting att säga till om eftersom man inte verkar finnas i den riktiga världen.

Vart är ni när det vankas infomöten med Djurgårdsfamiljen? Vart är ni när ordet är fritt på årsmötet och framförallt när får ni någonsin stå till svars för era åsikter?
Infomötet kunde jag inte gå på på grund av arbetsskäl, därav så använde jag några vänliga själar härinne som budbärare för att få svar på mina frågor. Nu när vi har det ur världen så kanske du kunde komma med något vettigt? Vi har forumet för att alla ska få vädra sina åsikter och debattera. För att debattera vettigt, måste man respektera andra parten, vilket jag gör. Vill JK fatta detta beslut så ska de göra det, även om jag tycker underlaget är mer än tunt.

Ska poängtera med mitt inlägg att detta inte syftar på att någon inom JK-ledningen är en idiot som förtjänar nackskott. Jag håller bara inte med dem! Nu har jag mitt på det torra, har ni Fabbe, Pogue och övriga forumhuliganer?
100% DJURGÅRDSJ***L
henka83

Inlägg av henka83 »

Jockmaniac skrev:
FabbeK skrev:Det är bra att alla får sin åsikt hörd här i tråden även om åsikten är mer eller mindre verklighetsförankrad. Det är ännu bättre att forumtroll som Jockmaniac m.fl aldrig kommer att ha någonting att säga till om eftersom man inte verkar finnas i den riktiga världen.

Infomötet kunde jag inte gå på på grund av arbetsskäl, därav så använde jag några vänliga själar härinne som budbärare för att få svar på mina frågor. Nu när vi har det ur världen så kanske du kunde komma med något vettigt? Vi har forumet för att alla ska få vädra sina åsikter och debattera. För att debattera vettigt, måste man respektera andra parten, vilket jag gör. Vill JK fatta detta beslut så ska de göra det, även om jag tycker underlaget är mer än tunt.

Ska poängtera med mitt inlägg att detta inte syftar på att någon inom JK-ledningen är en idiot som förtjänar nackskott. Jag håller bara inte med dem! Nu har jag mitt på det torra, har ni Fabbe, Pogue och övriga forumhuliganer?
H¨ller med dig till punkt och pricka. Dessvärre har vi alla sådan satans attityd härinne så man måste svara aningen arrogant! Men vi är Djurgårdare också ;).
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

henka83 skrev:
Jockmaniac skrev:

H¨ller med dig till punkt och pricka. Dessvärre har vi alla sådan satans attityd härinne så man måste svara aningen arrogant! Men vi är Djurgårdare också ;).
Jamen är så frustrerande när man blir verbalt påhoppad av nån snottbubbla varje gång man försöker ta in lite perspektiv i sammanhanget :lol: Ett perfekt forum verkar tydligen vara om alla skriver "+1"-inlägg hela tiden, så jävla tröttsamt!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
FabbeK
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av FabbeK »

Jockmaniac skrev:
henka83 skrev:
Jockmaniac skrev:

Jamen är så frustrerande när man blir verbalt påhoppad av nån snottbubbla varje gång man försöker ta in lite perspektiv i sammanhanget :lol: Ett perfekt forum verkar tydligen vara om alla skriver "+1"-inlägg hela tiden, så jävla tröttsamt!
Dina resonemang håller som vanligt världsklass. "Om hela forumet tycker att jag är en dryg snorvalp som aldrig står upp för mina åsikter i reella sammanhang utan bara spyr galla på internet så måste det vara dem det är fel på - inte mig."

Nyp dig själv i armen och vakna till liv.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Jag bor då uppåt landet så blir inte så ofta se hockey i sthlm live men det händer, dock följer jag på tv osv köper matcher allt. men till saken hör att jag som Djurgården supporter skiter totalt i JK och det skulle absolut inte falla mig in att inte gå på matchen bara för några säger det uppmanar att inte göra det. Det är ju Djurgården jag (iaf jag) vill se spela och heja fram inte JK gänget =) och skulle absolut gå på matchen om jag kunde oavsett va nån sa =).

Tack för ordet.
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Ibland längtar man tillbaka till halvfulla Globen, halvtaskig hockeyunderhållning och skön elitserielunk. Någorlunda spännande kamp om att nå slutspel. Linkan och Hörnqvist lekte. Några få småkillar var "klack". Inga testosteroner. Inga polisattacker. Vad har egentligen hänt? Glöm bojkotten! Gå på hockeyn, sitt ner och titta på den spännande kampen!
Jag gillade när aktionen med tio tysta minuter i fotbollen gjorde sin markering. Alla fattade! Men nu har allt gått för långt. Herregud, ishockey är ju ändå bara en lek. Ge inte polisen och DIFs ledning mer energi till deras uppfattning att hockeyn kommer i andra hand för många. Eller har jag fel? Är det gemenskapen på läktaren, en anledning att skråla och jubla tillsammans med polare, stämningen och sången som är det mest viktiga? För att inte tala om ölen före och efter. Är hockeyn bara en framkallande faktor, en ursäkt för att träffas? Ja då kanske allsvenskan är ett OK alternativ för en som gillar hockey för dess egen skull.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Ruinex skrev:Jag vill inte vara en sån där nu, men till och med råttorna skiter i att bojkotta för dom tycker det är viktigare att visa sitt lag stöd ist för att stanna hemma
Jag bryr mig inte ett skit om gnaget och vad dem gör. Väljer de att fortsatt bli misshandlade får de göra det.
De har dessutom en styrelse som är villig att stå upp för dem.

Vår styrelse väljer att vända ryggen mot oss samtidigt som vi faktiskt gör något mot polisvåldet.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

vr6power skrev:Jag bor då uppåt landet så blir inte så ofta se hockey i sthlm live men det händer, dock följer jag på tv osv köper matcher allt. men till saken hör att jag som Djurgården supporter skiter totalt i JK och det skulle absolut inte falla mig in att inte gå på matchen bara för några säger det uppmanar att inte göra det. Det är ju Djurgården jag (iaf jag) vill se spela och heja fram inte JK gänget =) och skulle absolut gå på matchen om jag kunde oavsett va nån sa =).

Tack för ordet.
Så man kan inte visa solidaritet med folk som lagt ner sin själ i många arrangemang för att sedan bli misshandlade och förtryckta av polisen och diverse andra "säkerhets folk"?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

FabbeK skrev:Dina resonemang håller som vanligt världsklass. "Om hela forumet tycker att jag är en dryg snorvalp som aldrig står upp för mina åsikter i reella sammanhang utan bara spyr galla på internet så måste det vara dem det är fel på - inte mig."

Nyp dig själv i armen och vakna till liv.
Hela forumet? Dryg snorvalp? Ojoj, kära lilla forum-oskuld du har mycket att lära dig. Vi pratar klackturister, du är en typisk forumturist som kommer in hit när det är dags att "hata", "hata polisen", "hata systemet" och "legalisera marijuana". Det finns ett par "tuffingar" härinne som tror att de pratar å alla DIFares vägnar när de i själva verket blir utskrattade där de sitter ensamma på sina höga hästar och pillar naveln till huliganfilmer på tuben. Alla är inte på din sida, och till skillnad från dessa personer jag argumenterar med och respekterar så hör inte du dit. För att du helt enkelt inte klarar av att regga dig på ett forum och uppträda civiliserat.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

minalman skrev:Ibland längtar man tillbaka till halvfulla Globen, halvtaskig hockeyunderhållning och skön elitserielunk. Någorlunda spännande kamp om att nå slutspel. Linkan och Hörnqvist lekte. Några få småkillar var "klack". Inga testosteroner. Inga polisattacker. Vad har egentligen hänt? Glöm bojkotten! Gå på hockeyn, sitt ner och titta på den spännande kampen!
Jag gillade när aktionen med tio tysta minuter i fotbollen gjorde sin markering. Alla fattade! Men nu har allt gått för långt. Herregud, ishockey är ju ändå bara en lek. Ge inte polisen och DIFs ledning mer energi till deras uppfattning att hockeyn kommer i andra hand för många. Eller har jag fel? Är det gemenskapen på läktaren, en anledning att skråla och jubla tillsammans med polare, stämningen och sången som är det mest viktiga? För att inte tala om ölen före och efter. Är hockeyn bara en framkallande faktor, en ursäkt för att träffas? Ja då kanske allsvenskan är ett OK alternativ för en som gillar hockey för dess egen skull.
Vet inte vad man ska svara på detta....
Men nog fan är en av anledningarna till att jag går på matcherna ställer mig i klacken är för gemenskapen där och vara med och bira till stämningen, hockey och fotboll är så mycket mer än bara idrott nu.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det är mycket intressant att följa den här pseudo-intellektuella debatten. Verkligen. Det är svart och det är vitt. Idioter här och idioter där. Vi drar samtliga Djurgårdssupportrar över en och samma kam (det heter inte "över samma KANT") och tror att alla vill bojkotta. Det finns ju faktiskt de som inte bryr sig om JK/Klacken utan älskar sporten Hockey (med eller utan "Den som inte hoppar är...") samtidigt som de gillar DIF.. Alla sorter finns representerade i "Djurgårdsfamiljen." Hur som helst...

Många här sätter nya nivåer i tarvlighet/elakhet/dumhet och ni gör det upprepade gånger dessutom. Om ni fortsätter envisas med att utföra personangrepp (verbala då) på personer ni anser mindre värda än er själva kommer era inlägg att tas bort. Det är en av forumets regler. Vi sysslar inte med övergrepp här. Det borde ni alla skriva under på. Hoppas jag.

Debattera och diskutera ämnet, för det är viktigt. Sluta upp med smutskastning och kränkningar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar